ثروتمندترین بازیگر هالیوود چه کسی است؟
کد خبر: ۳۲۱۳۰۸
تاریخ انتشار: 2024 August 13    -    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

ثروتمندترین بازیگر هالیوود چه کسی است؟

چه کسی ثروتمندترین بازیگران هالیوود است؟ شاید نام‌هایی مثل جورج کلونی، تام کروز، رابرت داونی جونیور و مارگو رابی به ذهن شما برسد. اما یک بازیگر وجود دارد که همه‌ی این افراد را پشت سر گذاشته و ثروت او سه برابر نزدیک‌ترین رقیبش است. البته این بازیگر ثروتش را بدون بازی در هیچ فیلم پرفروش، برنده اسکار یا فیلم بزرگ و معروفی به دست آورده است.

ثروتمندترین بازیگر هالیوود چه کسی است؟ (یک پزشک)

«تابناک با تو» - چه کسی ثروتمندترین بازیگران هالیوود است؟ شاید نام‌هایی مثل جورج کلونی، تام کروز، رابرت داونی جونیور و مارگو رابی به ذهن شما برسد. اما یک بازیگر وجود دارد که همه‌ی این افراد را پشت سر گذاشته و ثروت او سه برابر نزدیک‌ترین رقیبش است. البته این بازیگر ثروتش را بدون بازی در هیچ فیلم پرفروش، برنده اسکار یا فیلم بزرگ و معروفی به دست آورده است.

این بازیگر ۵۸ ساله «جَمی گِرتس» (Jami Gertz) است که بیشتر به خاطر نقش‌هایش در فیلم‌های «کمتر از صفر» (Less Than Zero) و «پسران گمشده» (The Lost Boys) و همچنین سریال‌های تلویزیونی مانند «مربع‌های ناقص» (Square Pegs) و «هنوز سرپا» (Still Standing) شناخته می‌شود. طبق تحقیقات متعدد، گِرتس حدود ۳ میلیارد دلار ثروت دارد و برخی تحقیقات نشان می‌دهند که او حتی ممکن است ۸ میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

این ثروت چشمگیر از کجا آمده است؟ گِرتس در سال ۱۹۸۹ با «آنتونی رِسلِر» (Antony Ressler)، یک تاجر و سرمایه‌گذار که بنیانگذار شرکت‌های مدیریت آپولو گلوبال (Apollo Global Management) و مدیریت اَریس (Ares Management) است، ازدواج کرد. این دو نفر به همراه مالکیت مشترک تیم‌های ورزشی مانند تیم بسکتبال آتلانتا هاوکس و تیم بیسبال میلواکی برِوِرز، به میلیارد‌ها دلار دست یافته‌اند.

شروع درخشان جَمی گِرتس در دهه ۱۹۸۰

جَمی گِرتس کار بازیگری خود را در سال ۱۹۸۱ با نقش‌آفرینی در فیلم‌های «در مسیر درست» (On the Right Track) و «عشق بی‌پایان» (Endless Love) آغاز کرد. سپس در سریال تلویزیونی «مربع‌های ناقص» به همراه سارا جسیکا پارکر (Sarah Jessica Parker) به ایفای نقش پرداخت. گِرتس در دهه ۱۹۸۰ در فیلم‌های معروفی مانند «شمع‌های شانزده‌ساله» (Sixteen Candles) در کنار مالی رینگوالد (Molly Ringwald)، «پسران گمشده» با جیسون پاتریک (Jason Patric) و کیفر ساترلند (Kiefer Sutherland) و «کمتر از صفر» در کنار اندرو مک‌کارتی (Andrew McCarthy) و رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr.) حضور داشت.

نقش‌های سینمایی گِرتس در دهه ۱۹۹۰ کمتر شد، اگرچه او در فیلم «طوفان» (Twister) در نقش نامزد شخصیت بیل پکستون (Bill Paxton) حضور داشت که به خاطر آن نقش نامزد دریافت جایزه تمشک طلایی برای بدترین بازیگر نقش مکمل زن شد. تلویزیون برای گِرتس پربارتر بود و در سریال‌ها و برنامه‌های مختلف مانند «ساینفِلد» (Seinfeld)، «آنترِیج» (Entourage)، «اَلی مک‌بیل» (Ally McBeal)، «ER» و «این ما هستیم» (This is Us) نقش‌هایی داشت. او همچنین در سریال‌های اصلی مانند «خواهران» (Sibs)، «هنوز سرپا» (Still Standing) و «همسایه‌ها» (The Neighbors) به عنوان بازیگر اصلی حضور داشت.

فعالیت‌های اخیر و تأثیر اجتماعی جَمی گِرتس

از زمان پایان سریال «همسایه‌ها» در سال ۲۰۱۴، فعالیت‌های تلویزیونی گِرتس کمتر شده است، اما این بدان معنا نیست که او بیکار بوده است. او نماینده تیم آتلانتا هاوکس در اعلام انتخاب‌های NBA به مدت سه سال متوالی از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ بود. همچنین او و همسرش از طریق بنیاد رِسلِر-گِرتس (Ressler-Gertz Foundation) میلیون‌ها دلار به مراکز مختلفی مانند بیمارستان سی‌دار-ساینای (Cedar-Sinai Medical Center)، موزه هنر شهرستان لس‌آنجلس (L.A. County Museum of Art)، بنیاد سرطان پروستات (Prostate Cancer Foundation) و بسیاری از نهاد‌های دیگر اهدا کرده‌اند.

منبع: یک پزشک

آخرین اخبار