۴ زن مشهور که که فکر نمی‌کردیم آن همه زیبایی را از دست بدهند
کد خبر: ۲۹۰۱۷۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2023 September 05    -    ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
گذر زمان بی‌رحم است و این بی‌رحمی تا ابد ادامه خواهد داشت، اینجا از مدخل گذر زمان نگاهی کردیم به تغییر چهره چهار بازیگر زن سینمای ایران که در سال‌های اخیر از آن زیبایی افسانه‌ای سال‌های دور فاصله زیادی گرفته‌اند.

۴ زن مشهور که که فکر نمی‌کردیم آن همه زیبایی را از دست بدهند (برترینها)«تابناک با تو» - گذر زمان بی‌رحم است و این بی‌رحمی تا ابد ادامه خواهد داشت، اینجا از مدخل گذر زمان نگاهی کردیم به تغییر چهره چهار بازیگر زن سینمای ایران که در سال‌های اخیر از آن زیبایی افسانه‌ای سال‌های دور فاصله زیادی گرفته‌اند.

آتنه فقیه نصیری

۴ زن مشهور که که فکر نمی‌کردیم آن همه زیبایی را از دست بدهند (برترینها)

در ابتدای دهه ۷۰، در سال‌هایی که جایی برای عرضه زیبایی‌های زنانه نبود، آتنه فقیه نصیری را با فیلم دو نفر و نصفی به یاد می‌آوریم. ترکیب دلنشین و همگن زیبایی و نجابت موردپسند شرقی، که در کنار فرامرز قریبیان، از زیبایی کم نداشت و درخشان‌تر نشان می‌داد. بیماری، اما در این سال‌های اخیر چهره آتنه فقیه نصیری را شکسته‌تر از آن چه که باید کرده و سریال لیسانسه‌ها جایی‌ست که می‌شود بهترین افت چهره او را درک کرد.

فریماه فرجامی

۴ زن مشهور که که فکر نمی‌کردیم آن همه زیبایی را از دست بدهند (برترینها)

برای آن که درک کنید زمان با چهره فریماه فرجامی چه کرد، کافی‌ست خط قرمز کیمیایی را تماشا کنید. عروس زیبای آن فیلم در سال‌های آخر اسیر بیماری شد، فاصله چهره دهه شصت فریماه فرجامی با چهره‌ای که در اواخر عمر از او دیدیم باورکردنی نبود. او در سکانسی از فیلم لامینور مهرجویی حضور داشت و همان سکانس کافی‌ست تا بی‌رحمی زمان را لمس کنیم.

سوسن تسلیمی

۴ زن مشهور که که فکر نمی‌کردیم آن همه زیبایی را از دست بدهند (برترینها)

الماس درخشان سینمای دهه ۶۰ که آن قدر ممنوع‌الکارش کردند که جلای وطن کرد. تسلیمی در «باشو، غریبه کوچک» در «مرگ یزدگرد» و یا حتی در «چریکه‌ی تارا» در اوج زیبایی بود. نوعی زیباییِ عصیان‌گر با آن چشمان سخنگو، بعدتر البته تصاویری که از او منتشر شد و در واقع از اوی در غربت، نشان می‌داد که گذر زمان با چهره او بی‌رحم بوده، هنوز هم البته آن چشمان سخنگو نفس دارد، اما میمیک صورت تسلیمی آن نیست که در سال‌های دهه شصت بود.

آذر شیوا

۴ زن مشهور که که فکر نمی‌کردیم آن همه زیبایی را از دست بدهند (برترینها)

کاراکتر منحصر به فرد و جسور سینمای قبل از انقلاب که یک‌تنه قصه‌ها در سینمای فارسی ساخت با آن چهره به‌اندازه و افسونگر و نجیب، سلطان قلب‌ها را با او به خاطر می‌آوریم که زیر سایه فردین هم گم نشد. گزیده‌کاری و خصلت ویژه‌ای که داشت فرصت کمی به سینمای ایران داد که زیبایی متواضعانه او را ببینیم، از او تصاویری در سال‌های اخیر منتشر شده که از زمان صفت غدار را به یاد می‌آورد.

منبع: برترین‌ها

برچسب ها: چهره ، زیبا ، مشهور ، گذر زمان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
1
29
غم زندگی چه میکند
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
0
52
هر سن و سالی هیجاناتات خاص خودش را دارد ، با اینحال امیدوارم زندگی همگیمون ختم به خیر شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
2
29
این چرت و پرتا چیه مینویسید به دیگران توهین میکنید
قیافه هاشون خیلی هم خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
اره بخدا خیلی کار زشتی هستش . هنوزم خوبن سوسن تسلیمی که زیبا تر هم شده یا خانم نصیری .... این اراجیف چیه سر هم میکنین... حرمت مردم رو نگه دارین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
1
13
آذرشیوا 84 سالشه. خانم شیوا و ختنم تسلیمی جونشو برداشتند و ااز دست شماها رفتند . چرا دست از سرش برنمیدارین؟ چیکاردارین که چه شکلی بودند و حالا چه شکلی شده اند؟دفعه دیگه خواستین ازاین تیترهای بی فایده بزنید اول به صورت و قدو قیافه خواهرو مادرتون نگاه کنید بعد راجع به زیبایی دیگران اظهارنظرکنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار