روش‌های کاربردی مرتب کردن کاور مبل
کد خبر: ۲۱۷۱۲۱
تاریخ انتشار: 2021 July 14    -    ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹

یکی از مشکلاتی که کاور مبل دارد، لیز خوردن از روی مبل است. این امر باعث می‌شود که محیط خانه نامنظم به نظر برسد. در این مقاله بر آنیم که تعدادی از راه‌‌ حل‌های کاربردی برای حل این مشکل به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

اگر می‌خواهید برای دوخت روکش مبلمان از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت دوخت کاور مبل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک بهترین دوزندگان روکش مبل در شمال تهران باشید می‌توانید درخواست دوخت کاور مبل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار سنجاق را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

روش‌های کاربردی مرتب کردن کاور مبل

استفاده از چسب ولکرو برای جلوگیری از لیز خوردن کاور مبل:

ابتدا کاور را از نشیمن مبل جدا و تعدادی چسب ولکرو به کاور بدوزید. اگر کاور مبل نازک است، علاوه بر گوشه‌ها، تعدادی چسب به مرکز کاور نیز اضافه کنید اما اگر پارچۀ کاور ضخیم است، احتیاجی به انجام این کار نیست و تنها چسب‌های گوشه‌ای کفایت می‌کند.

حالا نوبت اضافه کردن چسب ولکرو به دسته‌ها، قسمت پشتی و پایینی مبل است. حالا که چسب‌های ولکرو را به کاور متصل کرده‌اید، کاور را روی مبل بیندازید. چسب ولکرو به راحتی قابلیت جدا شدن دارد بدون اینکه به بافت پارچه آسیب وارد کند. اما کار از محکم‌ کاری عیب نمی‌کند! می‌توانید اول امتحان کنید و اگر چسب به مبل آسیب نزد، با خیال راحت از آن استفاده کنید.

استفاده از قاشق چوبی روشی دیگر برای نظم دادن به کاور کاناپه:

روش‌های کاربردی مرتب کردن کاور مبل

ابتدا روکش مبلمان را روی مبل بیندازید. قسمت‌های اضافی پارچه را در قسمت دسته‌ها و پشتی مبل با قاشق چوبی فیکس کنید. برای اینکار کافی است اضافات پارچه را به درون درزها هل و بلافاصله یک قاشق چوبی در محل درز مبل قرار دهید. همین کار را برای قسمت دسته‌ها تکرار کنید. قبل از قرار دادن قاشق، سطح پارچه را با دست صاف کنید تا کار تمیز از آب دربیاید.

استفاده از مجله‌های قدیمی برای ثابت نگه داشتن روکش مبل:

روش‌های کاربردی مرتب کردن کاور مبل

در این روش شما به تعدادی مجلۀ قدیمی و کش مو یا هر نوع کش پلاستیکی احتیاج دارید. باز هم به آرامی روکش مبل را صاف روی مبل بیندازید. حالا تعدادی مجلۀ قدیمی را لوله کرده و با کش آن‌ها را ببندید تا باز نشود. دقت کنید که استفاده از روزنامه در این روش اصلاً توصیه نمی‌شود زیرا جوهر روزنامه پارچه را لک می‌کند. حالا مجلات لوله شده را مانند وردنه روی پارچه تکان دهید تا پارچه کاملاً در درزها محکم شود. این کار را آنقدر انجام دهید تا پارچه تکان نخورد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار