طرز تهیه بستنی انبه در منزل
کد خبر: ۳۱۸۷۹۰
تاریخ انتشار: 2024 July 14    -    ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵

طرز تهیه بستنی انبه در منزل

بستنی یکی از خوراکی‌های خوشمزه است که در تمام فصول سال مصرف می‌شود؛ ولی خوردن آن در فصل تابستان و زمانی که هوا گرم است، به دلیل طبع خنکی که دارد، بسیار دلچسب‌تر است. تهیه بستنی سنتی در ایران سابقه طولانی دارد و ایرانیان قدیم از مخلوط کردن برف و آب انگور چیزی شبیه به بستنی را تهیه می‌کردند.

طرز تهیه بستنی انبه در منزل

«تابناک با تو» - بستنی انبه یکی ازا نواع بستنی‌های میوه‌ای خوشمزه است که می‌توانید آن را با روشی آسان و بدون ثعلب و دستگاه در منزل تهیه کنید.

بستنی یکی از خوراکی‌های خوشمزه است که در تمام فصول سال مصرف می‌شود؛ ولی خوردن آن در فصل تابستان و زمانی که هوا گرم است، به دلیل طبع خنکی که دارد، بسیار دلچسب‌تر است. تهیه بستنی سنتی در ایران سابقه طولانی دارد و ایرانیان قدیم از مخلوط کردن برف و آب انگور چیزی شبیه به بستنی را تهیه می‌کردند. شاید بتوان گفت تاریخ تولید بستنی سنتی در ایران به حدود ۶۰ سال قبل برمی‌گردد؛ اما در دهه ۳۰ و ۴۰ بود که بستنی فروشی‌ها در ایران رونق گرفتند. یکی از مشهورترین بستنی‌های سنتی در ایران بستنی «اکبر مشدی» بود که در حوالی میدان راه آهن تهران افتتاح شد. بستنی منبع غنی کلسیم و سرشار از مواد معدنی است که تامین کننده انرژی برای بدن است؛ همچنین خوردن بستنی به ترشح هورمون سروتین می‌انجامد که شادی‌آور است.
بستنی میوه‌ای یکی از انواع خوشمزه و پر طرفدار بستنی‌ها است که میوه تازه از مواد اصلی تشکیل دهنده آن است. برای تهیه بستنی به روش سنتی همواره نیاز به ثعلب و یا دستگاه‌های بستنی‌ساز است؛ اما ما در این مطلب قصد داریم تا با روشی بسیار آسان و بدون نیاز به ثعلب و دستگاه بستنی‌ساز یک بستنی میوه‌ای خوشمزه را با انبه به شما آموزش بدهیم. اگر دوست دارید این بستنی انبه خوشمزه و سالم را در منزل و با روشی آسان درست کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

انبه: ۱ عدد
شیر: نصف لیوان
شکر: ۳ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه: ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن این بستنی آسان و خوشمزه ابتدا انبه را پوست کنید و داخل پارچ مخلوط‌کن بریزید. حالا شکر، شیر و خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و دستگاه را به مدت ۱ دقیقه بزنید تا همه مواد به صورت یکنواخت با هم مخلوط شوند. در مرحله بعد مایه بستنی را داخل قالب‌های مخصوص بستنی بریزید و اگر چوب بستنی در منزل دارید، از قسمت پایین قالب قرار بدهید تا بعد از یخ زدن، چوب بستنی به بستنی بچسبد. اگر قالب بستنی در منزل ندارید، می‌توانید مایه بستنی را داخل لیوان‌های یکبار مصرف بریزید و بعد از یخ بستن، لیوان را پاره کنید. قالب بستنی را به مدت ۵ تا ۶ ساعت داخل یخچال بگذارید تا ببندد، سپس آماده سرو است، نوش جان.

منبع: خبرفوری

آخرین اخبار