هوای برای گروه های حساس ناسالم است
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۱۴۰۱
تاریخ انتشار: 2015 December 16    -    ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
كيفيت هواي تهران با شاخص عددي 110 در شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس جامعه قرار دارد.

ليلا نظري، سخنگوي شركت كنترل كيفيت هوا با بيان اين مطلب گفت: بر اساس اطلاعات رسيده از ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران ميزان غلظت آلاينده‌ها نسبت به روز گذشته در همين ساعت کاهش داشته اما به دليل انباشت آلاينده ها در چند روز گذشته و شرايط جوي پايداري که از ديروز ظهر در شهر تهران حاکم شده هنوز به شرايط سالم نرسيديم و همچنان کيفيت هواي اين کلانشهر با شاخص عددي110  در شرايط ناسالم براي گروه هاي حساس جامعه قرار دارد.

او ادامه داد: بيشترين ميزان آلودگي به لحاظ ذرات معلق کوچکتر از دو و نيم ميکرون مربوط به ايستگاه پارک شکوفه با عدد 137 و کمترين ميزان آلايندگي مربوط به ايستگاه پاسداران با شاخص 74 است. البته اين موضوع در طول روزهاي مختلف هفته متغير و به طور نسبي بوده؛ يعني ممكن است منطقه اي در تهران يك روز هواي سالم و در روزهاي ديگر هواي بسيار ناسالم داشته باشد.
نظري تاكيد كرد كه در اين شرايط ورزش و فعاليت بدني شديد در فضاي باز مي‌تواند براي سلامت افراد به ويژه گروه‌هاي حساس خطرات جدي به همراه داشته باشد.

مقصود از گروه‌هاي حساس جامعه در برابر آلودگي هوا، بيماران قلبي و تنفسي، سالمندان و زنان باردار، کودکان و همچنين جانباران شيميايي است که تنفس هواي آلوده آنها را بيش از ديگر افراد جامعه تحت تاثير قرار مي‌دهند.
نظري در پايان گفت: پيش بيني سازمان هواشناسي حاکي از آسماني صاف در پاره اي نقاط غبار محلي است که با توجه به افزايش تردد وسايل نقليه در سطح شهر و پايداري هوا انتظار افزايش آلاينده ها را تا پايان امروز خواهيم داشت.


آریا
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv