نقش امکانات تالار پذیرایی در اجرای مراسم و تشریفات
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۳۵۶۲۸
تاریخ انتشار: 2019 February 06    -    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
سالن‌های پذیرایی در ظرفیت‌های مختلف ساخته شده که هر یک از آن‌ها خدمات متنوعی ارائه می‌کنند.

امروزه برای برگزاری مراسم، میهمانی و جشن‌ها از تالار پذیرایی استفاده می‌کنند. تالار پذیرایی سالنی است که برای برگزاری جشن و مراسم مختلف طراحی می‌شود. سالن‌های پذیرایی در ظرفیت‌های مختلف ساخته شده که هر یک از آن‌ها خدمات متنوعی ارائه می‌کنند. از آن‌جایی که تالارهای پذیرایی متعددی وجود دارند که خدمات مجالس را ارائه می‌کنند برای انتخاب آن‌ها بهتر است به نکاتی توجه شود که عبارتند از:

 

ظرفیت تالار پذیرایی

تالارهای پذیرایی با گنجایش گوناگونی ساخته می‌شود برای انتخاب تالار پذیرایی مناسب بهتر است ابتدا لیستی از مهمانان خود تهیه کرده و سپس متناسب با تعداد آن‌ها، تالار پذیرایی را انتخاب نمایید؛ چرا که کوچک بودن تالار پذیرایی و عدم تطابق ظرفیت تالار با تعداد مهمانان یکی از چالش‌های بیشتر زوجین محسوب می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب تالار پذیرایی، درباره ظرفیت آن پرس و جو کرده و همین‌طور از پرسنل تالار درخواست کنید که برای مدیریت بهتر مکان، صندلی‌های اضافی نیز تهیه کنند.

نقش امکانات تالار پذیرایی در اجرای مراسم و تشریفات

 

پارکینگ تالار پذیرایی

یکی دیگر از شاخص‌هایی که در انتخاب تالار پذیرایی تاثیر زیادی دارد؛ بهره‌گیری از پارکینگ مناسب است.  بسیاری از مهمانان در محل تالار پذیرایی با مشکل کمبود جای پارک مواجه می‌شوند؛ بنابر این وجود پارکینگ با ظرفیت مناسب برای نگهداری وسایل حمل و نقل مهمانان و همین‌طور امنیت آن‌ها الزامیست.

 

موقعیت دسترسی و مسافت تالار پذیرایی

یکی دیگر از نکاتی که باید در زمان انتخاب تالار پذیرایی در نظر گرفته شود؛ موقعیت تالار پذیرایی و فاصله تالار با منازل اغلب مهمانان می‌باشد؛ چرا که امروزه با توجه به شلوغی خیابان‌ها و ترافیک، دسترسی به تالار پذیرایی‌هایی که از محل زندگی بیشتر مهمانان و عروس و داماد فاصله زیادی دارد، برای مهمانان کمی سخت و مشکل می‌باشد.

 

سیستم سرمایشی و گرمایشی تالار پذیرایی

از آن‌جایی که تالار پذیرایی متراژ بسیار بالایی دارد؛ در فصول گرم و سرد سال باید تهویه مطبوع خوبی داشته باشد؛ چرا که سرما یا گرمای بیش از حد باعث نارضایتی و کلافگی مهمانان می‌شود. به همین دلیل در زمان انتخاب تالار پذیرایی به استانداردهای سیستم سرمایشی و گرمایشی توجه زیادی کنید.

 

کیفیت غذا تالار پذیرایی

پس از انتخاب تالار پذیرایی، قبل از عقد قرار داد نهایی، بهتر است کیفیت غذا آن را به صورت سر زده امتحان کنید و سرویس دهی کارکنان آن را بررسی نمایید. این کار باعث شده با آگاهی بیشتری تالار پذیرایی مورد نظر را انتخاب نمایید. 

 

ارتفاع سقف تالار پذیرایی

تالارهای پذیرایی که سقف کوتاهی دارند برای برگزاری مجالس عروسی گزینه مناسبی نمی‌باشند؛ چرا که این تالارهای پذیرایی که سقف کوتاهی دارند؛ تهویه هوای مناسبی نداشته و ممکن است مهمانان در آن‌ها دچار کلافگی شوند.

 

سابقه تالار پذیرایی

پس از مشاهده نمونه کار و منوی تالار پذیرایی، درباره کیفیت خدمات مجالس، نحوه پذیرایی و مهمانداری تالار پذیرایی مورد نظر پرس و جو کنید تا بتوانید اطلاعات دقیقی درباره تالار پذیرایی داشته باشید.

نقش امکانات تالار پذیرایی در اجرای مراسم و تشریفات

 

امکانات تالار پذیرایی

یکی دیگر از معیارهایی که در زمان انتخاب تالار پذیرایی باید مد نظر قرار دهید؛ امکانات و تجهیزات تالار پذیرایی است. تالارهای پذیرایی باید تجهیزات مناسبی برای برگزاری جشن عروسی اعم از امکانات مناسب سرو غذا و موزیک را داشته باشد.

 

نورپردازی مناسب

از آن‌‌جایی که در روز عروسی خدمات عکاسی و فیلمبرداری نیز انجام می‌شود؛ نورپردازی تالار پذیرایی در کیفیت آن تاثیر زیادی در تشریفات و ثبت خاطرات هرچه باشکوه‌تر دارد. تالار پذیرایی باید نورپردازی مناسبی داشته باشد تا برای عکاس و فیلمبردار عروسی مشکلاتی ایجاد نکند.

 

هزینه‌های تالار پذیرایی

هزینه‌های تالار پذیرایی یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که برای انتخاب تالار عروسی باید به آن توجه کرد. تالارهای پذیرایی علاوه بر هزینه خدمات مجالس مبلغی مجزا برای ورودی تالار پذیرایی  و تشریفات نیز دریافت می‌کنند. همچنین بعضی دیگر از تالارهای پذیرایی برای میز عروس و داماد نیز مبلغی مجزا اخذ می‌کنند بنابراین بهتر است قبل از انتخاب تالار پذیرایی درباره هزینه‌های آن اطلاعات کافی کسب کرده و متناسب با بودجه خود تالار پذیرایی مناسب را انتخاب نمایید.

 

خدمات جانبی تالار پذیرایی

بعضی از تالارهای پذیرایی علاوه بر خدمات تشریفات و برگزاری مجالس عروسی، خدمات دیگری اعم از آتش‌بازی و گل‌آرایی را نیز انجام می‌دهند. خدمات آتش‌‌بازی معمولا در بدو ورود عروس و داماد به تالار پذیرایی انجام می‌گیرد و خدمات گل‌آرایی برای طراحی میز و صندلی مهمانان استفاده می‌شود. تالارهای پذیرایی که خدمات مجالس این چینی انجام می‌دهند؛ هزینه‌ای مجزا دریافت می‌کنند.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv