توصیه‌هایی برای نصب کاشی و سرامیک دیوار منزل
کد خبر: ۲۲۰۴۸۴
تاریخ انتشار: 2021 August 21    -    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲

توصیه‌هایی برای نصب کاشی و سرامیک دیوار منزل

بسیاری از افرادی که تجربه کاشی‌کاری کف را داشته باشند؛ تصور می‌کنند که نصب کاشی و سرامیک دیوار نیز به همان راحتی است. شاید با خودشان بگویند که دیوار در واقع همان سطح صاف است که فقط عمودی است!

واقعیت این است که نصب کاشی و سرامیک بر روی دیوار قوانین خاص خودش را دارد که زیر پا گذاشتن این قوانین ریسک زیادی دارد. اگر بی‌دقتی کنید و کاشی و سرامیک را به شکل بدی روی دیوار نصب کنید؛ مجبور می‌شوید تا سال‌ها آن را تحمل کنید. برای این که بعد از اتمام کار، به‌جای افسوس از تماشای نتیجه کارتان لذت ببرید باید چند نکته خاص را به خاطر داشته باشید. با رعایت این نکات پروژه کاشی‌کاری شما بسیار راحت و بی‌دردسر انجام می‌شود و حتی می‌توانید به میزان قابل‌توجهی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. با سنجاق همره باشید.

پیش از شروع نصب کاشی و سرامیک

قبل از شروع نصب کاشی و سرامیک این نکته را در خاطر داشته باشید که کاشی و سرامیک نصب شده بر روی دیوار بسیار بیشتر از کاشی و سرامیک کف در معرض دید است. کاشی‌هایی که در کف ساختمان نصب می‌شوند مکن است حتی از دید پنهان بمانند. برای مثال کاشی‌ها ممکن است زیر میز یا فرش قالیچه و مبلمان پنهان شوند. از طرفی دیگر کاشی و سرامیک نصب شده بر روی دیوار همیشه در معرض دید شما خواهد بود.

شکل دیوارها، پنجره‌ها، درها و سایر اجزای داخلی ساختمان می‌تواند در کنار کاشی دیوار یک هماهنگی زیبا و دلپذیر ایجاد کرده و یا کاملاً برعکس باعث خرابی و زشتی شود. واضح است که چیدن کاشی بر روی یک دیوار ساده که هیچ‌گونه المانی در آن وجود ندارد بسیار ساده است. در این شرایط شما تنها باید میزان کاشی موردنیاز را محاسبه کرده و دست‌به‌کار شوید. از طرفی دیگر در صورت وجود سایر المان‌ها همان‌طور که پیش‌ازاین ذکر کردیم؛ کار شما کمی سخت‌تر می‌شود چرا که باید سعی کنید تا ترکیب آن ها را به شکلی مطلوب و زیبا بیافرینید. این بار باید زمان بیشتری برای ارزیابی فضا و میزان کاشی‌ها و شیوه نصب اختصاص دهید تا نتیجه کار جذابیت بصری بیشتری ایجاد کند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کاشی و سرامیک را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال بهترین کاشی کاران و سرامیک کاران در شمال تهران باشید می‌توانید سفارش نصب کاشی و سرامیک ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانیدنصب سرامیک انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

وسایل مورد نیاز برای نصب کاشی و سرامیک

تجهیزات / ابزار نصب کاشی و سرامیک

تراز حبابی

اره کاشی مرطوب

انبر کاشی ضربه‌ای (اختیاری)

مواد لازم برای نصب کاشی و سرامیک

به خاطر داشته باشید که ممکن است به یکی از این منابع نیاز داشته باشید، نه به هر دو.

جداکننده کاشی

تخته باتن

دستورالعمل نصب کاشی و سرامیک

از جدا کننده‌های کاشی یا تخته باتن استفاده کنید

توصیه‌هایی برای نصب کاشی و سرامیک دیوار منزل

می‌دانیم که گرانش دشمن اصلی نصب کاشی دیوار است. کاشی‌هایی که روی دیوار به شکل عمودی قرار می‌گیرند؛ ممکن است پیش‌ازاین که کاملاً بچسبند جابه‌جا شده و یا کاملاً کنده شوند. جداکننده‌های کاشی پلاستیکی به شما کمک می‌کند تا پس از نصب کاشی‌ها بر روی دیوار آن ها را از هم جدا نگه دارید. پس از اینکه کاشی‌ها به‌خوبی سر جای خود چسبیدند می‌توانید بی‌هیچ دردسری این جداکننده‌های پلاستیکی را از بین آن ها جدا کنید.

علاوه بر جدا کننده‌های پلاستیکی می‌توانید از تخته چوب نیز برای مقابله با مشکل گرانش استفاده کنید.

به کمک تخته چوبی می‌توانید پایین‌ترین ردیف کاشی و سرامیک را به‌خوبی نصب کنید. به طور معمول این تخته‌های مخصوص در ابعاد مختلفی وجود دارند و به دیوار پیچ شده‌اند. نکته مهم این است که این تخته چوب باید کاملاً افقی و تراز باشد.

برای شروع تخته را کف زمین قرار ندهید. باید تخته را تا ارتفاع سه‌چهارم کاشی‌های خود بالا بیاورید. برای هر ابعاد کاشی یا سرامیک این فاصله از کف زمین ضروری است.

نصب کاشی و سرامیک به شکل هرمی

بعدازاین که ردیف اول کاشی‌ها را نصب کردید؛ ممکن است از خودتان بپرسید حالا باید چه‌کار کنیم؟ آیا باید کاشی‌ها را به شکل عمودی و یا ردیف افقی روی هم بچینم؟ یا هر ردیف را پس از دیگری نصب کنم؟

بهترین روشی که می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم این است که کاشی و سرامیک دیوار را به صورت هرمی نصب کنید. در ادامه این روش را به شما نشان می‌دهیم.

ابتدا تعداد چهار کاشی را باید نصب کنید. باید سه کاشی را در ردیف اول نصب کنید و بعد یکی را بالا قرار دهید.

تمامی ردیف‌های بعدی نیز باید به همین شکل روی هم نصب شوند. ابتدا بهتر است هرم اولیه را در سمت چپ یا راست دیوار ایجاد کنید و بعد از تکمیل ستون عمودی باقی هرم را به سمت مخالف نصب کنید.

کف و دیوار را برای پیدا کردن کجی و برجستگی بررسی کنید

یادتان باشد که باید کاشی‌ها را روی یک فضای کامل مربع و صاف نصب کنید. به کمک تراز حبابی می‌توانید اطمینان حاصل کنید که دیوار و کف کاملاً صاف و یکپارچه است. متأسفانه در اغلب موارد دیوارها و همین‌طور کف کاملاً صاف و یکنواخت نیستند.

اگر این تفاوت و ناهمواری بیش از 2 سانتی‌متر باشد باید قبل از هر اقدامی دیوار را اصلاح کنید. البته به کمک قرنیز می‌توانید این تفاوت‌ها را در پای دیوار بپوشانید. اما اگر برجستگی‌ها بیش از این باشد حتماً در نصب کاشی خودش را نشان می‌دهد. با روش‌های زیر می‌توانید این مشکل را بر طرف کنید.

از کاشی کمتر از نصف عرض استفاده نکنید

یادتان باشد که در امتداد قسمت بیرونی سطح کاشی‌کاری شما، هر برش کاشی (کاشی‌هایی که کمتر از نیمی از عرض کاشی خود را دارند) به طور قابل‌توجهی باعث بیشتر دیده‌شدن کجی و ناصافی دیوار می‌شوند. جوری کاشی‌ها را چیدمان دهید که این مشکل برطرف شود.

همچنین، از متقارن بودن کاشی‌ها اطمینان حاصل کنید. در هر ردیف، کاشی‌ها را به‌خوبی در کنار هم قرار دهید و توجه کنید که تمامی کاشی‌ها کاملاً هم عرض هم باشند.

از اره کاشی مرطوب استفاده کنید

توصیه‌هایی برای نصب کاشی و سرامیک دیوار منزل

اره‌های کاشی مرطوب لبه‌های برش تمیزتری نسبت به دستگاه‌های برش کاشی سخت تولید می‌کنند. برای زمان‌هایی که می‌خواهید لبه‌های ناقص را با انواع تخته بپوشانید می‌توانید به سراغ برش سخت بروید. اما یادتان باشد که زیبای در کاشی‌کاری حرف اول را می‌زند. در واقع در نصب کاشی و سرامیک بر روی دیوار، تمامی لبه‌ها به‌خوبی قابل‌مشاهده هستند. به همین دلیل است که به شما توصیه می‌کنیم حتماً برای برش کاشی‌ها از اره کاشی مرطوب مخصوص این کار استفاده کنید.

ما در سنجاق شما را با کاشی‌کاران حرفه‌ای شهرتان آشنا می‌کنیم. تنها کافی است پروژه خود را به یکی از افراد متخصص ما بسپارید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار