ورزشگاه‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱
کد خبر: ۲۱۲۵۹۲
تاریخ انتشار: 2021 May 27    -    ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
برای اولین بار در تاریخ فوتبال اروپا قرار است مسابقات جام ملت‌های اروپا در ۱۱ کشور مختلف برگزار شود. فینال مسابقات در استادیوم ویمبلی لندن صورت می‌گیرد. گزارشی تصویری از ورزشگا‌ه‌های میزبان از آمستردام گرفته تا مونیخ.

ورزشگاه‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ از دریچه دوربین«تابناک باتو» ـ برای اولین بار در تاریخ فوتبال اروپا قرار است مسابقات جام ملت‌های اروپا در ۱۱ کشور مختلف برگزار شود. فینال مسابقات در استادیوم ویمبلی لندن صورت می‌گیرد. گزارشی تصویری از ورزشگا‌ه‌های میزبان از آمستردام گرفته تا مونیخ.

ورزشگاه‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ از دریچه دوربین

مونیخ − ورزشگاه آلیانس

ورزشگاه آلیانس مکانی است که باشگاه صاحب‌نام بایرن مونیخ به آن افتخار می‌ورزد. این ورزشگاه با حدود ۶۸ هزار نفر ظرفیت از بالاترین سطح استاندارهای تعیین‌شده از سوی فدراسیون فوتبال اروپا برخوردار است. نمای بیرونی این ورزشگاه بیضی‌شکل با نورهای مختلف جلوه‌ای ویژه دارد. سه دیدار تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله گروهی و یک دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی در ورزشگاه آلیانس برگزار می‌شود.

ورزشگاه‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ از دریچه دوربین

کپنهاگ − ورزشگاه پارکن

ورزشگاه پارکن در کپنهاگ، پایتخت دانمارک نیز یکی از میزبانان برگزاری مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ است. این ورزشگاه ۳۸ هزار نفر ظرفیت دارد و در طی این رقابت‌ها محل برگزاری سه دیدار در مرحله گروهی و یک دیدار یک‌‌هشتم نهایی خواهد بود. شایان ذکر است که ورزشگاه پارکن در سال ۱۹۹۲ با انجام دیداری دوستانه میان تیم‌‌های ملی فوتبال آلمان و دانمارک افتتاح شد. این دیدار با پیروزی ۲ بر یک آلمان خاتمه یافت.

ورزشگاه‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ از دریچه دوربین

لندن − ورزشگاه ویمبلی

فینال در لندن! وزرشگاه ویمبلی اگر چه تا اندازه‌ای جذابیت تاریخی خود را از دست داده، اما با گنجایشی بالغ بر ۹۰ هزار نفر بزرگ‌ترین استادیوم مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. سه دیدار مرحله گروهی، یک دیدار یک‌هشتم نهایی، هر دو دیدار نیمه‌نهایی و پیکار فینال در این ورزشگاه برگزار می‌شوند. حال باید دید که تیم ملی فوتبال انگلیس تا چه مرحله‌ای پیشروی خواهد کرد.

ورزشگاه‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ از دریچه دوربین

رم − ورزشگاه المپیک

استادیوم المپیک رم نزدیک به ۷۳ هزار نفر گنجایش دارد، اما همچنان نیاز به بازسازی دارد. در سال ۱۹۸۷ مسابقات دو و میدانی جهان و در سال ۱۹۹۰ جام جهانی فوتبال در این ورزشگاه برگزار شد. تیم ملی فوتبال آلمان در این ورزشگاه در سال ۱۹۸۰ قهرمان اروپا شد و در سال ۱۹۹۰ به قهرمانی جهان دست یافت. استادیوم المپیک رم میزبان برگزاری سه دیدار مرحله گروهی و یک دیدار دور یک‌چهارم نهایی خواهد بود.

ورزشگاه‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ از دریچه دوربین

گلاسکو − ورزشگاه همپدن پارک

ورزشگاه همپدن پارک در گلاسکو که بیش از ۵۲ هزار تماشاگر را در دل خود جای می‌دهد تا سال ۱۹۵۰ میلادی بزرگ‌ترین استادیوم فوتبال جهان محسوب می‌شد تا اینکه استادیوم مارکانا در ریو دو ژانیرو این رکورد را شکست. در این ورزشگاه که معمولا دیدارهای خانگی تیم ملی اسکاتلند برگزار می‌شود، میزبان انجام سه دیدار مرحله گروهی و یک دیدار یک‌هشتم نهایی در طی مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ خواهد بود.

ورزشگاه‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ از دریچه دوربین

آمستردام − ورزشگاه یوهان کرویف

این ورزشگاه به یاد یوهان کرویف، اسطوره‌ فوتبال هلند نامگذاری شده است؛ ستاره‌ای که همواره پیراهن شماره ۱۴ بر تن داشت. ورزشگاه یوهان کرویف از مدرن‌ترین استادیوم‌های اروپا محسوب می‌شود و نزدیک به ۵۳ هزار نفر ظرفیت دارد. سقف این ورزشگاه باز و بسته می‌شود و چراغ‌های ویژه‌ای که تعبیه شده‌اند، رشد چمن زمین را کنترل می‌کنند. این ورزشگاه میزبان برگزاری سه دیدار مرحله گروهی و یک دیدار یک‌هشتم نهایی است.

ورزشگاه‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ از دریچه دوربین

بخارست − ورزشگاه ملی

ورزشگاه ملی بخارست در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. این ورزشگاه بیش از ۵۵ هزار تماشاگر را در درون خود جای می‌دهد و دیدارهای تیم ملی رومانی نیز معمولا در این استادیوم برگزار می‌شود. در چارچوب مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ قرار است سه بازی در مرحله گروهی و یک بازی در مرحله یک‌هشتم نهایی در ورزشگاه ملی بخارست انجام گیرند.

ورزشگاه‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ از دریچه دوربین

باکو − ورزشگاه ملی

ورزشگاه ملی جدید باکو که در مارس سال ۲۰۱۵ گشایش یافت، نزدیک به ۷۰ هزار تماشاگر را در دل خود جای می‌هد. در سال ۲۰۱۹ تیم چلسی موفق شده بود در فینال لیگ اروپا آرسنال را شکست دهد و به قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد. در چارچوب مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ سه دیدار در مرحله گروهی و یک دیدار یک‌چهارم نهایی در ورزشگاه ملی باکو انجام می‌گیرند.

ورزشگاه‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ از دریچه دوربین

بوداپست − ورزشگاه فرنتس پوشکاش

این ورزشگاه به یاد بزرگ‌ترین بازیکن فوتبال تاریخ مجارستان نام‌گذاری شده است: فرنتس پوشکاش. تیم ملی مجارستان نیز معمولا دیدارهای خانگی خود را در این استادیوم انجام می‌دهد. گنجایش این ورزشگاه بالغ بر حدود ۶۸ هزار نفر است. در طی مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ سه دیدار مرحله گروهی و یک دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی در ورزشگاه پوشکاش برگزار می‌شوند.

ورزشگاه‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ از دریچه دوربین

سن پترزبورگ − ورزشگاه کرستوفسکی

این ورزشگاه که به ورزشگاه گازپروم نیز شهرت دارد، یکی از استادیوم‌های مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه بود. این ورزشگاه که ساخت آن حدود ۹۳۰ میلیون یورو هزینه برداشت، برای ۶۹ هزار تماشاگر گنجایش دارد. قرار است در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ سه دیدار در مرحله گروهی و یک دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی در ورزشگاه کرستوفسکی برگزار شود.

ورزشگاه‌های جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۱ از دریچه دوربین

سِویا − استادیوم المپیک

از آنجایی که دو باشگاه اف ث سِویا و رئال بتیس سِویا استادیوم‌های خود را دارند، به ندرت در استادیوم المپیک سِویا بازی‌های فوتبال انجام می‌گیرند. این ورزشگاه بیش از ۵۷ هزار تماشاگر ظرفیت دارد.

منبع: دویچه وله

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار