طب سنتی ایران در مقایسه با طب سنتی چین
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۱۳۴۳
تاریخ انتشار: 2015 December 16    -    ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
حسن اکبری درباره طب سنتی اظهار داشت: سال ۱۲۹۰ طب سنتی ایران در مجلس ممنوع اعلام کردند و کار کردن در حوزه طب سنتی را جرم تلقی کردند و همه را ملزم کردند که از طب غربی طبعیت کنند.

به گفته وی امروزه بسیاری از کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده اند که از طب غربی متضرر شده‌اند؛ سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ یک استراتژی را تعریف کرد که” به علت دسترسی آسان به طب سنتی, کم بودن عوارض و ارزان بودن” آن درمان با طب سنتی را به همه کشورهای دنیا توصیه کرد و همه کشورهای دنیا ملزم به تقویت طب سنتی و توسعه آن کرد.

این محقق طب سنتی اسلامی افزود: در سال ۱۹۴۹ در انقلاب چین "مائو” درخواست کرد که طب چینی گسترش پیدا کند. امروزه طب چینی در یونسکو کرسی دارد و طب سوزنی و طب چینی را به رسمیت شناخته‌اند.

اکبری بیان داشت: در خیلی از کشورهای اروپایی و آمریکایی دانشجو برای آموزش طب چینی می‌پذیرند ولی باید گفت که طب سنتی ایران با طب چین غیر قابل مقایسه است. طب چینی غلط های واضحی دارد که ابو علی سینا در کتاب قانون آورده است.

وی ادامه داد: طب سنتی ایران با آیات و روایات عجین شده است. فارابی, سید اسماعیل جرجانی و … به بی‌نهایت وصل بودند و ما تربیت شده مکتب اسلام هستیم. ابن سینا ۴۰۰ سال بعد از ظهور اسلام آمده است و شما تمام کتاب قانون ابن سینا را مطالعه کنید, یک خرافه ندارد.

این محقق طب سنتی اسلامی عنوان کرد: طب سنتی خودش یک مکتب کامل است و ما طب جدید هم نفی نمی‌کنیم و باید ابه این نکته اشاره کرد که طب سنتی همراه خوبی برای طب نوین است.

اکبری اضافه کرد: دانشمندی به نام کِلات جز نخستین درمانی که برای بیماران خود توصیه می‌کند, اصلاح تغذیه است و در قدم بعد معتقد است که به طب سنتی خود مراجعه کنید.

وی خاطرنشان کرد: برخی از بیماری‌ها در طب سنتی بهتر درمان می‌شود, در طب قدیم هم جراحی و … بوده و فقط برای امروز نیست. پایه اصلی در طب سنتی, حفظ الصحه است.
تسنیم
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv