«قاتل زنجیره‌ای» ۴۲ زن دستگیر شد
کد خبر: ۳۱۹۰۶۰
تاریخ انتشار: 2024 July 17    -    ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰

«قاتل زنجیره‌ای» ۴۲ زن دستگیر شد

سن زنان قربانی بین ۱۸ تا ۳۰ سال بوده و همه به یک شکل کشته شده‌اند. یک گروه ناظر بر عملکرد پلیس کنیا در حال بررسی این فرضیه است که آیا پلیس در این جنایات دخالت داشته است یا خیر.
پلیس کنیا می‌گوید مردی را دستگیر کرده است که «قاتل زنجیره‌ای» و مظنون به قتل هولناک ۹ زن است.
 
متهم جسدهای مثله شده قربانیان را در یک معدن قدیمی که اکنون محل ریختن زباله‌ شده است، می‌انداخته است.
 
پلیس می‌گوید نام متهم جومایسی خالیسیا است و ۳۳ سال دارد.
 
 
آقای خالیسیا اعتراف کرده که از سال ۲۰۲۲ اقدام به کشتن ۴۲ زن، از جمله همسرش کرده است.
 
مظنون در ساعت‌های اول بامداد دوشنبه در یک میکده مشغول تماشای فینال یورو بود که دستگیر شد.
 
از جمعه پیش که اولین جسدهای قطعه‌قطعه شده در معدن موکورو در نایروبی، پایتخت کنیا پیدا شد، این کشور در بهت و خشم فرو رفته است.
 
محمد امین، رئیس دایره تحقیقات جنایی کنیا گفت مظنون «اعتراف کرده که ۴۲ زن را از سال ۲۰۲۲ تا پنجشنبه هفته گذشته فریب داده و به قتل رسانده و در معدن انداخته است.»
 
او گفت مظنون پس از دستگیری، ماموران پلیس را به منزل خود، در حدود ۱۰۰ متری محل جنایت برده است.
 
آقای امین گفت که آنها شواهد مهمی از جمله ۱۰ گوشی تلفن، یک لپ‌تاپ، کارت شناسایی و لباس زنانه را در خانه مظنون پیدا کرده‌اند.
 
برخی از جسدها در کیسه‌های پلاستیکی که در یک معدن بلااستفاده انداخته شده بودند
 
پلیس گفت یک ساطور پیدا کرده‌ است که معتقد است از آن برای «قطعه قطعه کردن قربانیان» استفاده می‌شده و نیز ۹ کیسه مانند کیسه‌هایی که برای دور انداختن اجساد استفاده شده بودند.
 
از روز جمعه، پلیس محل تخلیه زباله را که در آن اجساد در مراحل مختلف تلاشی و تجزیه بودند، محصور کرده و اجازه تردد نمی‌دهد.
 
به گفته پلیس، قربانیان بین ۱۸ تا ۳۰ سال بودند و همه به یک شکل کشته شده‌اند و «تحقیقات تخصصی» از تلفن همراه یکی از قربانیان و ردگیری «تراکنش‌های مالی‌اش در همان روز ناپدید شدن»، باعث شناسایی متهم شده است.
 
به گفته پلیس، پزشکی قانونی در حال بررسی جسد قربانیان است و بازجویی از مظنون برای شناختن انگیزه‌اش ادامه دارد.
 
قرار است جومایسی خالیسیا فردا (سه شنبه) در دادگاه حاضر شود.
 
مقامات محلی از خانواده‌هایی که «فکر می‌کنند عزیزانشان قربانی این قتل‌های وحشتناک شده‌اند» خواسته‌اند به پلیس مراجعه کنند.
 
آقای امین گفت: «مشخص است که ما با یک قاتل زنجیره‌ای روبرو هستیم، یک قاتل زنجیره‌ای روانی که هیچ احترامی برای جان انسان قائل نیست و آبرو و شرف ندارد.»
 
وی گفت که فرد دومی نیز در ارتباط با تلفن همراه یکی از قربانیان دستگیر شده که فعلا همدست مظنون اصلی تلقی می‌شود.
 
پلیس نایروبی جسد کشف شده از معدن را انتقال می دهد
 
«قاتل زنجیره‌ای» ۴۲ زن دستگیر شد
 
یک گروه ناظر بر عملکرد پلیس کنیا پیشتر گفته بود در حال بررسی این فرضیه است که آیا پلیس در این جنایات دخالت داشته است یا خیر.
 
این گروه استدلال کرده بود محل تخلیه زباله در نزدیکی یک پاسگاه پلیس قرار دارد و ماموران آن به جای دیگری منتقل شده‌اند.
 
داگلاس کانجا، سرپرست پلیس کنیا پیشتر به رسانه‌ها گفته بود که دلیل انتقال ماموران از آن پاسگاه این است که «تحقیقات منصفانه و بی طرفانه‌ای» در مورد این قتل‌های «شنیع» انجام شود.
 
اداره مستقل نظارت بر عملکرد پلیس کنیا هم گفت با توجه به «اتهام گسترده به پلیس در مورد دستگیری‌ و آدم‌ربایی‌های غیرقانونی»، تحقیقات مقدماتی را شروع کرده است در باره اینکه آیا ارتباطی بین پلیس با این قتل‌ها هست یا نه.
 
گروه‌های حقوق بشر، پلیس کنیا را به تیراندازی به ده‌ها معترض به افزایش مالیات در اوایل ماه جاری میلادی متهم کرده‌اند که برخی جان‌شان را از دست دادند.
 
جافت کوم، رئیس پلیس کنیا روز جمعه استعفا داد، یک روز پس از آنکه ویلیام روتو، رئیس‌جمهور کل کابینه را برای این اعتراض‌های مرگبار برکنار کرد.
عصرایران
آخرین اخبار