اقدام غیرانسانی ماموران استرالیا علیه یک ایرانی
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۱۹۲۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 August 24    -    ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv

ماموران مرزی استرالیا دراقدامی دیر هنگام پس از آنکه اعتصاب غذای بیش از ۲۰ روز پسر ۱۲ ساله مهاجر ایرانی در بازداشتگاه نائورو وی را در شرایط جسمی وخیمی قرار داد با انتقال او برای درمان به داخل خاک این کشور موافقت کردند.

این کودک عصر سه شنبه هفته جاری به همراه اعضای خانواده اش پس از آنکه سلامتی وی در شرایط وخیمی قرار گرفت و پزشکان در مورد مرگ وی هشدار دادند با یک آمبولانس هوایی از اردوگاه نائورو به استرالیا انتقال یافت.

این کودک به رغم شرایط نامساعد روحی و جسمی، پیشتر هر نوع انتقال خود به استرالیا را بدون ۳ نفر دیگر اعضای خانواده اش رد کرده بود.

فعالان حقوق بشری در استرالیا تاخیر غیرضروری و غیرانسانی نیرو‌های مرزی این کشور را عامل شدت یافتن بیماری این کودک دانستند.

ماموران مرزی استرالی در مدت اعتصاب غذای این کودک ایرانی به رغم مجوز‌های پزشکی با ورود وی برای درمان به خاک استرالیا مخالفت کرده بودند.

پزشکان پیش از اعزام این کودک شرایط را حاد و وی را نیازمند دریافت درمان‌های جدی جسمی و روحی پزشکی دانستند.

به گفته پزشک کلینیک نائورو، این پسر که در شرایط بسیار بدی بسر می‌برد وزنش به ۳۶ کیلوگرم کاهش یافته و در شرایط کنونی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

سیاست‌های سختگیرانه دولت مالکوم ترنبول از سال ۲۰۱۳ تاکنون سبب شده تا بسیاری از مهاجران غیرقانونی در مرز‌های آبی این کشور بازداشت و به دو بازداشتگاه مانوس و نائورو بدون هر گونه محاکمه قانوین در دورافتاده‌ترین نقاط اقیانوس آرام منتقل شوند.

ایرنا

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
ولی من فکر می کنم والدین این کودک 12 ساله یک مشت رذل وحشی بودند نه ماموران استرالیایی که او را وادار به اعتصاب غذا کرده اند
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv