نجات جان ۲ مسافر گرفتار در کویر نهبندان
کد خبر: ۹۲۷۷۳
تاریخ انتشار: 2017 November 26    -    ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
bato-adv
bato-adv
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: 2 مسافر گرفتار در کویر نهبندان توسط ماموران یگان تکاوری 103 دهسلم این شهرستان نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید محمد رضا سرفرازی افزود: با اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر گرفتار شدن 2 نفر با خودرو در شن و رمل و درخواست امدادرسانی، سه اکیپ از ماموران یگان تکاوری 103 دهسلم نهبندان به کویر اعزام شدند.


وی اظهار کرد: از آنجا که اطلاع دقیق از محل افراد گرفتار در کویر در دست نبود تمام مسیرهای منتهی به جاده اصلی بررسی شد که موردی مشاهده نشد و با تاریکی هوا امکان شناسایی محل سخت تر شد که با پیگیری به عمل آمده و اقدامات فنی محل آنان مشخص و نیروها برای امداد رسانی اعزام شدند.


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: مفقود شدگان در پنج کیلومتری جاده خاکی چاه شیلر درحالی که خودرو آنان در شن و رمل فرو رفته بود مشاهده شدند.


سرفرازی تصریح کرد: با اقدام به موقع پلیس این 2 فرد که از اهالی استان کرمان بودند و به اشتباه وارد کویر شده بودند از مرگ نجات یافتند و پس از امداد رسانی و توجیه توسط پلیس به مسیر خود به سمت کرمان ادامه دادند.
شهرستان نهبندان با 140 کیلومتر مرز با افغانستان و 26 هزار کیلومتر مربع وسعت در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد.


شهر نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.کویر دهسلم نهبندان با دارا بودن مرتفع ترین تپه های ماسه ای کشور به طول 162 کیلومتر از زیباترین مناطق کویری و گردشگری ایران و جهان به شمار می رود.

ایرنا
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv