خبری که هر جوان ایرانی را از ازدواج پشیمان می‌کند
کد خبر: ۳۰۹۶۰۹
تاریخ انتشار: 2024 April 03    -    ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵
ماه رمضان در روزهای پایانی خود به سر می‌برد و عید فطر فرصت مناسبی برای برگزاری جشن عروسی است. هر چند که با این افزایش قیمت‌های نجومی دیگر فکر کردن به هزینه‌های عروسی نگران‌کننده است.

ماه رمضان در روزهای پایانی خود به سر می‌برد و عید فطر فرصت مناسبی برای برگزاری جشن عروسی است. هر چند که با این افزایش قیمت‌های نجومی دیگر فکر کردن به هزینه‌های عروسی نگران‌کننده است. اما با وجود قیمت‌هایی که سر به فلک می‌کشد همچنان نیز برخی از خانواده‌ها بنا بر رسم و رسوم خانوادگی خود عروسی‌های مجللی برگزار می‌کنند.

 

خبری که هر جوان ایرانی را از ازدواج پشیمان می‌کند

 

حلقه و سرویس طلا

خرید حلقه ازدواج یکی از مهم‌ترین خریدهای عروسی و نشانه‌ای از عشق بی‌پایان شما است. البته این روزها با سیر نجومی نرخ طلا خرید حلقه ازدواج سخت شده است و بنا بر سلیقه زوج و بودجه آنها از ۱۵ تا ۵۷ میلیون تومان هزینه کرد.

اگرچه در گذشته ممکن بود با مبالغ نسبتا کمتری یک سرویس طلا با کیفیت خوب را تهیه کرد، اما اکنون با افزایش نرخ طلا به بالای ۳ میلیون تومان، خرید یک سرویس طلای معمولی به بیش از ۳۰ میلیون تومان نرخ دارد و برای خرید آن بسته به سلیقه و جیب آقای داماد از ۳۸ تا ۹۰ میلیون تومان هزینه کرد. البته در برخی از خانواده‌ها هزینه سرویس طلای عروس به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد. همبن موضوع سبب شد تا بسیاری از عروس خانم‌ها به سمت خرید سرویس‌های نقره بروند بلکه باری از دوش آقای داماد برداشته شود.

خبری که هر جوان ایرانی را از ازدواج پشیمان می‌کند

تالار و باغ تالار

هزینه شام و پذیرایی در مراسم عروسی نیز بستگی به منوی انتخابی عروس و داماد دارد. البته با توجه به افزایش نرخ گوشت و مرغ تا حدودی می‌توان هزینه نجومی یک شام عروسی را محاسبه کرد.

بنا بر آگهی‌های باغ ‌تالارهای مختلف هزینه رزرو باغ تالار برای هر نفر از ۳۰۰ تا ۹۶۰ هزار تومان هزینه دارد. البته در برخی از باغ تالارهای لاکچری با منوهای عجیب و غریب این هزینه به بیش از نفری یک میلیون تومان نیز می‌رسد. در نتیجه خانواده داماد برای ۱۰۰ نفر باید بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کنند.

البته به قول معروف با هر هزینه‌ای باز هم ممکن است فامیل از این منو لاکچری شما ناراضی باشند.

 

خبری که هر جوان ایرانی را از ازدواج پشیمان می‌کند

ماشین عروس

تزئین ماشین عروس و ذوق دنبال عروس پس از مراسم فراموش نشدنی است. در صورت که بخت با شما یار باشد و ماشین شخصی خود را گل بزنید باید از ۲ میلیون و ۵۰۰ تومان تا ۴ میلیون و ۱۰۰ تومان هزینه کنید.

اما در صورتی که از آن دسته لاکچری پسندان هستید و بخواهید ماشین‌های آنچنانی اجاره کنید باید از ۵ تا ۱۴ میلیون تومان برای ۱۰ ساعت هزینه کنید.

 

خبری که هر جوان ایرانی را از ازدواج پشیمان می‌کند

لباس عروس و داماد

کرایه یا خرید لباس عروس به طور قطع جزو موارد حذف نشدنی هزینه‌های شب عروسی است. بی‌شک یکی از بخش‌های سنگین هزینه‌های مراسم عروسی نیز بعد از خرید طلا و رزرو تالار به لباس عروس تعلق می‌گیرد. برای خرید لباس عروس نیز باید از ۹ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان بنا بر سلیقه زوج هزینه کرد.

البته از آن جایی که لباس عروس دیگر قابلیت استفاده ندارد برخی اقدام به اجاره آن می‌کنند که از ۲ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه دارد.

بی‌شک از کت و شلوار دامادی نیز نمی‌توان گذشت که البته هزینه بسیار کمتری نسبت به لباس عروس خانم دارد. برای خرید کت‌وشلوار داماد نیز باید از یک میلیون و ۹۹۰ تومان تا ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه کرد.

خبری که هر جوان ایرانی را از ازدواج پشیمان می‌کند

آرایشگاه عروس و داماد​

می‌رسیم به مهم‌ترین بخش برای عروس خانوم؛ آرایشگاه که به یمن این صفحات فضای مجازی هزینه سنگینی را به دوش عروس و داماد می‌گذارد. در نتیجه آرایشگاه عروس خانم آن هم با پکیج کامل از ناخن تا شینیون و ماساژ صورت از ۷ تا ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد.

مدتی است که باز هم به واسطه پیج‌های اینستاگرامی آقا دامادها نیز دست کمی از عروس ندارند و زمان زیادی را در آرایشگاه سپری می‌کنند که بسته به خدمات مورد نیاز از ۶۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه دارد که شامل خدمات VIP یعنی پیرایش، اصلاح صورت، حالت دهی مو، وکس، پاکسازی و گریم داماد است.

سخن پایانی

در مجموع حداقل هزینه عروسی برای ۱۰۰ نفر حدود به ۱۲۰ میلیون تومان و حداکثر هزینه به ۵۳۵ میلیون تومان می‌رسد. البته آن قشر بالاشهری و لاکچری‌پسند حداکثری نداشته و گاهی برای یک شب عروسی بیش از یک میلیارد تومان هزینه می‌کنند.

سرانه

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار