طرز تهیه لقمه قارچ و تخم مرغ به روش کافه‌ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۶۱۷۷
تاریخ انتشار: 2024 June 15    -    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
لقمه قارچ و تخم مرغ یکی از انواع صبحانه مقوی و کامل برای بچه‌ها و بزرگترهاست. این ترکیب فینگرفودی با قارچ و تخم مرغ همچنین یک صبحانه پروتئینی مقوی برای ورزشکاران و افرادی است که به سلامت و تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند.

«تابناک با تو» - لقمه قارچ و تخم مرغ یکی از انواع صبحانه مقوی و کامل برای بچه‌ها و بزرگترهاست. این ترکیب فینگر فودی با قارچ و تخم مرغ همچنین یک صبحانه پروتئینی مقوی برای ورزشکاران و افرادی است که به سلامت و تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند.

طرز تهیه لقمه قارچ و تخم مرغ به روش کافه‌ها

برای درست کردن فینگر فود خوشمزه قارچ و تخم مرغ شما باید مواد خمیر و مواد میانی داخل خمیر را جداگانه آماده کنید. در این مقاله ما طرز تهیه لقمه قارچ و تخم مرغ را به روشی ساده مثل صبحانه‌های کافه‌ای به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه خمیر لقمه قارچ و تخم مرغ

آب: ۲ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار

فرش بهشتی_F پلاس

شکر: ۱ قاشق مرباخوری سرخالی

نمک: ۱ قاشق چای‌خوری سرخالی

مایه خمیر: ۱ قاشق مرباخوری سرپر

روغن مایع: ۲ قاشق سوپ‌خوری

آرد سفید قنادی: ۲ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار (حدود ۵۰۰ گرم)

مواد لازم برای داخل خمیر لقمه قارچ و تخم مرغ

پیاز (برای پیاز داغ): ۱ عدد متوسط

قارچ: ۲۵۰ گرم

تخم مرغ: ۴ عدد

کره: به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه: به اندازه دلخواه

ریحان و جعفری تازه: مقداری تازه و ساطوری خرد شده (اختیاری)

سس: برای سرو لقمه قارچ و تخم مرغ

مواد رومال خمیر لقمه قارچ و تخم مرغ

زرده تخم مرغ: ۱ عدد

آب: ۱ قاشق مرباخوری

مدت زمان اماده‌سازی مواد: ۳ ساعت

مدت زمان پخت لقمه قارچ و تخم مرغ: ۲۰ دقیقه

میزان کالری در ۱۰۰ گرم لقمه قارچ و تخم مرغ: حدود ۲۵۰ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه لقمه قارچ و تخم مرغ

در ادامه مرحله به مرحله طرز تهیه لقمه قارچ و تخم مرغ توضیح شده است. در شروع کار باید خمیر لقمه قارچ و تخم مرغ را درست کنید.

مرحله اول: آرد را الک کنید

برای اینکه بافت خمیر این لقمه نرم و لطیف شود، در ابتدا باید در یک ظرف آرد را سه مرتبه الک کنید. از یک صافی یا الک ریز برای این منظور استفاده نمایید.

مرحله دوم: شکر، نمک و مایه خمیر را به آب اضافه کنید

در یک ظرف یا یک قابلمه آب را ریخته و روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید تا آب کمی ولرم شود. میزان دمای آب باید به صورتی باشد که هنگامی فرو کردن انگشت داخل ظرف، انگشت شما نسوزد. ظرف را از روی حرارت برداشته، شکر، نمک و خمیر مایه را به آن اضافه کنید. همه مواد را خوب با هم ترکیب کنید.

مرحله سوم: روغن مایع را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه خمیر لقمه قارچ و تخم مرغ باید روغن مایع را به مخلوط بالا اضافه کنید.

مرحله چهارم: مخلوط خمیر مایه را در جای گرم قرار دهید

پس از اینکه روغن را به مخلوط خمیر مایه اضافه کردید، روی قابلمه، یک دستمال نخی ضخیم گذاشته و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به مواد استراحت دهید.

مرحله پنجم: آرد را به خمیر مایه اضافه کنید

حالا زمان اضافه کردن آرد است. به تدریج و کم کم آرد را به مخلوط خمیر مایه اضافه کنید و با دست ورز دهید تا یک خمیر نرم و لطیف ایجاد شود، طوری که خمیر به انگشتان دست نچسبد. حالا مجدد روی ظرف را با یک دستمال ضخیم یا سلفون بپوشانید و در جای نسبتاً گرم (داخل کابینت) قرار دهید. این خمیر به ۲ ساعت زمان نیاز دارد تا کاملاً استراحت کرده و حجم آن دو برابر شود.

تهیه مواد میانی خمیر برای لقمه قارچ و تخم مرغ

در فاصله زمانی که خمیر استراحت می‌کند، شما می‌توانید مواد میانی لقمه قارچ و تخم مرغ را به صورت زیر آماده کنید:

مرحله اول: پیاز را خلالی خرد کنید

برای درست کردن مواد میانی لقمه فانتزی قارچ و تخم مرغ بهتر است که پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کنید. در صورت تمایل می‌توانید پیاز را نگینی نیز خرد نمایید.

مرحله دوم: پیاز را در کره تفت دهید

در یک تابه مقداری کره ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره کاملاً ذوب شود. حالا پیازهای خلالی شده را به آن اضافه کنید. پیاز را مرتب هم بزنید تا کاملاً تفت داده شده و پیاز کاراملی شود.

مرحله سوم: قارچ را به پیاز داغ اضافه کنید.

در این مرحله از پخت لقمه قارچ و تخم مرغ باید قارچ را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و سپس به پیازهای سرخ شده و کاراملی شده داخل تابه اضافه نمایید. تفت دادن قارچ باید تا جایی ادامه پیدا کند که قارچ‌ها کاملاً سرخ شده و آب میان بافتی آن‌ها کاملاً بخار شود.

مرحله چهارم: ادویه‌ها و سبزیجات دلخواه را اضافه کنید

پس از اینکه مواد داخل تابه سرخ شدند، نمک، فلفل سیاه و سبزیجات دلخواه مانند ریحون و جعفری تازه و ساطوری خرد شده را به آن اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید تا خامی ادویه‌ها گرفته شده و سبزی‌ها هم مقداری سرخ شوند.

مرحله پنجم: خمیر آماده شده را با وردنه پهن کنید

در این مرحله از طرز تهیه لقمه قارچ و تخم مرغ باید خمیر داخل کاسه را دوباره ورز دهید. حالا روی سطح کار مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار داده و به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید.

هر قسمت خمیر را با وردنه کاملاً باز کنید تا شکل دایره‌ای پیدا کند. خمیر باید طوری باز شود که لبه‌های آن نسبت به قسمت مرکزی ضخیم‌تر باشند. شما همچنین می‌توانید خمیر را با انگشتان دست به صورت گرد و کاسه‌ای در آورید.

مرحله ششم: خمیر را داخل سینی فر قرار دهید

سینی فر را چرب کرده یا کف آن را با یک کاغذ روغنی کاملاً بپوشانید. ۴ عدد خمیر آماده شده و شکل داده شده را با فاصله مناسب در سینی فر بچینید. حالا روی خمیرها را با یک کیسه فریزر یا سلفون چرب شده بپوشانید و به مدت نیم ساعت اجازه دهید تا دوباره خمیر لقمه قارچ و تخم مرغ استراحت کرده و حجم آن افزایش پیدا کند.

مرحله هفتم: فر را روشن کنید

در طی مدت زمانی که خمیر فینگر فود خوشمزه شما در حال استراحت است، فر را روی دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و روشن کنید تا کاملاً گرم شود.

مرحله هشتم: مواد میانی آماده شده را داخل خمیر بریزید

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه که خمیرها کاملاً استراحت کردند، مواد میانی را در مرکز خمیر قرار دهید.

مرحله نهم: تخم مرغ‌ها را به مواد میانی خمیر اضافه کنید

خب در این مرحله ۴ عدد تخم مرغ را که در مواد لازم داشتیم باید یکی یکی بشکنیم و هر کدام را روی مواد میانی یکی از خمیرها (۴ عدد خمیر داشتیم) قرار دهیم. این کار را به آرامی انجام دهید تا خمیر دقیقا روی مایه میانی لقمه قرار بگیرد.

مرحله دهم: لبه‌های خمیر را با تخم مرغ رومال کنید

در یک کاسه جداگانه زرده و سفیده یک تخم مرغ را از هم جدا کنید. برای رومال ما به زرده تخم مرغ احتیاج داریم. زرده را با ۱ قاشق مرباخوری آب ترکیب کرده و با یک برس سیلیکونی لبه‌های خمیر را رومال کنید.

مرحله یازدهم: لقمه قارچ و تخم مرغ را داخل فر قرار دهید

در انت‌ها لقمه قارچ و تخم مرغ داخل فر قرار دهید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان لازم است تا خمیر پخته شده و تخم مرغ‌ها کاملا عسلی شوند.

مرحله آخر: لقمه قارچ و تخم مرغ را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه لقمه قارچ و تخم مرغ شما باید لقمه‌های آماده شده را از سینی فر خارج کرده و در ظرف مورد نظر بچینید. لقمه قارچ و پنیر را با سس دلخواه خود سرو کنید؛ نوش جان!

نکات مهم در طرز تهیه لقمه قارچ و تخم مرغ

اگر نگران سوختن کره هستید، هنگام تفت دادن پیاز با کره می‌توانید کمی روغن سرخ کردنی به آن اضافه کنید تا کره نسوزد.

شما می‌توانید از آرد نانوایی نیز برای تهیه خمیر استفاده کنید. اگرچه استفاده از خمیر شیرینی‌پزی و قنادی بافت خمیر لقمه فانتزی شما را بهتر خواهد کرد.

می‌توانید تخم مرغ را به صورت هم زده نیز به مواد میانی فینگر فود قارچ و تخم مرغ اضافه کنید و سپس مواد میانی را داخل خمیر بریزید.

در صورت تمایل می‌توانید در ۵ دقیقه پایانی پخت مقداری پنیر پیتزا رنده شده هم روی لقمه‌های قارچ و تخم مرغ بریزید تا لقمه قارچ و تخم مرغ پنیری داشته باشید.

منبع: ایرنا

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv