فتنه افکنی‌های امارات علیه ایران با انتشار یک نظرسنجی+عکس
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۶۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 February 01    -    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
با توجه به افزایش تنش‌های منطقه‌ای و رقابتی که بر سر موازنه قوا در منطقه وجود دارد، آل‌سعود و رژیم های همگرای آنها سعی دارند با کلمات و عبارت‌های شیطنت آمیز مواضعی نسبت به کشورمان داشته باشد.
ترویج گفتمان انقلاب اسلامی ایران در میان توده های مردمی به ویژه کشورهای غرب آسیا، رؤیای حکمرانی دیکتاتورهای منطقه را به خوابی آشفته تبدیل کرده، به همین سبب به سیاست القاء بذر اختلاف در میان مردم ایران روی آورده اند.

از جمله این موارد را می توان تحرکات تجزیه طلبانه برخی کشورهای منطقه دانست که تلاشهای بی ثمری در جهت به آشوب کشاندن شهرهای مرزی ایران دارند. این اقدامات که عموما با پاسخ منفی هموطنان ایرانی مواجه می شود، نشان از اهداف تفرقه انگیز این کشورها برای حفظ موقعیت کنونی خودشان دارد.

در یکی از این مواضع خصمانه، «ضاحي خلفان تميم» فرمانده نیروهای پلیس دبی در امارات عربی متحده، در توییتر خود اقدام به انتشار نظرسنجی پیرامون "مسلح کردن مردم اهواز و بلوچ ایران" کرده که بیش از 84 درصد از همفکران وی، پاسخ مثبت را انتخاب کرده اند.

تردیدی نیست که چنین نظرسنجی هایی با اغراض خاص سیاسی مطرح می شود و نتایج آن با عالم واقع فاصله زیادی دارد، اما این سخن برای رئیس پلیس یکی از شهرهای کشور امارات از آن جهت مضحک به نظر می رسد که کشور امارات عربی متحده، اتحادی از هفت شیخ‌نشین کوچک به نام‌های ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس‌الخیمه و ام‌القوین است که بعد از استقلال از بریتانیا در ۲ دسامبر ۱۹۷۱ میلادی شکل گرفت.

این نظرسنجی در واقع آینه تمام نمایی از عقده سیاسی است که شاهزادگان امارات با آن دست و پنجه نرم می کنند، زیرا با گذشت 45 سال از استقلال این کشور، هنوز نتوانسته اند قدرت واحدی تشکیل دهند و ثروت ها ملی خود را به گونه ای غیرهدفمند و جزیره ای خرج می کنند. فشار این درد بیش از همه بر نیروهای نظامی این کشور سایه افکنده، زیرا ابهت یک کشور در وهله نخست، از نیروهای نظامی آن کشور نشأت می گیرد.

بر همین اساس طبیعی به نظر می رسد که رئیس پلیس دبی، تاب دیدن اتحاد و یکپارچگی ملت ایران را نداشته باشد و بر طبل اختلاف افکنی بکوبد. این موارد غیر از نفوذ فرهنگ تشیع اصیل در میان مردم امارات است که علاوه بر همسایگی با ایران، با ورود و خروج مسافران و گردشگران ایرانی به این کشور سرعت بیشتری گرفته و امید می رود در سالهای آتی، موج بیداری اسلامی در این کشور شیخ نشین نیز مشاهده گردد.



این پلیس نژادپرست که کینه زیادی از حکومت ایران دارد، تا کنون مطالب فراوانی علیه ایرانیان منتشر کرده که با توجه به دایره فرماندهی او که محل تردد ایرانیان می باشد، هوشیاری بیشتر وزارت امور خارجه ایران را می طلبد که پاسخی محکم به این یاوه گویی ها بدهند.
جام نيوز
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
2
سلام، ريشه اين سخنان بي مايه، پول و اقتصاد است. ما بايد شرايطي ايجاد كنيم كه همه تجار در سواحل كشور ما جمع بشوند. اما ما در عمل برعكس و خيلي منفي هستيم اما در شعار دادن خيلي عالي.
ناشناس
|
Turkey
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
0
متاسفانه اعراب روزبروز گستاختر می شوند و باید چاره ای برای برخورد قاطع با انها اندیشید تا گزافه گویی نکنند، نه اینکه ایرانیان صرفا بخاطر کمی منافع بیشتر در انجا سرمایه گذاری کنند. البته وظیفه دولت است که برای سرمایه گذاران جذابیت و ثبات ایجاد نماید تا سرمایه انها منجر به رونق اقتصادی و اشتغال در درون کشور شود نه اینکه در خوزستان که مهمترین استان ایران از لحاظ درامدزایی نفتی است شاهد بیکاری جوانان باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv