اشتباهی که کوبیده رو خراب و بد مزه می‌کنه
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۴۶۷۶
تاریخ انتشار: 2024 May 30    -    ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کباب کوبیده یکی از غذا‌های بسیار معروف و سنتی ایرانی است که تاریخچه آن به دوران قاجار بر می‌گردد و در خیلی از مجالس شادی و عزا از آن برای پذیرایی استفاده می‌شود. برای تهیه این کباب بر خلاف ظاهر ساده اش، باید تمام فوت و فن‌ها را بلد باشید و تمامی مراحل را از ابتدا به درستی انجام داده و هیچ چیزی را از قلم نیاندازید.

اشتباهی که کوبیده رو خراب و بد مزه می‌کنه

اشتباهی که کوبیده رو خراب و بد مزه می‌کنه«تابناک با تو» - اگر طعم کباب کوبیده ای که میپزید باب میلتان نیست، این مطلب برای شما باید های و نباید های طرز تهیه کباب کوبیده را معرفی کرده است.

باید نبایدهای طرز تهیه کباب کوبیده برای خوشمزه تر شدن این غذا

کباب کوبیده یکی از غذاهای بسیار معروف و سنتی ایرانی است که تاریخچه آن به دوران قاجار بر می گردد و در خیلی از مجالس شادی و عزا از آن برای پذیرایی استفاده می شود. برای تهیه این کباب بر خلاف ظاهر ساده اش، باید تمام فوت و فن ها را بلد باشید و تمامی مراحل را از ابتدا به درستی انجام داده و هیچ چیزی را از قلم نیاندازید. برخی از افراد در تهیه کبابی کوبیده اشتباهاتی را انجام می دهند که سبب می شود کباب کوبیده بدمزه شده و مانند کباب کوبیده های رستورانی و خوشمزه نباشد. در این بخش شما را با اشتباهاتی آشنا می کنیم که کوبیده را بدمزه می کنند.

استراحت ندادن به گوشت کوبیده

اگر به گوشت کباب کوبیده حداقل 4 یا 5 ساعت استراحت ندهید، کبابتان سفت و بیات می‌شود و مزه خوبی نخواهد داشت. بعد از اینکه گوشت را خوب ورز دادید و ادویه های دلخواهتان را به آن اضافه کردید، حتما آن را حد اقل 5 ساعت در یخچال استراحت دهید.

اشتباهی که کوبیده رو خراب و بد مزه می‌کنه

عدم پخت یکنواخت کوبیده

یکی از رازهای خوشمزه شدن کباب کوبیده پخت یکنواخت آن است،اگر سیخ‌های کوبیده به زغال نزدیک باشند، کباب‌ها می‌سوزند و اگر خیلی از زغال دور باشند،کباب‌ها خام باقی می‌مانند و مزه و طعم خوبی نخواهند داشت پس سیخ‌های کوبیده را مرتب پشت و رو کنید تا حرارت به طور یکنواخت به کباب‌ها برسد.

استفاده از گوشت فاقد چربی

یکی از علت‌های بد مزه شدن کباب کوبیده استفاده از گوشت فاقد چربی است. اگر برای تهیه کباب کوبیده از گوشت بدون چربی استفاده کنید،کباب‌ها طعم خوبی نخواهند داشت و خشک و سفت می‌شوند.

پیاز سفید در کباب کوبیده

استفاده از پیاز سفید در تهیه کباب کوبیده باعث شیرین شدن طعم آن می‌شود، برای تهیه کباب کوبیده یک یا چند عدد پیاز زرد را نده ریز کنید و سپس به خوبی آب اضافه آن را جدا نمایید، آب پیاز در مایع کباب حتماً آن را خراب می‌کند.

اشتباهی که کوبیده رو خراب و بد مزه می‌کنه

استفاده نکردن از ادویه

عدم استفاده از ادویه سبب طعم بد کباب کوبیده خواهد شد، اگر می‌خواهید کباب کوبیده شما خوشمزه‌تر از همیشه شود، از ادویه‌هایی چون فلفل سیاه،زردچوبه،پاپریکا،سماق،پودر لیمو عمانی و...غافل نشوید، این ادویه‌ها سبب خوشمزه شدن کباب کوبیده و از بین رفتن بوی زهم گوشت می شود.

شستن گوشت

بسیاری از افراد یکی دیگر از علت‌های بد طعم شدن گوشت را شست و شوی آن می‌دانند، این افراد عقیده دارند شست و شوی گوشت قبل از چرخ کردن سبب تغییر رنگ و مزه آن شده و باعث می‌شود گوشت چسبندگی خود را از دست دهد.

منبع: نمناک

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
برچسب ها: کباب ، غذا ، کوبیده ، اشتباه
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv