بهترین زمان مصرف قرص دیابتون برای بیماران دیابتی
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۶۲۴۶
تاریخ انتشار: 2024 June 15    -    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
این‌‌که چه ‌زمانی می‌توان قرص دیابتون را مصرف کرد بستگی به دستور پزشک دارد اما بهترین زمان مصرف قرص دیابتون هنگام خوردن یکی از وعده‌های غذایی است. این قرص برای افراد دیابتی ساخته شده و ترکیبات بسیار مفیدی دارد، افراد دیابتی معمولا با افزایش وزن مواجه هستند اما این قرص با چربی‌سوزی به کاهش وزن آن‌ها کمک می‌کند.

بهترین زمان مصرف قرص دیابتون برای بیماران دیابتی

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی،  تغذیه مناسب، پرهیز از مصرف غذا‌های پر چرب، پرنمک، مصرف میوه جات و سبزی جات، حبوبات، ورزش مناسب، استفاده بموقع از دارو ها، کنترل منظم قند خون و حمایت روان شناختی از فرد دیابتی از راه‌های کنترل این بیماری است. با این حال، برخی داروها مثل دیابتون می‌تونند در کمک به بیماران دیابتی مفید باشند. قرص  دیابتون سرشار از مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها است که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مناسب هستند؛ زیرا این افراد به‌دلیل محدودیت در رژیم غذایی نمی‌توانند به‌درستی مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را دریافت کنند. تمامی ترکیباتی که در این قرص استفاده شده بدون مواد مضر مانند رنگ ‌مصنوعی، لاکتوز و گلوتن هستند. اگر از این مواد در قرص استفاده شود بیماری دیابت تشدید می‌شود اما عدم استفاده از آن‌ها سبب شده تا قرص هیچ‌گونه ضرری برای بدن فرد نداشته باشد. حدود ۲۱ نوع ماده مهم در این قرص به‌کار رفته که نه‌تنها برای افراد دیابتی مضر نیستند بلکه به بهبود سلامت آن‌ها نیز کمک می‌کنند.

مدیر عامل انجمن دیابت آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲۰۵ هزار نفر دیابتی در استان شناسایی شده‌اند. به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، مدیر عامل انجمن دیابت آذربایجان غربی در خصوص مشکلات بیماران دیابتی در استان افزود : « روند ابتلا به دیابت در استان نسبت به سایر استان‌های کشور سرعت پایینی دارد و دلیل آن هم آموزش و فرهنگ سازی نسبت به آشنایی با دیابت و کنترل آن در استان است. [با این حال] دیابت یک بیماری مزمن است که ۷۵ درصد افراد دیابتی تاکنون نمی‌دانند که دیابت دارند. [در حال حاضر] ۱۴ درصد جمعیت بالای ۲۰ سال شهری و ۷ درصد جمعیت بالای ۲۰ سال روستایی در استان دیابت دارند. تغذیه مناسب، پرهیز از مصرف غذا‌های پر چرب، پرنمک، مصرف میوه جات و سبزی جات، حبوبات، ورزش مناسب، استفاده بموقع از دارو ها، کنترل منظم قند خون و حمایت روان شناختی از فرد دیابتی از راه‌های کنترل این بیماری است. اگر از دیابت مراقبت نشود عوارضی در قلب، کلیه و کبد و چشم و زخم پا را به دنبال دارد». وی به اهالی استان آذربایجان غربی توصیه کرد برای دریافت برنامه غذایی و دارویی، به پزشک متخصص کنترل و درمان دیابت مراجعه کنند. از اینجا می‌توانید لیست پزشکان متخصص دیابت در ارومیه و سایر شهرهای آذربایجان غربی را ببینید.

