۴ نکته کوچک برای ازدواج مجدد موفق پس از طلاق و جدایی
کد خبر: ۳۲۰۱۰۱
تاریخ انتشار: 2024 July 29    -    ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

۴ نکته کوچک برای ازدواج مجدد موفق پس از طلاق و جدایی

در افرادی که درد طلاق را تجربه کرده‌اند، یافتن دوباره عشق می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. شکستن رابطه‌ها هیچ‌گاه آسان نیست، اما یافتن عشق پس از طلاق گاهی دشوارتر به نظر می‌رسد. این فقط بازگشت به دنیای دشوار قرار‌های عاشقانه نیست؛ بلکه قلب و ذهن می‌توانند موانعی ایجاد کنند که فرآیند جستجو را مانند گذر از باتلاقی پر از موانع کنند.

۴ نکته کوچک برای ازدواج مجدد موفق پس از طلاق و جدایی (یک پزشک)

«تابناک با تو» -  در افرادی که درد طلاق را تجربه کرده‌اند، یافتن دوباره عشق می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. شکستن رابطه‌ها هیچ‌گاه آسان نیست، اما یافتن عشق پس از طلاق گاهی دشوارتر به نظر می‌رسد. این فقط بازگشت به دنیای دشوار قرار‌های عاشقانه نیست؛ بلکه قلب و ذهن می‌توانند موانعی ایجاد کنند که فرآیند جستجو را مانند گذر از باتلاقی پر از موانع کنند.

۱. ابتدا بهبود پیدا کنید، سپس عاشق شوید

طلاق همانند مرگ، نیاز به سوگواری دارد. چه شما آغازگر طلاق باشید و چه نباشید، زمان بهبودی لازم است تا دوباره آماده قرار‌های عاشقانه شوید. تلاش برای بازگشت سریع به دنیای قرار‌های عاشقانه و نادیده گرفتن فرآیند سوگواری در درازمدت موفق نخواهد بود.

تحقیقات در سال ۲۰۲۱ نشان داده که انجام آیین‌هایی که به افراد در حال سوگواری کمک می‌کند، می‌تواند به آنها فضا دهد تا از تجربه‌های تراژیک عبور کرده و به فصل بعدی زندگی خود بپردازند. شما نیاز به زمانی برای آرامش و پذیرش از دست دادن ازدواج دارید. برخی افراد از طریق درمان، مطالعه یا یوگا بهبود می‌یابند. مهم نیست کدام روش به شما کمک می‌کند، هنگامی که ذهن، بدن و روح شما دوباره متصل و سالم شد، زمان جستجوی عشق جدید فرا رسیده است – نه زودتر.

۴ نکته کوچک برای ازدواج مجدد موفق پس از طلاق و جدایی (یک پزشک)

۲. رها کردن خاطرات بد و تلخی

برای یافتن عشق معنادار پس از طلاق، بسیاری از مردان و زنان وارد دنیای قرار‌های عاشقانه می‌شوند در حالی که بار عظیمی از مشکلات احساسی را با خود حمل می‌کنند. آنها ممکن است فکر کنند که این احساسات را پنهان کرده‌اند، اما تا زمانی که به طور واقعی از خشم، ناراحتی و رنجش خلاص نشوند، این احساسات برای همه قابل دیدن است.

طبیعی است که بعد از از به هم خوردن ازدواج، کمی نسبت به عشق شکاک باشیم، اما وقتی افراد نمی‌توانند تلخی را رها کنند، دیواری دور خود ساخته و عشق آینده را از خود دور می‌کنند.

۴- هیچ وقت با همسر قبلی خود چشم و هم چشمی نکنید!

همسر سابق شما ازدواج کرده و زوج ظاهرا زیبا یا خوش تیپ و ثروتمندی پیدا کرده؟! باور کنید که دنیا‌های شما از هم جدا شده. او را ببخشید و برایش آرزوی خوشبختی کنید و هیچ صفحه شبکه اجتماعی را دیگر دنبال نکنید. از این به بعد باید بهترین خودتان شوید. نه اینکه به صورت کاذب خود را خوشبخت و در حال مسافرت‌های گران نشان بدهید و همسری برگزینید که فقط از نظر ظاهر، دیگران را تجت تاثیر قرار بدهد. همسر آینده‌تان باید در کلیت مناسب خودتان باشد و نه اینکه چشم خلایق را متوچه شما کند.

۴ نکته کوچک برای ازدواج مجدد موفق پس از طلاق و جدایی (یک پزشک)

۳. عشق را در مکان‌های مناسب پیدا کنید

وقتی فرد طلاق‌گرفته در حالت سلامتی قرار دارد و احساس آمادگی برای یافتن عشق دوباره می‌کند، راه‌های درست و نادرست برای جستجو وجود دارد. هنوز زخم‌های قدیمی وجود دارد و یک تجربه بد می‌تواند ضربه‌ای بزرگ باشد.

قرار کور نگذارید از اینترنت با آن حجم از اطلاعات خام و نامعتبر استفاده نکنید تا وقتتان تلف نشود. با کسی که فقط مدتی می‌خواهید برای فرار از تنهایی کمی صحبت کنید، عشق و عاشقی را به صورت کاذب جلو نبرید.

عشق خودش به سراغ شما نخواهد آمد، پس وقت آن است که دوباره به دنیای بیرون بروید. کار داوطلبانه در انجمن‌ها یا پیگیری علاقه‌مندی‌ها در محیط‌های اجتماعی احتمال یافتن یک شریک سازگار با علایق مشترک را افزایش می‌دهد – نقطه شروعی عالی برای یک رابطه جدید.

پس روش درست برای یافتن عشق پس از طلاق این است که به آرامی و با سرعت شخصی خودتان پیش بروید. برای پیدا کردن دوباره عشق به شکلی موفقیت‌آمیز، باید زمان سوگواری و بهبود را قبل از شروع جستجو سپری کرده باشید. باید واقعا آماده شده باشید تا از تجربیات منفی جلوگیری کرده و افراد نامناسب را جذب نکنید. وقتی احساس آماده بودن کردید، باید با سرعت کم و در محیط‌های مثبت که بتوانید ارتباط سالم و اطلاعات عمیق کسب کنید، تلاش کنید. با در نظر داشتن این نکات، پیدا کردن عشق واقعی دوباره نه تنها ممکن است، بلکه تضمین‌شده است!

منبع: یک پزشک

آخرین اخبار