نحوه مصرف ژلوفن ۴۰۰ و مدت زمان اثر آن
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۴۷۵۴
تاریخ انتشار: 2024 June 03    -    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
در حقیقت اثر ژلوفن و یا به طور کلی هر داروی دیگر روی بدن ما در اصطلاح پزشکی فارماکودینامیک گفته می شود. دارو هم جهت اثربخشی و تغییر فرآیند پاتولوژیک بدن و کاهش علائم یا درمان بیماری، باید به روش خاصی عمل کند. در واقع دارو باید تغییرهایی در سطح سلولی بدن انسان ایجاد کند تا نتیجه دلخواه در درمان حاصل شود.

نحوه مصرف ژلوفن ۴۰۰ و مدت زمان اثر آن (یک پزشک)

نحوه مصرف ژلوفن ۴۰۰ و مدت زمان اثر آن (یک پزشک)«تابناک با تو» - در حقیقت اثر ژلوفن و یا به طور کلی هر داروی دیگر روی بدن ما در اصطلاح پزشکی فارماکودینامیک گفته می شود. دارو هم جهت اثربخشی و تغییر فرآیند پاتولوژیک بدن و کاهش علائم یا درمان بیماری، باید به روش خاصی عمل کند. در واقع دارو باید تغییرهایی در سطح سلولی بدن انسان ایجاد کند تا نتیجه دلخواه در درمان حاصل شود.

داروها اغلب با تحریک یا مهار یک گیرنده یا آنزیم یا پروتئین عمل می کنند. داروها به گونه ای تولید می شوند که مواد تشکیل دهنده محل خاصی را هدف قرار می دهند و تغییرات شیمیایی در بدن ایجاد می کنند که می تواند واکنش شیمیایی ایجاد کننده بیماری را متوقف یا معکوس کند.

ژلوفن ۴۰۰ یک عامل ضد التهابی غیر استروئیدی با اثر ضد درد و تب بر است.

نحوه مصرف ژلوفن ۴۰۰

ژلوفن ۴۰۰ جزو داروهایی است که باید حتما با تجویز پزشک مصرف شد. برای استفاده ایمن و موثر از ژلوفن ۴۰۰، بیشتر از آن چه پزشک تجویز کرده مصرف نکنید، دفعات بیشتری مصرف نکنید و مدت زمان بیشتری نسبت به دستور پزشک مصرف نکنید. مصرف بیش از حد ژلوفن ۴۰۰ ممکن است احتمال عوارض ناخواسته را به خصوص در بیماران مسن افزایش دهد.

در صورت استفاده برای آرتریت شدید یا مداوم، ژلوفن ۴۰۰ باید به طور منظم طبق دستور پزشک مصرف شود تا بتواند به شما کمک کند. ژلوفن ۴۰۰ معمولاً در عرض یک هفته شروع به کار می کند، اما در موارد شدید ممکن است تا دو هفته یا حتی بیشتر طول بکشد تا احساس بهتری داشته باشید. همچنین ممکن است چندین هفته بگذرد تا اثرات کامل ژلوفن ۴۰۰ را احساس کنید.

برای کاهش ناراحتی معده، می توانید ژلوفن ۴۰۰ را با غذا یا شیر مصرف کنید.

ژلوفن ۴۰۰ چند ساعت یکبار مصرف شود؟

دوز ژلوفن ۴۰۰ برای بیماران مختلف متفاوت خواهد بود. دستورات پزشک یا دستورالعمل های روی جعبه قرص را دنبال کنید. اطلاعات زیر فقط شامل دوزهای متوسط ژلوفن ۴۰۰ است. اگر دوز شما متفاوت است، آن را تغییر ندهید مگر اینکه پزشکتان به شما بگوید که این کار را انجام دهید.

مقدار دارویی که مصرف می کنید به قدرت دارو بستگی دارد. همچنین، تعداد دوزهایی که هر روز مصرف می‌کنید، زمان مجاز بین دوزها، و مدت زمانی که دارو را مصرف می‌کنید به مشکل پزشکی که دارو را برای آن استفاده می‌کنید بستگی دارد.

برای فرم دوز خوراکی (قرص و سوسپانسیون):

نحوه مصرف ژلوفن ۴۰۰ برای تب

کودکان بالای ۲ سال – مصرف و دوز باید توسط پزشک تعیین شود.
کودکان 6 ماهه تا 2 سال – دوز بر اساس وزن بدن و دمای بدن است و باید توسط پزشک تعیین شود. برای تب کمتر از 102.5 درجه فارنهایت (39.2 درجه سانتیگراد)، دوز معمولاً 5 میلی گرم (میلی گرم) به ازای هر کیلوگرم (کیلوگرم) (حدود 2.2 میلی گرم در هر پوند) از وزن بدن است. برای تب بالاتر، دوز معمولاً 10 میلی گرم در کیلوگرم (حدود 4.5 میلی گرم در هر پوند) استght این دارو ممکن است هر شش تا هشت ساعت، در صورت نیاز، تا 40 میلی گرم در هر کیلوگرم در روز تجویز شود.

نوزادان کمتر از ۶ ماه – مصرف و دوز باید توسط پزشک تعیین شود.

مقدار مجاز مصرف ژلوفن ۴۰۰ برای دردهای قاعدگی:

بزرگسالان – ۴۰۰ میلی گرم (میلی گرم) هر چهار ساعت، در صورت نیاز.
کودکان – مصرف و دوز باید توسط پزشک تعیین شود.

طریقه مصرف ژلوفن ۴۰۰ برای دردهای خفیف تا متوسط:

بزرگسالان و نوجوانان – ۴۰۰ میلی گرم (میلی گرم) هر چهار تا شش ساعت، در صورت نیاز.
کودکان بالای ۶ ماه – دوز بر اساس وزن بدن است و باید توسط پزشک تعیین شود. دوز معمولاً ۱۰ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم (کیلوگرم) از وزن بدن هر ۶ تا ۸ ساعت در صورت نیاز تا ۴۰ میلی گرم در کیلوگرم در روز است.

نوزادان کمتر از ۶ ماه – مصرف و دوز باید توسط پزشک تعیین شود.

نحوه مصرف ژلوفن برای دردهای مفصلی

نحوه مصرف ژلوفن ۴۰۰ و مدت زمان اثر آن (یک پزشک)

بزرگسالان و نوجوانان – ۱۲۰۰ میلی گرم (میلی گرم) تا ۳۲۰۰ میلی گرم در روز به سه یا چهار دوز مساوی تقسیم می شود.
کودکان – دوز بر اساس وزن بدن است و باید توسط پزشک تعیین شود. دوز معمولاً ۳۰ میلی گرم (میلی گرم) تا ۴۰ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم (کیلوگرم) وزن بدن در روز است که به سه یا چهار دوز تقسیم می شود.

نوزادان کمتر از ۶ ماه – مصرف و دوز باید توسط پزشک تعیین شود.

نحوه مصرف ژلوفن برای دوز فراموش شده

اگر یک دوز از ژلوفن ۴۰۰ را فراموش کردید، آن را در اسرع وقت مصرف کنید. با این حال، اگر تقریباً زمان نوبت بعدی فرا رسیده است، دوز فراموش شده را رها کنید و به برنامه دوز معمولی خود بازگردید. دوز مصرف نکنید.
نحوه نگهداری ژلوفن ۴۰۰

دارو را در ظرف دربسته در دمای اتاق، دور از حرارت، رطوبت و نور مستقیم نگهداری کنید. از یخ زدگی نگهداری شود.
از متخصص مراقبت های بهداشتی خود بپرسید که چگونه باید داروهایی را که استفاده نمی کنید دور بریزید.
دور از دسترس اطفال نگه دارید.

داروهای تاریخ گذشته یا داروهایی که دیگر مورد نیاز نیستند را نگه ندارید.

طریقه مصرف ژلوفن ۴۰۰ برای دندان درد

قرص ژلوفن باتوجه‌به دوز باید هر ۴ تا ۱۲ ساعت یک بار مصرف شود. ژلوفن از دسته داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی است. برای تسکین دردهای خفیف تا متوسط از این دارو استفاده می‌شود. برای رفع مشکلاتی مانند علائم آرتریت، دندان‌درد، سردرد، درد قاعدگی و سایر دردها می‌توان از قرص ژلوفن استفاده کرد.

نحوه مصرف ژلوفن ۴۰۰ و مدت زمان اثر آن (یک پزشک)

اثر ژلوفن چند ساعت در بدن میماند

اگر میخواهید بدانید اثر ژلوفن چند ساعت در بدن میماند ، میتوانید مقاله پارت نیوز را به صورت کامل مطالعه نمایید. از زمان مصرف، مدت زمان اثر گذاری قرص ژلوفن ۱ تا ۲ ساعت است و همچنین اثر این دارو ۴ تا ۶ ساعت در بدن ماندگاری دارد.

منبع: یک پزشک

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
برچسب ها: ژلوفن ، قرص ، 400 ، قرص ژلوفن
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv