نکات طلایی و اصول نورپردازی آشپزخانه لاکچری
کد خبر: ۲۴۷۶۹۳
تاریخ انتشار: 2022 June 14    -    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

اصول نورپردازی آشپزخانه_ تجهیز یراق

طراحی نورپردازی برای آشپزخانه یک چالش هیجان انگیز است؛ تا جایی که در دنیای امروز ایده های زیادی برای روشنایی آشپزخانه وجود دارد تا فضای کلی و حال و هوای آشپزخانه جذاب­تر و دلنشین­تر باشند.

در این مقاله با برخی از قوانین کلی طراحی نورپردازی آشپزخانه آشنا می­شوید تا در انتخاب سبک نورپردازی مناسب سلیقه و منزلتان راحتتر باشید.

5 نکته اصولی و کاربردی نورپردازی مدرن آشپزخانه

در یک طراحی اصولی و زیبا عوامل تاثیرگذار زیادی وجود دارد؛ پس قبل از شروع برنامه ریزی برای نورپردازی آشپزخانه نکات زیر را مطالعه نمایید و سپس برای اجرای نورپردازی با سلیقه خودتان دست به کار شوید.

1.  روشنایی محیطی برای روشنایی کلی آشپزخانه

بهتر است برای نورپردازی کلی آشپزخانه در روز از نور خورشید کمک بگیرید و توسط پنجره ها نور انرژی بخش خورشید را به داخل آشپزخانه هدایت کنید.

برای نورپردازی در شب نیز از مهتابی­ها و لوسترهایی که نور نسبتا زیادی دارند استفاده کنید تا نور به سراسر محیط آشپزخانه پخش شود.

از لوستر­های دیواری و چراغ­های هالوژنی نیز برای زیبا­تر کردن و روشن­تر کردن بخش­هایی مثل ورودی آشپزخانه یا برجسته کردن نقاط دیدنی اطراف آشپزخانه مثل نقاشی یا مجسمه، و دور کردن توجه از چیزهایی که چندان خوشایند نیستند استفاده می­شود.

2. روشنایی وظیفه ای برای کاربردی تر کردن مناطق کار

روشن کردن میزهایی که آماده سازی و پخت و پز در آنها انجام می­شود بسیار مهم است. منابع نور محیطی اغلب در وسط آشپزخانه قرار دارند و هنگامی که شما مقابل پیشخوان آشپزخانه یا اجاق گاز قرار می­گیرید، با ایجاد سایه شما بر روی پیشخوان، میز کارتان را تاریک می­کند؛ اینجاست که نورپردازی وظیفه ای باعث می­شود تا میز مقابل تان به اندازه کافی روشن باشد.

برای این نوع نورپردازی توصیه می­کنیم از یک منبع نور پراکنده و یکدست، در قسمت زیرین کابینت های بالا استفاده کنید. یکی از بهترین و مدرن­ترین منابع نور وظیفه ای، لامپ ال ای دی خطی یا شاخه ای است. ابعاد بسیار کوچک این لامپ­ها باعث می­شود تا لامپ در گوشه های کابینت پنهان شود و نور مناسبی را بر روی پیشخوان و اجاق گاز ایجاد کند.

البته لامپ LED خطی با توجه به نور رشته ای و یکدستی که تولید می­کند، بسیار زیبا و جذاب است و در تمام نقاط موردنظر شما استفاده می­شود. به این ترتیب شما می­توانید LED های باریک را در تمام گوشه و کنار آشپزخانه نصب کنید و از زیبایی بی نظیری آشپزخانه خود لذت ببرید.

برای آشنایی بیشتر با انواع ال ای دی خطی و تجهیزات مدرن دیگری از جمله سنسور های هوشمند و خودکار، به صفحه نورپردازی کابینت مراجعه نمایید.

چند نکته ساده برای طراحی نورپردازی آشپزخانه_ تجهیز یراق

03. دمای مناسب نور برای ایجاد حس گرما و عمق

دمای نور بر اساس رنگ و شدت به سه دسته گرم و سرد و معتدل تقسیم می­شود.

  • نورهای معتدل آشپزخانه را محیطی آرامش بخش و راحت می­کنند.
  • نورهای بسیار گرم هیجان و انرژی زیادی را به آشپزخانه می­دهند.
  • نور های خیلی سرد حس خواب آلودگی و کرختی را به فضا القا می­کنند.

بنابراین سعی کنید از تعداد مناسبی لامپ زرد و سفید استفاده کنید تا دمای نورپردازی محیط را متعادل نگه دارید.

4. نورپردازی تمام سطوح برای عمق دهی به فضا

از نورپردازی هیچ قسمتی از آشپزخانه غافل نشوید و با نصب منابع نور مناسب در جای درست، فضا را بزرگ­تر و زیبا­تر جلوه دهید.

شما می­توانید با کمک لامپ ال ای دی رشته ای به سادگی به فضای آشپزخانه خود عمق و زیبایی ببخشید:

  • نورپردازی تاج کابینت و نورپردازی سقف آشپزخانه برای بلندتر دیده شدن ارتفاع سقف.
  • نورپردازی زیر کابینت زمینی برای معلق دیده شدن کابینت­ها و رویایی شدن فضا.
  • نورپردازی زیر میز ناهارخوری برای ایجاد فضایی دلچسب و جذاب برای صرف یک غذای خانوادگی.
  • نورپردازی جزیره آشپزخانه برای مدرن و چشم گیر شدن نمای آشپزخانه.
  • نورپردازی داخل کابینت­ برای اشراف کامل شما به فضای داخل کابینت.

نورپردازی کمک می­کند تا آشپزخانه ای لاکچری، زیبا و جذاب داشته باشید و در هنگام کار کردن خسته و کلافه نشوید.

نکات نورپردازی آشپزخانه _ تجهیز یراق

5. کنترل هوشمند نورپردازی برای عملکرد خودکار

گاهی روشن و خاموش کردن چراغ­ها با کلید های برق معمولی، مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال:

  • ممکن است هنگام آماده سازی غذا و کثیف بودن دستتان، به روشنایی بیشتری نیاز پیدا کنید و روشن کردن چراغ­ها باعث کثیفی کلید های برق آشپزخانه شود.
  • شما همیشه به یک میزان از شدت نور نیاز ندارید، میزان نور مورد نیاز در ساعات روز کمتر از شب هاست؛ برای نیمه های شب نیز یک چراغ بسیار کوچک و کم نور کافی است تا عملکرد دید شما دچار اختلال نشود.
  • اگر در نیمه های شب قصد رفتن به آشپزخانه را داشته باشید ناچارید که برای یافتن راه تان چراغ قوه گوشی را روشن کنید تا از برخوردتان با وسایل جلوگیری شود. روشن کردن چراغ های منزل یا آشپزخانه نیز ممکن است دیگر افراد منزل را بیدار کند.
  • هر آشپزخانه تعداد مشخصی کلید و پریز برق دارد و نصب کلیدهای بیشتر بر روی دیوار، برای نورپردازی جدید عملا غیرممکن و ناخوشایند است.

توصیه می­کنیم برای حل این مشکلات از سنسور های هوشمند و متنوع نورپردازی استفاده کنید. سنسور های کابینتی به لامپ های LED رشته ای متصل می­شوند و شبیه کلیدهای برق مدرن و کاربردی عمل می­کنند؛ هر سنسور وظیفه مشخصی دارد و شما می­توانید با توجه به نیازتان مناسب­ترین آن­ها را انتخاب کنید.

برخی از سنسور­ها حرکت شما را از دور تشخیص داده و اقدام به قطع و وصل چراغ­ها می­کنند؛ برخی از آن­ها با حرکت دست شما چراغ مورد نظرتان را خاموش یا روشن می­کنند و برخی نیز با نصب در زیر سطوح مختلف و لمس شدن سطح مورد نظر وظیفه خود را انجام دهند.

دیمری بودن این سنسور­ها کمک می­کند تا با مشخص کردن میزان نور مورد نیازتان، در مصرف برق نیز صرفه جویی کنید.

مشکل کمبود کلید های قطع و وصل برق را نیز با خرید یکی از انواع پریز های توکار کابینتی که اکسسوری هایی پر فروش و کارآمد هستند حل کنید که به دلیل تنوع در طرح و رنگ، به راحتی با دکوراسیون محیط هماهنگ می­شوند.

پریز توکار کابینت علاوه بر دارا بودن تعدادی سوکت برق، امکانات دیگری نظیر شارژر وایرلس، میکروفون بلوتوثی و پورت های مختلف تلفن، HDMI،  USBو... نیز دارد تا با خرید یک محصول از ویژگی های جذاب و متنوعی استفاده کنید.

آشپزخانه ای منحصر به فرد با تجهیزات مدرن

هر چقدر آشپزخانه شما مدرن­تر و کارآمد­تر باشد، کار کردن برای شما آسان­تر و لذت بخش­تر می­شود. البته برای داشتن یک آشپزخانه بدون نقص و کاربردی لازم است تا همه وسایل با کیفیت باشند زیبایی مطلوب نظرتان ایجاد شود.

بنابراین برای تجهیز و نوسازی آشپزخانه، در کنار نورپردازی از با کیفیت­ترین یراق آلات کابینت و آشپزخانه مانند لولا آرام بند و یا جک آرام بند کابینت استفاده کنید تا مطمین باشید که آشپزخانه شما از هر نظر مدرن و کارآمد است.

برای خرید یراق آلات با کیفیت و مرغوب از برندهای معتبر، به فروشگاه تجهیز یراق مراجعه کنید. تجهیز یراق یک فروشگاه تخصصی با بیش از ده سال سابقه فروش در زمینه یراق آلات و تجهیزات کابینت، تجهیزات نورپردازی، یراق درب ریلی و... است که محصولات خود را با گارانتی معتبر و ضمانت اصالت کالا عرضه می­کند.

شما می­توانید به سادگی از سه روش اینترنتی، تلفنی (02177343556) و مراجعه حضوری به فروشگاه فیزیکی تجهیز یراق سفارشات خود را ثبت کنید و در اسرع وقت تحویل بگیرید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار