لیموناد خامه‌ای، یک نوشیدنی خنک و خوشمزه برای روز‌های گرم تابستان
کد خبر: ۳۱۸۵۰۰
تاریخ انتشار: 2024 July 11    -    ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵

لیموناد خامه‌ای، یک نوشیدنی خنک و خوشمزه برای روز‌های گرم تابستان

لیموناد یکی از شربت‌های خنک و خوشمزه فصل تابستان است که از ترکیب آب لیموی تازه با یخ و شکر تهیه می‌شود. لیموناد خامه‌ای نوعی لیموناد مدرن است که از ترکیب آب لیموی تازه با شیرعسلی و یخ تهیه می‌شود و طعم بسیار دلچسبی دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما یکبار آن را امتحان کنید تا مشتری دائمی این نوشیدنی گوارا شوید.

«تابناک با تو» - با نزدیک شدن به فصل تابستان و شروع فصل گرما بدن دچار تعریق بیشتری می‌شود؛ درنتیجه به آب بیشتری نیاز دارد. نوشیدن شربت‌های خنک در فصل گرما یکی از روش‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن آب از دست رفته بدن را تأمین کنید. مصرف این نوشیدنی‌های خنک تأثیر بسیار زیادی در خنک شدن بدن و کاهش گرمازدگی دارد. لیموناد یکی از شربت‌های خنک و خوشمزه فصل تابستان است که از ترکیب آب لیموی تازه با یخ و شکر تهیه می‌شود. لیموناد خامه‌ای نوعی لیموناد مدرن است که از ترکیب آب لیموی تازه با شیرعسلی و یخ تهیه می‌شود و طعم بسیار دلچسبی دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما یکبار آن را امتحان کنید تا مشتری دائمی این نوشیدنی گوارا شوید. اگر دوست دارید این لیموناد خوشمزه و خاص را در منزل با روشی بسیار آسان تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. 

لیموناد خامه‌ای، یک نوشیدنی خنک و خوشمزه برای روز‌های گرم تابستان

مواد لازم

آب لیمو تازه: ۱ لیوان سرخالی
شیرعسلی: ۱ قوطی
یخ: ۴ لیوان

 

طرز تهیه

برای درست کردن این نوشیدنی خنک و خوشمزه ابتدا آب لیمو سنگی را بگیرید، به اندازه‌ای که ۱ لیوان پر شود، سپس آب لیمو را داخل پارچ مخلوط کن یا دستگاه غذاساز بریزید و شیرعسلی و یخ را به آن اضافه کنید. دستگاه را روشن کنید و ۱ دقیقه بزنید تا همه مواد کاملا به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. حالا لیموناد خامه‌ای آماده را داخل لیوان مخصوص سرو بریزید و میل کنید، نوش جان.

نکته مهم
شیر عسلی یا شیر غلیظ همان شیر گاو است که مقداری از آب آن گرفته می‌شود و به آن شکر اضافه می‌کنند. شیر عسلی ماده‌ای غلیظ و شیرین است که به صورت کنسروی در بازار موجود است و ماندگاری بالایی دارد. از این شیر برای تهیه انواع دسرها، بستنی‌ها و کیک و شیرینی استفاده می‌شود.
برای درست کردن شیر عسلی در منزل ۲ پیمانه شیر را همراه با دو سوم پیمانه شکر داخل یک ماهی تابه گود و نچسب بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا شکر کاملا در شیر حل شود. بعد از اینکه شکر حل شد، دیگر هم نزنید و صبر کنید تا شیر جوش بیاید. وقتی شیر جوش آمد، حرارت اجاق گاز را روی کمترین حالت تنظیم کنید و هر چند دقیقه یک‌بار شیر را هم بزنید تا ته نگیرد و به غلظت برسد. توجه داشته باشید که حرارت باید آنقدر کم باشد که شیر قل نزند، در غیر این صورت شیرعسلی شما ته می‌گیرد. تقریبا ۴۰ دقیقه زمان میبرد تا شیر عسلی شما به غلظت برسد و آماده مصرف شود. بعد از اینکه شیر عسلی آماده شد، آن را کنار بگذارید تا کاملا خنک شود؛ سپس داخل شیشه خشک و تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

فرارو

آخرین اخبار