افزایش قدرت و طول عمر باتری تلفن بیسیم
کد خبر: ۲۱۶۱۹۱
تاریخ انتشار: 2021 July 04    -    ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

افزایش قدرت و طول عمر باتری تلفن بیسیم

تلفن بیسیم نیز مانند هر دستگاه وایرلس دیگری، برای روشن شدن و در اصطلاح کار کردن، نیاز به باتری دارد. کیفیت عملکرد این تلفن‌ها به صورت مستقیم به باتری‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند وابسته است. در حقیقت، هرچقدر که قدرت و طول عمر باتری تلفن بیسیم بیشتر باشد، برای مدت زمان بیشتر و با کیفیت بهتری می‌توانید با آن به مکالمه بپردازید که مسلما این مورد روی قیمت باطری تلفن پاناسونیک تأثیرگذار خواهد بود.

یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران تلفن‌های بیسیم و به ویژه مدل‌های بیسیم پاناسونیک، افزایش طول عمر باتری این محصولات است. کاملا مشخص است که باتری‌ها (در هر نوعی که باشند) عمر محدودی داشته و بعد از گذشت مدت زمان معینی، غیر قابل استفاده می‌شوند. بنابراین خواه یا ناخواه بعد از چند ماه یا چند سال، نیاز به خرید باتری جدید برای تلفن بی سیم خود خواهید داشت.

در این مقاله قصد داریم به بررسی روش‌هایی بپردازیم که می‌توانند منجر به افزایش قدرت و طول عمر باتری تلفن بیسیم پاناسونیک شوند. اگرچه تعویض این باتری‌ها اجتناب ناپذیر است؛ اما می‌توان با استفاده صحیح و رعایت برخی از نکات، بیشترین بازدهی را از آن‌ها دریافت کرد. اگر شما نیز یکی از کاربران تلفن‌های بیسیم Panasonic هستید و ترجیح می‌دهید بیشترین استفاده ممکن را از باتری این محصولات داشته باشید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع باتری تلفن بیسیم پاناسونیک

باتری‌هایی که در تلفن‌های بیسیم پاناسونیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  1. باتری‌های نیکل کادمیوم
  2. نیکل متال هیدرید
  3. باتری‌های نیم قلمی

باتری‌های نیکل کادمیوم به دلیل موادی که در ساخت آن‌ها به کار رفته است، در آمپرهای پایین طراحی و روانه بازار می‌شوند. این در حالیست که باتری‌های نیکل متال هیدرید معمولا ظرفیت بیشتری دارند. جالب است بدانید که برخی از مدل‌های تلفن پاناسونیک نیز از باتری‌های نیم قلمی استفاده می‌کنند.

توجه داشته باشید مدل‌های مختلف تلفن بیسیم پاناسونیک از باتری‌های مخصوص به خود استفاده می‌کنند. به عبارتی دیگر، هر کدام از باتری‌های پاناسونیک، برای تعداد مشخصی از انواع مدل‌های تلفن بیسیم طراحی و تولید می‌شوند.افزایش قدرت و طول عمر باتری تلفن بیسیم

نکته: در صورتی که قصد خرید باتری جدید برای تلفن بیسیم خود را دارید، حتما اطلاعات کافی را در ارتباط با مدل باتری قابل استفاده در آن به دست بیاورید. برای این‌کار می‌توانید از فروشنده سوال نموده و یا با باز کردن درب پشتی گوشی بیسیم، مدل باتری مخصوص به تلفن خود را پیدا کنید.

چگونه طول عمر باتری تلفن بیسیم را افزایش دهیم؟

زمانی که تلفن بیسیم پاناسونیک را خریداری می‌کنید، باتری‌های مورد نیاز برای روشن کردن گوشی بی سیم در داخل جعبه قرار دارند. این باتری‌ها می‌توانند تا مدت زمان مشخصی برای شما کار کنند. اما آیا راهی برای افزایش این طول عمر وجود دارد؟ پاسخ مثبت است. در حقیقت با استفاده صحیح و اصولی از گوشی، می‌توانید  به حداکثر بازدهای از باتری‌های آن دست پیدا کنید.

شارژ اولیه باتری‌ها، مهم‌ترین اقدام برای افزایش طول عمر آن‌هاست. شرکت پاناسونیک توصیه می‌کند در زمان خرید گوشی بیسیم، حتما باتری‌ها را به مدت 7 الی 10 ساعت در وضعیت شارژ اولیه قرار دهید. توجه داشته باشید که در این زمان، نباید از گوشی استفاده کنید. شارژ اولیه باتری‌ها باعث می‌شود کارایی آن‌ها با گذشت زمان افزایش یافته و برای مدت زمان طولانی‌تری بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

نکته: مدت زمان شارژدهی باتری‌های پاناسونیک در مدل‌های مختلف از تلفن‌های بیسیم متفاوت است. به عبارتی دیگر، ممکن است یک باتری در مدل A به مدت 10 ساعت شارژدهی داشته باشد. در حالی که همین باتری در گوشی B مدت زمان کمتر یا بیشتری از مکالمه و حالت آماده به کار را در اختیار کاربران قرار دهد.

هر کدام از تلفن‌های بیسیم پاناسونیک بر اساس مدل خود و باتری‌هایی که در آن‌ها قرار می‌گیرد، مدت زمان شارژدهی مشخصی دارند. بدیهی است که در شارژهای نخست، نباید انتظار رسیدن به این شارژدهی را داشته باشید. در حقیقت باتری‌های پاناسونیک بعد از چند بار شارژ کامل و خالی شدن به ایده آل‌ترین وضعیت شارژدهی خود خواهند رسید. اگر این موارد را رعایت نکنید به احتمال زیاد تلفن شما به مشکل خواهید خورد و نیاز به تعمیر تلفن پاناسونیک خود خواهید داشت.

یکی از کارهایی که به باتری‌های تلفن بیسیم پاناسونیک ضربه می‌زند، قرار دادن گوشی روی دستگاه پایه، بعد از هر بار مکالمه است. این اتفاق به مرور زمان باعث کاهش عمر مصرفی باتری شده و شارژدهی آن را نیز کمتر می‌کند. توصیه می‌کنیم اجازه دهید تا شارژ باتری‌ها به صورت کامل تخلیه شود و قبل از خاموش شدن گوشی بیسیم، آن را برای شارژ مجدد، دوباره روی دستگاه پایه قرار دهید.

افزایش قدرت و طول عمر باتری تلفن بیسیم

هم‌چنین به عنوان یک توصیه دیگر برای افزایش عمر مصرفی باتری تلفن بیسیم پاناسونیک، ماهی یک‌بار اجازه دهید شارژ باتری‌ها به صورت کامل تمام شده و گوشی خاموش شود. بعد از آن، تلفن بیسیم را روی دستگاه پایه قرار داده و اجازه دهید تا به صورت کامل شارژ شود.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، با رعایت نکات صحیح در استفاده از تلفن‌های بیسیم پاناسونیک، می‌توانید عمر مصرفی باتری‌های آن‌ها را افزایش دهید. البته در نهایت و تحت هر شرایطی، بعد از گذشت مدت زمان مشخصی، باید باتری‌های قدیمی را با محصولات جدید جایگزین کنید.

نکته: از آن‌جایی که مدل‌های تقلبی و بی‌کیفیت باتری‌های پاناسونیک در بازار، روز به روز در حال افزایش هستند؛ توصیه می‌کنیم این محصولات را تنها از نمایندگی‌های معتبر و مجاز شرکت Panasonic خریداری نمایید.

آشنایی با برخی از مدل‌های باتری تلفن بیسیم پاناسونیک

شرکت پاناسونیک باتری‌های خود را در مدل‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌کند. همان‌طور که قبلا نیز اشاره شد، هر کدام از این باتری‌ها برای استفاده در مدل‌های مشخصی از تلفن‌های بیسیم پاناسونیک طراحی شده‌اند. در ادامه می‌توانید با برخی از انواع این تجهیزات، بیشتر آشنا شوید:

  1. HHR-P104
  2. HHR-P107
  3. HHR-P105
  4. BK-4MCCE
  5. باتری نیم قلمی تلفن بیسیم پاناسونیک BK-4LDAW
  6. باتری تلفن بیسیم پاناسونیک P-P102

نکته: تمامی باتری‌های تلفن بیسیم پاناسونیک قابل شارژ بوده و می‌توانید به تعداد دفعات مشخص (بسته به مدل باتری) آن‌ها را شارژ کنید.

کلام پایانی

اگرچه عمر تمامی باتری‌های تلفن بیسیم پاناسونیک محدود است و با گذشت زمان مجبور به تعویض آن‌ها خواهید بود؛ اما با رعایت نکاتی که در این مقاله مطرح شدند، می‌توانید بیشترین بازدهی را از آن‌ها داشته باشید. توصیه می‌کنیم در استفاده از گوشی‌های بیسیم پاناسونیک تمامی نکات اصولی و صحیح را در نظر بگیرید تا بتوانید به بیشترین عمر مصرفی این تجهیزات، دست پیدا کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار