جی‌اف کندی دوباره ترور می‌شود
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۷۸۹۴
تاریخ انتشار: 2015 November 14    -    ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
 
پروژه جنجالی «ژاکی» بالاخره وارد مرحله تولید می‌شود. این درام شرح‌حال‌گونه و اجتماعی اختصاص به بخش مهمی از زندگی ژاکلین کندی دارد و از سال 2010 بحث تولید آن مطرح بوده است.

در حالی که در ابتدای امر قرار بود دارن آرونوفسکی کارگردانی فیلم را به‌‌عهده بگیرد، حالا خبر می‌رسد که وی فقط به‌عنوان مدیر تولید با آن همکاری خواهد داشت.

بازیگر اصلی زن فیلم هم تغییر کرده است. در حال حاضر، ناتالی پورتمن در نقش ژاکلین کندی در جلوی دوربین ژاکی قرار می‌گیرد.

تحلیلگران سیاسی عقیده دارند زندگی ژاکلین کندی همیشه با جنجال و سروصدای زیادی همراه بود و رسانه‌های گروهی به همین دلیل همیشه توجه ویژه‌ای به او نشان می‌دادند.

حالا درام اجتماعی ژاکی قصد دارد سراغ جنجالی‌ترین مقطع زندگی او برود، مقطعی سرنوشت‌ساز که در سراسر دنیا مثل بمب صدا کرد و تا مدت‌ها تیتر اول روزنامه‌ کشورهای مختلف جهان بود.

این مقطع سرنوشت‌ساز همان سال 1963 و زمانی است که جی‌اف کندی، رئیس‌جمهور وقت آمریکا و همسرش ژاکلین در جریان دیداری رسمی از شهر دالاس مورد هدف گلوله فردی ناشناس قرار گرفت و به قتل رسید.

در زمان ترور جی‌اف کندی، ژاکلین در داخل ماشین روباز در حال حرکت در کنار همسرش نشسته بود.

فیلم‌های خبری که از این حادثه گرفته شده، چهره وحشت‌زده ژاکلین کندی را نشان می‌دهد که قصد کمک به رئیس‌جمهور مجروح و غرق در خون را دارد.

فیلم ژاکی فقط 4 روز از زندگی ژاکلین کندی را به تصویر می‌کشد. این 4 روز از روز ترور همسر رئیس‌جمهور شروع می‌شود.

در حالی که داستان فیلم با سوگ از دست دادن همسر ژاکلین و گرد آمدن مردم آمریکا به دور او در آن دوران غم‌انگیز سروکار دارد، اما گفته می‌شود حرف‌های زیادی قرار است در دل آن بیان شود.

با این حال، سازندگان فیلم نگفته‌اند در طول پیگیری 4 روز مهم از زندگی ژاکلین کندی، چه مسائل و حرف‌هایی گفته خواهد شد.

با این حال پیش‌بینی می‌شود داستان فیلم حرف‌های مهم (و شاید تازه‌ای) را درباره موضوع ترور مشکوک جی‌اف کندی مطرح کند.

ترور وی در آن زمان بحث و گمانه‌زنی‌های زیادی را پیش کشید. با آن‌که ماموران پلیس یک شهروند معمولی را عامل قتل کندی معرفی کردند و گفتند این‌ مرد تعادل روحی ندارد، اما بسیاری بر این باورند که عناصری در داخل سازمان جاسوسی سیا ترتیب ترور کندی را داده‌اند.

واقعیت‌های قتل رئیس‌جمهور وقت آمریکا هنوز هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هر بار که فیلمی درباره این موضوع وارد مرحله تولید می‌شود، بحث‌ها در رابطه با آن هم شروع می‌شود.

گفته می شود ژاکی هم در زمان نمایش عمومی، خود پرونده معماگونه ترور جی‌اف کندی را دوباره بازگشایی خواهد کرد.

دارن آرونوفسکی که در طول یک ‌دهه اخیر اشتیاق زیادی از خود برای کارگردانی ژاکی نشان می‌داد، درباره علل کناره‌گیری‌اش از ساخت آن توضیحی نداده است.

اما فیلم براساس همان فیلمنامه‌ای جلوی دوربین خواهد رفت که او طرح اصلی‌اش را ارائه داد و در نگارش آن هم نقش داشت.

تهیه‌کنندگان ژاکی به این دلیل از ریچل ویتز بازیگر مورد نظر دارونوفسکی در نقش ژاکلین کندی استفاده نمی‌کنند که عقیده دارند سن او برای حضور در این نقش کمی زیاد است.

ریچل ویتز در زمانی که دارونوفسکی می‌خواست ژاکی را بسازد، همسر او بود. البته این دو در دورانی که بحث ساخت ژاکی ادامه داشت از هم جدا شدند، اما سازندگان فیلم این موضوع را در تغییر بازیگر نقش ژاکلین کندی کم‌اهمیت می‌دانند.

ناتالی پورتمن که قبل از این یک‌بار جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرده، این روزها مشغول مطالعه کتاب‌ها و مقالاتی است که طی چند دهه گذشته درباره ژاکلین کندی نوشته شده است.

او تماشای فیلم‌های خبری مربوط به این شخصیت جنجالی را هم در دستور کار خود دارد و درصدد گفت‌وگو با کسانی است که او را از نزدیک می‌شناختند و دیده بودند.

منتقدان سینمایی عقیده دارند این کارها به پورتمن کمک می‌کند نقش سخت خود را بهتر بازی کند و شاید یک‌بار دیگر نامزد دریافت جایزه اسکار هم بشود.

ژاکی را پابلو لارین کارگردانی می‌کند. این فیلمساز 39 ساله شیلیایی به این دلیل برای کارگردانی فیلم انتخاب شده که نگاه مستقلی به مضمون آن داشته باشد و از زاویه مستقل و تقریبا غیرآمریکایی به موضوع نگاه کند.

لارین کار فیلمسازی را از سال 2006 در آمریکای جنوبی شروع کرد و تا به حال 5 فیلم بلند سینمایی ساخته است. وی با درام سیاسی «نه» در سال 2012 به صورت یک چهره‌ مطرح بین‌المللی درآمد.

فیلم نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی شد و داستان آن در اواخر دهه 80 میلادی در شیلی رخ می‌دهد.

خط اصلی داستان درباره انتخابات ریاست‌جمهوری و تلاش ژنرال پینوشه، دیکتاتور نظامی شیلی برای تصدی دوباره پست ریاست‌جمهوری به مدت هشت سال دیگر بود.

در آن زمان یک موج عمومی در شیلی به راه افتاد که براساس آن از مردم خواسته شد به نامزدی پینوشه رأی منفی بدهند.

لارین در حال حاضر، درام شرح‌حال‌گونه «نرودا» را آماده نمایش عمومی دارد. گائل گارسیا برنال، بازیگر مکزیکی که نقش اصلی «نه» را هم به‌عهده داشت، در این فیلم هم بازی دارد.

داستان فیلم، تلاش یک مامور کارکشته را در اواخر دهه 40 میلادی در شیلی دنبال می‌کند که به دنبال پابلو نرودا، شاعر انقلابی کشور است و می‌خواهد به حزب کمونیست بپیوندد.

هنوز معلوم نیست گائل گارسیا برنال در ژاکی هم بازی دارد یا خیر. کار انتخاب بازیگران ادامه دارد و تا به حال حضور پیتر اسکار سگاد هم در فیلم قطعی شده است.

او قرار است نقش رابرت کندی را به‌عهده بگیرد. فیلمنامه این محصول مشترک شیلی و آمریکا را نوآ اوپنهایمر با همکاری دارونوفسکی نوشته است و برای نمایش عمومی در پاییز سال 2017 آماده می‌شود.

به این ترتیب فیلم شانس شرکت در رقابت‌های اسکاری را خواهد داشت. کلید فیلمبرداری این درام شرح‌حال‌گونه اوایل تابستان سال 2016 زده می‌شود. صحنه ترور جی‌اف کندی در فیلم جایگاه مهمی دارد و در لوکیشن‌های اصلی فیلمبرداری خواهد شد.

جام جم
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv