در بیانیه سپاه، چگونگی شهادت هنیه مشخص شد
کد خبر: ۳۲۰۵۹۰
تاریخ انتشار: 2024 August 03    -    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹

در بیانیه سپاه، چگونگی شهادت هنیه مشخص شد

اطلاعیه شماره ۳ سپاه پیرامون جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن دکتر اسماعیل هنیه ، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) صادر شد.
اطلاعیه شماره ۳ سپاه پیرامون جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن دکتر اسماعیل هنیه ، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) صادر شد.
 
متن اطلاعیه به شرح زیر است.
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
بدنبال اقدام تروریستی رژیم جنایتکارانه صهیونیستی که منجر به به شهادت شهید والامقام دکتر اسماعیل هنیه رئیس مجاهد و شجاع دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و همراه ایشان گردید، باطلاع عموم ملت ایران می‌رساند؛
 
۱. این اقدام با طراحی و اجرای رژیم صهیونیستی و حمایت دولت جنایتکار آمریکا انجام شده است.
 
۲. با توجه به تحقیقات و بررسی‌های بعمل آمده، این عملیات تروریستی با شلیک پرتابه کوتاه برد با سر جنگی حدود ۷ کیلوگرمی، همراه با انفجار شدید، از خارج محدوده استقراری اقامت میهمانان صورت گرفته است.
 
در پایان تاکید می‌شود؛ خونخواهی "شهید اسماعیل هنیه" قطعی و رژیم ماجراجو و تروریست صهیونی پاسخ این جنایت را که "مجازات سخت " است را در زمان، مکان و کیفیت مقتضی، قاطعانه دریافت خواهد کرد.
 
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
 
همچنین خبرگزاری تسنیم در واکنش به اخبار روزنامه نیویورک تایمز درباره این ترور نوشت: یک منبع آگاه درباره گزارش روزنامه نیویورک تایمز راجع به جزییات ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران گفت که این گزارش سرشار از دروغ و در امتداد عملیات روانی اسرائیلی‌هاست و ارزش خبری و اطلاع‌رسانی ندارد.
 
 
رونن برگمن از نیروهای امنیتی اسرائیل یکی از نویسندگان این گزارش نیویورک تایمز است؛ این منبع آگاه به همین مسئله اشاره می‌کند و می‌گوید: همین هویت نویسندگان گزارش نشان می‌دهد که تا چه اندازه باید نسبت به آن بی‌اعتنا بود. اسرائیل خط قرمز مهمی را رد کرده و ترور وحشیانه و بزدلانه‌ای را مرتکب شده است که جزییات کامل آن در دست بررسی است؛ امّا بلافاصله مهره‌های امنیتی خود در رسانه‌ها را هم سرخط کرده است تا از طریق انتشار جزییات دروغ، مردم و صاحب‌نظران را سردرگم  و اقدام تروریستی خود را نیز تکمیل کند.
 
وی خاطرنشان کرد که جزییات و ابعاد کامل ترور شهید هنیه به دقت در حال بررسی است و اطلاعات مهمی نیز به دست آمده است، امّا برخی از بدیهی‌ترین جزییات، مانند بررسی پیکر شهید و محل حادثه، کاملاً نشان می‌دهد که ناشی از انفجار بمب کارگذاشته شده در محل اقامت نبوده است. آخرین یافته‌های بررسی‌ها نشان می‌دهد که پرتابه‌ای از بیرون، بوسیله پهپاد یا حامل دیگری به داخل ساختمان نفوذ داده شده و انفجاری را تولید کرده است. بنابراین در این ترور نه از عامل انسانی و کاشت بمب، بلکه از فناوری‌های جدید تروریستی استفاده شده است.

صداوسیما

آخرین اخبار