تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر ارتباطات همسران
کد خبر: ۳۱۶۳۴۳
تاریخ انتشار: 2024 June 18    -    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر ارتباطات همسران

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند بر ارتباطات همسران تأثیر منفی یا مثبت گسترده‌ای بگذارند. از جنبه مثبت، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند ارتباط و صمیمیت بین همسران را تسهیل کنند. چرا که اجازه می‌دهد تا زوج‌ها در طول روز، همه گاه؛ در تماس باشند، لحظات را با هم اشتراک بگذارند و ابراز محبت کنند، حتی زمانی که از نظر فیزیکی دور هستند.

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر ارتباطات همسران (یک پزشک)

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر ارتباطات همسران (یک پزشک)«تابناک با تو» - شبکه‌های اجتماعی می‌توانند بر ارتباطات همسران تأثیر منفی یا مثبت گسترده‌ای بگذارند. از جنبه مثبت، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند ارتباط و صمیمیت بین همسران را تسهیل کنند. چرا که اجازه می‌دهد تا زوج‌ها در طول روز، همه گاه؛ در تماس باشند، لحظات را با هم اشتراک بگذارند و ابراز محبت کنند، حتی زمانی که از نظر فیزیکی دور هستند. این ارتباط مداوم می‌تواند پیوند عاطفی را تقویت کند و بستری برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و علایق فراهم کند.

با این حال، اثرات منفی قابل توجه و اغلب بارزتر است. یکی از مسائل مهم احتمال حواس‌پرتی و غفلت از استفاده از زمان است. استفاده بیش از حد از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند منجر به کاهش کیفیت زمان بین همسران شود، زیرا افراد ممکن است تعاملات آنلاین را بر گفتگو‌های رو در رو اولویت دهند. این حواس پرتی می‌تواند فرصت‌های ارتباط معنادار را کاهش دهد.

علاوه بر این، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند حسادت و ناامنی را وارد رابطه دو شخص کنند. حتی مشاهده روابط یا تعاملات گذشته یکی از همسر‌ها با دیگران می‌تواند منجر به سوء تفاهم و ایجاد کشمکش شود. همسران ممکن است از حضور آنلاین اشخاص ثالث احساس خطر کنند یا بیش از حد نگران فعالیت‌های آنلاین شریک زندگی خود باشند.

به علاوه مسائل مربوط به حریم خصوصی نیز وجود دارد، زیرا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اغلب به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی را تشویق می‌کنند. اختلاف نظر بین دو شریک زندگی ممکن است در مورد آنچه که باید خصوصی نگه داشته شود و آنچه که می‌توان به طور عمومی به اشتراک گذاشت، رخ می‌دهد. این تفاوت در نظرات در مورد حریم خصوصی می‌تواند منجر به مشکل ترک خوردن اعتماد و تیرگی بیشتر رابطه شود.

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر ارتباطات همسران (یک پزشک)

مشکل اساسی بعدی مشکل مقایسه است. یکی از زوجین یا هر دو ممکن رابطه‌های به ظاهر کاملی را که در محیط آنلاین ببینند بیش از حدی جدی بگیرند. مثلا مرد ببیند که زنان دیگر همه گاه شیک و آراسته یا در بعد سنتی در حال آشپزی هستند! و از سوی دیگر زن رفاه همیشگی زوج‌های دیگر را در قالب عکس‌های و ویدئو‌های خانه، کادو‌های جشن‌های مناسبتی یا سفر‌های خارج از کشور ببیند. در صورتی که ممکن است آن زوج‌ها، عمق عاطفی لازم را نداشته باشند و تبدیل به بازیگر متظاهر شبکه‌های اجتماعی شده باشند.

پس به طور خلاصه، در حالی که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند ارتباط بین همسران را تقویت کنند، استفاده بیش از حد و پتانسیل آن برای ایجاد ناامنی، حواس پرتی و نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی می‌تواند به طور قابل توجهی مانع از ارتباطات زناشویی و رضایت از رابطه شود.

منبع: یک پزشک

آخرین اخبار