بهترین زمان مصرف قرص دیابتون برای بیماران دیابتی

نکات مهم در مصرف و نحوه نگهداری قرص دیابتون

این‌‌که چه ‌زمانی می‌توان قرص دیابتون را مصرف کرد بستگی به دستور پزشک دارد اما بهترین زمان مصرف قرص دیابتون هنگام خوردن یکی از وعده‌های غذایی است. این قرص برای افراد دیابتی ساخته شده و ترکیبات بسیار مفیدی دارد، افراد دیابتی معمولا با افزایش وزن مواجه هستند اما این قرص با چربی‌سوزی به کاهش وزن آن‌ها کمک می‌کند. قرص دیابتون و لاغری ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، چراکه منجر به کاهش قند می‌شود و در نتیجه فرد لاغر خواهد شد. درصورت کمبود ویتامین در بدن استفاده از مکمل‌هایی مانند دیابتون ضروری است. رعایت برخی از نکات مهم در مصرف و نگهداری قرص دیابتون به کاهش عوارض‌ها و بهبود سلامت بدن کمک زیادی می‌کند. از نکات مهم برای نگهداری و مصرف این قرص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهترین زمان مصرف قرص دیابتون هنگام غذا‌خوردن است که شما می‌توانید با مقداری آب آن را میل کنید. سعی کنید تا حد امکان بدون غذا از این قرص استفاده نکنید و از جویدن آن نیز خورداری کنید.
  • درصورتی ‌که باردار یا شیرده هستید بدون مشورت با پزشک این قرص را مصرف نکنید.
  • جویدن و خردکردن این قرص مضر است بنابراین از انجام این عمل خودداری کنید.
  • قرص دیابتون را در محل مناسب و دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • از قرار دادن قرص در مکان‌هایی که نور خورشید به‌صورت مستقیم می‌تابد پرهیز کنید.
  • مکان‌های مرطوب یا مکان‌هایی با نور زیاد برای نگهداری از این قرص مناسب نیستند و باید در دمای ۲۴ تا ۲۵درجه سانتی‌گراد از قرص دیابتون نگهداری کنید.

تداخل‌های دارویی با قرص دیابتون

قرص دیابتون با موارد زیر داخل دارویی دارد:

  • داروهایی که ضدقارچ هستند مانند ایتروکونازول
  • داروهای ضداسید معده
  • داروهای تیروئید
  • آنتی‌بیوتیک‌ها

مواد مفید قرص دیابتون

امروز بیماری دیابت در سراسر جهان گسترش یافته و همین سبب شده تا داروهای تخصصی زیادی تولید شود. قرص دیابتون یکی از بهترین قرص‌های دیابتی است که از مواد مختلفی درست شده، در این قسمت با چند مورد از مهم‌ترین مواد آن آشنا خواهیم شد.

منگنز در قرص دیابتون

منگنز یکی از مهم‌ترین ترکیبات است که تمامی آنزیم‌ها در سیستم بدن از آن تشکیل می‌شوند. وجود این ترکیب در بدن برای تمامی بخش‌ها به‌خصوص بخش اعصاب و مغز ضروری است، همچنین برای تولید مثل طبیعی نیز مفید است. افرادی که ناباروری دارند می‌دانند که مصرف قرص دیابتون برای تنبلی تخمدان مفید بوده و میزان منگنز در بدن را افزایش می‌دهد.

کروم در قرص دیابتون

قبل ‌از این‌‌که به معرفی کروم بپردازیم، لازم به ‌ذکر است که بهترین زمان مصرف قرص دیابتون را فراموش نکنید؛ زیرا تاثیر زیادی در بهبود بیماری شما دارد. کروم در مواد آلی، کربوهیدارت و چربی‌ها وجود دارد و تقریبا همه ما با آن آشنا هستیم. هرچه میزان کروم در بدن بیشتر باشد گلوکز به سلول‌های بدن انتقال می‌یابد و در نتیجه کاهش قند خون اتفاق می‌افتد. کروم برای افراد سالم نیز مفید بوده و از ابتلای فرد به دیابت پیشگیری می‌کند.

آهن در قرص دیابتون

بدن انسان در هر شرایطی به وجود آهن نیاز دارد تا بتواند پروتئین‌های مورد نیاز بدن را تامین کند، مصرف قرص دیابتون برای افزایش خون عالی عمل می‌کند و هموگلوبین در گلبول افزایش می‌یابد.

ید در قرص دیابتون

ید یکی از عناصر مهم برای بدن است که کمبود آن سبب ایجاد مشکلات زیادی در بدن فرد می‌شود. زمانی که خانم‌ها باردار شوند ید بدن آن‌ها کاهش می‌یابد و در نتیجه سبب ایجاد مشکلاتی در قسمت اعصاب کودکان می‌شود. عقب‌ماندگی ذهنی کودکان نیز مربوط به کمبود ید است، علاوه‌بر این‌ها، کمبود ید برای افراد دیابتی خطرناک است، بنابراین، با استفاده از قرص دیابتون می‌توان ید را در بدن افزایش داد.

روی در قرص دیابتون

وجود روی در بدن برای حفظ سلامتی پوست، مو و ناخن بسیار ضروری است، این مواد برای ترمیم زخم‌ها نیز کاربرد دارد و مقاومت بدن را در برابر سایر بیماری‌ها بالا می‌برد. کمبود روی در بدن بر سلامتی فرد تاثیر گذاشته و مشکلات پوستی زیادی ایجاد می‌کند بنابراین، مصرف مکمل‌هایی را که این ترکیب را دارند فراموش نکنید.

بهترین زمان مصرف قرص دیابتون برای بیماران دیابتی

فواید قرص دیابتون

ممکن است افرادی وجود داشته باشند که نمی‌دانند قرص دیابتون چیست یا بهترین زمان مصرف قرص دیابتون چه زمانی است، در واقع این قرص یک نوع مکمل ایده‌ال و عالی برای بیماری دیابت است. توانایی این قرص در بهبود بیماری دیابت بالا بوده و همین سبب محبوبیت آن شده ‌است. در این قسمت قصد داریم چند مورد از مهم‌ترین فواید و ترکیبات قرص دیابتون را ذکر کنیم.

تقویت سیستم ایمنی بدن

در قرص دیابتون ترکیبات مختلفی مانند ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان و زینگ وجود دارد، همه این ترکیبات برای بدن مفید بوده و عملکرد سلول‌های مفید را در برابر سلول‌های مضر بالاتر می‌برد؛ در نتیجه سلامت سلول‌های پوست حفظ می‌شود. زمانی که تعداد سلول‌های مفید در بدن افزایش یابد سیستم ایمنی بدن نیز در برابر انواع بیماری‌های عفونی و ویروسی مقاوم خواهد شد.

افزایش متابولیسم در بدن

زمانی که ویتامین‌ B و سایر ترکیبات مانند زینک در بدن افزایش یابد افزایش سوخت‌وساز نیز بهتر انجام خواهد شد. هرچه افزایش سوخت‌وساز بیشتر انجام شود فرد مبتلا به دیابت با کاهش وزن مواجه می‌شود و در نتیجه با تنظیم وزن سلامت بدن نیز حفظ می‌شود.

تامین مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن با قرص دیابتون

قرص دیابتون فواید زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی اشاره کرد. استفاده از هر نوع غذایی برای افراد دیابتی ممنوع است همین موضوع سبب می‌شود تا بدن ویتامین‌ها و مواد مغذی خود را از دست بدهد؛ اما با استفاده از قرص دیابتون کمبود ویتامین جبران می‌شود و بدن سلامت عمومی خود را بدست می‌آورد.

از مواد و ترکییات مهم موجود در این قرص می‌توان به زینک، منیزیم، آهن، کروم و ید اشاره کرد؛ همچنین ویتامین‌های A و B جزء مهم‌ترین ویتامین‌ها در این نوع قرص محسوب می‌شوند.

جلوگیری از کم‌خونی با قرص دیابتون

افرادی مبتلا به دیابت با پیشرفت بیماری دچار کم‌خونی نیز می‌شوند، اما وجود ویتامین‌ B و آهن در قرص دیابتون سبب جلوگیری از کم‌خونی شده و با افزایش سطح گلبول‌های قرمز به سلامت بیشتر بدن کمک می‌کند.

عوارض جانبی قرص دیابتون

قبلا بهترین زمان مصرف قرص دیابتون را برای شما گفتیم، اکنون قصد داریم عوارض جانبی این قرص را شرح دهیم. در تولید این قرص از موادی مانند قند، گلوکز و سایر مواد شیمیایی استفاده نشده و ازآنجایی‌که اکثر ترکیبات آن را ویتامین‌ها و مواد مغذی تشکیل می‌دهند احتمال بروز حساسیت‌های مختلف وجود دارد.

برخی افراد در هنگام استفاده از قرص دیابتون دچار تنگی ‌نفس می‌شوند برخی دیگر نیز با علائمی مانند خارش و سوزش پوست مواجه خواهند شد در تمامی این موارد مراجعه به پزشک بهترین راه‌حل بوده و از بروز مشکلات دیگر جلوگیری می‌شود.

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv