رضا رشیدپور مجری و برنامه ساز تلویزیون در صفحه اینستاگرام خود نسبت به برنامه ماه عسل و خواهران منصوریان واکنش نشان داد.
وی در توضیحات این پست نوشت:
اعتبار یا التماس ؟ مسئله این است.
کم
و بیش برنامه های همکاران موفق خودم را دنبال می کنم . ماه عسل هم جزو
همان هاست . احسان از دوستان قدیمی من است و البته در این چند خط تلاش کرده
ام از تاثیر رفاقت دور باشم .نقد های مخاطبان به این برنامه را می خوانم و
گاهی موافق برخی نکته ها بوده ام ولی گمان می کنم باید ماجرا را کمی
منصفانه تر دید . آفرینش اعتبار و یا به اصطلاح برند سازی غایت آرزوی هر
رسانه ای ست و لابد رسانه ی ملی هم از این قاعده جدا نیست . در یک دهه ی
گذشته چند برنامه و یا مجری را سراغ دارید که به این مرز نزدیک شده باشد ؟
مشکلات مختلف از بحران مالی تا کم سلیقه گی و فاصله گرفتن از تخصص ، آسیب
های مهم برنامه سازی در تلویزیون بوده اند . گاهی تماشای درخشش دیگران چشم
امید آدم را روشن می کند و نشان می دهد که هنوز می توان با تکیه بر لطف و
اعتماد مخاطب قدم های بزرگ برداشت و پیروزی های خوبی به دست آورد . حالا
ماه عسل یک اعتبار قابل توجه دارد . اعتباری که باعث می شود برای مثال سه
قهرمان ملی به آن اعتماد کنند و با بیانی روان و ساده بزرگترین راز زندگی
شان را بگویند . اشک بریزند . راه چاره بجویند . هم گلایه کنند و هم ببخشند
. صحنه های بی بدیل از احساسات ناب انسانی که به شفاف ترین روش ممکن با
مخاطب فهیم به اشتراک گذاشته می شود . این موفقیت بزرگی ست . حتما برنامه
های مشابه را هم دیده اید که تلاش می کنند با بزرگنمایی ترحم پذیری و مظلوم
نمایی به تحریک احساس مخاطب بپردازند و البته موفقیت بسیار کمی نصیبشان می
شود . تفاوت در همین اعتبار رسانه ای خلاصه می شود . احسان علیخانی و تیم
خوبش توانسته اند ارزش ساعات پخش زنده ی برنامه شان را افزایش دهند و به
عبارتی ارزش افزوده ی آن یک ساعت را بیشتر کنند . همین میزان آنتن زنده و
حتی بیشتر از آن به خیلی های دیگر تقدیم شده که البته موثر واقع نشده است .
دوست دارم در همین چند جمله ی کوتاه نه تنها به احسان ، بلکه به همه ی
دوستان برنامه ساز که در شرایط سخت کنونی تخصص و تیزبینی را رها نمی کنند و
با سنجش نبض مخاطب ، برنامه های موفق و قابل اعتنا می سازند تبریک بگویم .
بدانند که مردم می بینند . می فهمند و به یاد می سپارند
ركنا