این مرد، نامیرا شد!
کد خبر: ۳۱۸۳۲۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2024 July 08    -    ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶

این مرد، نامیرا شد!

 خانواده این مرد حتی پس از مرگش نیز می‌توانند با او در ارتباط باشند. مایکل بومر به یک بیماری لاعلاج مبتلاست و اکنون یک شرکت هوش مصنوعی موسوم به ارتنوس.لایف(Eternos.life) به او کمک می‌کند تا یک نسخه دیجیتالی از خود بسازد تا خانواده و آشنایانش پس از مرگش نیز بتوانند همچنان با او در ارتباط باشند.
 خانواده این مرد حتی پس از مرگش نیز می‌توانند با او در ارتباط باشند. مایکل بومر به یک بیماری لاعلاج مبتلاست و اکنون یک شرکت هوش مصنوعی موسوم به ارتنوس.لایف(Eternos.life) به او کمک می‌کند تا یک نسخه دیجیتالی از خود بسازد تا خانواده و آشنایانش پس از مرگش نیز بتوانند همچنان با او در ارتباط باشند.
 
این مرد، نامیرا شد!
 
این شرکت هوش مصنوعی به مایکل بومر ۶۱ ساله کمک می‌کند تا قبل از مرگش یک هویت دیجیتالی از خود ایجاد کند تا میراث خود را حفظ کند.
 
شرکت Eternos.Life صدا، شخصیت و خاطرات بومر را برای برنامه‌ریزی نسخه دیجیتالی او ضبط کرده است. طبق اعلام وب سایت این شرکت، این تیم قابلیت‌های ضبط داده، رونویسی و چت را با آنها ادغام کرد تا خانواده بومر بتوانند همچنان با او ارتباط برقرار کنند.
 
بومر می‌گوید: این کار به من این فرصت را می‌دهد که هنوز همین جا باشم.
 
ایجاد نسخه دیجیتال
 
هوش مصنوعی با تغذیه از ۳۰۰ جمله بومر ابتدا یاد گرفت که چگونه صدای او را تقلید کند. سپس او ۱۵۰ داستان از زندگی خود و به طور خاص اطلاعات مربوط به باورها و تجربیات خود را برای هوش مصنوعی بازگو کرد.
 
بدین ترتیب تمام دانشی که بومر برای هوش مصنوعی از خود به جا گذاشته در پایگاه داده‌ای شبیه به یک ابر زندگی می‌کند و اگر کسی سوالی از هوش مصنوعی بپرسد، هوش مصنوعی آنقدر هوشمند است که قطعات ضبط شده در فضای ابری را انتخاب می‌کند و آنها را در کنار هم قرار می‌دهد تا پاسخ دهد.
 
گفتنی است که در حال حاضر نتایج ایجاد این نسخه دیجیتالی آقای بومر و تمام خانواده‌اش را تحت تاثیر قرار داده است.
 
وی می‌گوید: در حالی که اولین آزمایش را در مراحل اولیه انجام می‌دادیم، همسرم گفت این تویی!
 
وی افزود: این هوش مصنوعی می‌تواند به صورت دوزبانه پاسخ دهد، زیرا من به زبان‌های آلمانی و انگلیسی صحبت می‌کنم.
 
نسخه دیجیتالی بومر حاوی سخنان او در مورد زندگی، خانواده، شغل و موارد دیگر است و می‌تواند داستان‌ها و نصیحت‌هایی از او را نقل کند و حتی قبل از خواب با همسرش صحبت کند و مثلا بگوید عشق من، رویاهای شیرین ببینی. من تو را بسیار دوست دارم. خواب آرامی داشته باشی.
 
مسئولان شرکت اترنوس.لایف می‌گویند نسخه دیجیتال بومر حتی می‌تواند شعر بنویسد یا قبل از خواب قصه تعریف کند.
 
اگرچه سایر برنامه‌های حضور پس از مرگ توسط هوش مصنوعی وجود دارد، اما شرکت اترنوس.لایف توانسته آن را زودتر عملیاتی و به واقعیت تبدیل کند.
 
به گفته این شرکت، در مرحله بعدی با وارد کردن عکس‌ها و فیلم‌هایی از مایکل بومر به هوش مصنوعی که گام بعدی توسعه نسخه دیجیتالی وی است، صدا با تصویر همگام می‌شود.
 
هنگامی که مایکل بومر که یک طراح نرم افزار در برلین آلمان است، متوجه شد که به یک بیماری لاعلاج مبتلا شده است، در این مورد در رسانه‌های اجتماعی پستی منتشر کرد. پیام او توجه رابرت لوکاسیو یکی از بنیان‌گذاران اترنوس.لایف را به عنوان یک دوست و همکار قدیمی جلب کرد. سپس او در مورد حفظ میراث وی با هوش مصنوعی با بومر تماس گرفت و از این فرصت استفاده کرد.
 
این روند معمولاً هفته‌ها تا ماه‌ها طول می‌کشد. با این حال، بومر زمان زیادی نداشت. بنابراین تیم اترنوس.لایف به شکل خستگی‌ناپذیر کار کرد تا نسخه دیجیتالی بومر را بسازد.
 
اکنون بومر پس از مرگش می‌تواند خاطراتش را با خانواده‌اش مرور کند و به ارتباط با خانواده‌اش ادامه دهد.
 
به نظر می‌رسد هدف اترنوس.لایف راهی برای ایجاد یک «تجسم دیجیتالی» از افراد است تا مردم بتوانند پیش از مرگ برای آن برنامه‌ریزی کنند و بتوانند با نسل‌های پس از خود نیز پیوند برقرار کنند.
 
بومر امیدوار است که نسخه دیجیتالی او بتواند با نوه‌هایش و نسل‌های بعدی خانواده‌اش ارتباط برقرار کند.
 

او می‌گوید: این به معنای یک زندگی ابدی نیست و من آن را بیشتر به عنوان یک ابزار می‌بینم. من می‌خواهم دانش و تجربه خود را ارائه دهم و می‌خواهم پس از اینکه از دنیا رفتم، نسل‌های بعدی تا حد امکان از تجربه و دانش من استفاده کنند.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
0
0
این فقط یک تقلید صداست نه چیزدیگه ای
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
ولی جالبه چون هوش مصنوعی میتونه همان نگاه و افکار و عقائد فرد را با دقت بالایی بروز دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
2
0
همه ما نسخه دیجیتالی در ماتریکس هستیم
آخرین اخبار