طرز تهیه ترشی بامیه
کد خبر: ۳۲۱۹۶۷
تاریخ انتشار: 2024 August 20    -    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵

طرز تهیه ترشی بامیه

ترشی بامیه یکی از ترشی‌های بسیار ساده ولی پر طرفدار است که با همه غذا‌ها فوق العاده می‌شود و اگر شما تمام نکات گفته شده را رعایت کنید اصلا لزج نمی‌شود و شما می‌توانید یک ترشی ترد و خوشمزه داشته باشید.

طرز تهیه ترشی بامیه

«تابناک با تو» - ترشی بامیه یکی از ترشی‌های بسیار ساده ولی پر طرفدار است که با همه غذا‌ها فوق العاده می‌شود و اگر شما تمام نکات گفته شده را رعایت کنید اصلا لزج نمی‌شود و شما می‌توانید یک ترشی ترد و خوشمزه داشته باشید. برای تهیه ترشی بامیه می‌توانید از هر سایزی که دوست دارید استفاده کنید بامیه درشت و ریز در بازار وجود دارد ولی بامیه درشت برای تهیه ترشی بهتر است و بامیه ریز برای خورشت بامیه مناسب است. بامیه برای سلامت قلب و تقویت سیستم ایمنی بدن فوق العاده مناسب است و شما می‌توانید در برنامه غذایی خود استفاده کنید. امروز طرز تهیه ترشی بامیه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بامیه     ۵۰۰ تا ۶۰۰ گرم
سیر     ۵ حبه درشت
نعنا خشک     ۱ ق غذا خوری سر صاف
شوید خشک     ۱ ق غذا خوری
نمک     ۲ ق سر خالی نمک
فلفل سبز تند     ۱ عدد
آب     ۲ لیوان
سرکه سفید یا قرمز     ۱ لیوان

طرز تهیه ترشی بامیه

طرز تهیه ترشی بامیه

مرحله اول: آماده سازی بامیه

ابتدا بامیه خوب بشورید و خشک کنید و دم آن را کمی بگیرید دقت کنید اگر دم بامیه را زیاد بگیرید مایع لزج ان خارج می‌شود و ترشی خراب می‌شود. سیر را پوست بگیرید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: مخلوط کردن آب و سرکه

دو لیوان آب را بجوشانید و بگذارید تا خشک شود و بعد از سرد شدن داخل یک پارچ بریزید و به آن سرکه سفید یا قرمز به همراه نمک اضافه کنید و هم بزنید و کنار قرار دهید. شیشه مورد نظر را بشورید و خشک کنید تا عاری از هرگونه چربی باشد.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه نیمی از بامیه‌ها را داخل شیشه بریزید و چند حبه سیر و یک عدد فلفل قرار دهید و مجدد بامیه و سیر بریزید تا شیشه پر شود و بعد در انتها نعنا خشک بریزید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی بامیه

در ادامه باید مخلوط آب و سرکه را روی مواد بریزید و درب ترشی را بسته و در محیط آشپزخانه قرار دهید و بعد از یک هفته ترشی خوشمزه شما آماده شده است. نوش جان

فوت و فن‌های دستور پخت ترشی بامیه

- اول در محیط آشپزخونه نگهداری شود بعد از این که درب ترشی را باز کردید و شروع به استفاده کردید داخل یخچال بزارید.
- فلفل تند باشد و تا ۲ عدد هم می‌توانید استفاده کنید.
- افزودن سبزی‌های معطر خشک یا تخم گشنیز نیز کاملا دلخواه است.
- از سرکه سیب خانگی نیز می‌توانید استفاده کنید.

منبع: طرز تهیه

آخرین اخبار