دروازه جهنم جدید کره‌شمالی به روی دنیا باز شد
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۴۰۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2024 May 21    -    ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
به گفته کیم جونگ اون، این دستاورد تازه‌ای برای نیرو نظامی این کشور است

ارتش کره شمالی از سامانه موشکی بالستیک کوتاه‌برد جدید خود رونمایی کرد. به گفته کیم جونگ اون، این دستاورد تازه‌ای برای نیرو نظامی این کشور است

جدیدترین اخبار نظامی حکایت از این دارند که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از مجموعه جدید موشک‌های بالستیک ارتش این کشور با حضور افسران ارشد نظامی بازدید کرد. واحد توپخانه‌ای «ارتش خلق کره» قرار است این سلاح را دریافت کند و به گفته شخص کیم جونگ اون، توسعه این سلاح‌ها دستاوردی تازه برای نیرو نظامی کره شمالی به شمار می‌رود. این در حالی است که به‌تازگی همچنین تانک جدید کره شمالی و سلاح مخوف جدید کره شمالی معرفی شد.

سامانه موشکی جدید ارتش کره شمالی

کیم جونگ اون ضمن تاکید بر این پیشرفت نظامی، به برنامه ارتش این کشور در زمینه تولید سلاح اشاره کرد که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی به مرحله بهره‌برداری برسد.

 
به گزارش رسانه دولتی کره شمالی، موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد «هواسانگ 11 دی» (Hwasong-11D) به‌همراه کشنده‌های پرتابگر آن‌ها (TEL) بخشی از سامانه موشکی تاکیکی جدید ارتش این کشورند. در واقع هواسانگ 11 دی» نسخه‌ای کوچک‌تر از KN-23 یا همان «هوا سوانگ 11 جی ای» (Hwasong-11Ga) به حساب می‌آید و بُرد آن بین 100 تا 180 کیلومتر اعلام شده است. هر پرتابگر ظرفیت 4 فروند از این موشک‌های جدید را دارد.

مسیر پیمایش هواسانگ ۱۱ دی شبه‌بالستیک است و امکان تنظیم آن در میانه مسیر وجود دارد. این موشک پس از پرتاب اولیه، در ارتفاع حدود ۵۰ کیلومتری قرار می‌گیرد؛ ارتفاعی که موشک در آن به‌دلیل تراکم کافی جو می‌تواند مسیر خود را وسط پرواز تنظیم کند.

دروازه جهنم جدید کره‌شمالی به روی دنیا باز شد

در مجموع موشک جدید کره شمالی به‌خاطر زمان پرواز کوتاه، نطقه اوج پایین و حرکت شبه‌بالستیک کار را برای سامانه‌های دفاعی در تشخیص و مهار خود دشوار می‌کند. همچنین با دقت بالای آن، برای منهدم کردن یک هدف مشخص به تعداد کمتری موشک نیاز خواهد بود که در مقیاس گسترده بازدهی سامانه موشکی را افزایش می‌دهد.

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
2
2
کره شمالی تا حالا به چند کشور حمله کرده؟؟ در کدام کشورها پایگاه نظامی داره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv