عوارض استفاده نادرست از تلفن همراه
کد خبر: ۷۳۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 August 10    -    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
پرهام پارسا نژاد با بیان اینکه تغییر الگوهای رفتاری جوامع موجب ابتلا به بیماری‌های اسکلتی و عضلانی شده است، اظهار داشت: در گذشته افراد فعالیت بیشتری داشتند اما اکنون با کاهش فعالیت و تغییر وضعیت بدنی درد‌های مفاصل بیشتر شده است.

وی ادامه داد: ورود رایانه به بازار موجب شد تا افراد موقع نشستن پشت میز شانه‌های چرخیده به سمت جلو پیدا کنند و اکنون موضوع تلفن‌های هوشمند باعث گردن‌پیامکی شده است.

این فیزیوتراپیست گفت: در گردن‌پیامکی سر فرد علاوه بر جلو به سمت پایین قرار می‌گیرد این حرکت  موجب می‌شود تا قوس‌های گردن کاهش یابد. قوس‌های گردن مثل کمک‌فنر برای ستون فقرات هستند و شوک‌ها و ضربه‌هایی که به ستون فقرات وارد می‌شود را می‌گیرند، وقتی گردن به سمت جلو و پایین خم می‌شود قوس گردن از بین می‌رود بنابر این وزن سر روی دیسک و عضلات فشار زیادی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: این حالت موجب می‌شود تا عضلات جلوی ناحیه گردن به علت خم شدن فرد به سمت جلو، کوتاه شوند و عضلات پشت ناحیه گردن به علت اینکه می‌خواهند وزن سر را برای طولانی‌مدت در حالت خم شدن نگه دارند بعد از مدتی ضعیف شده و به حالت گارد عضلانی در می‌آیند.

*علائم گردن‌پیامکی

عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی تهران تصریح کرد: عضلات در این حالت بسیار دردناک و خشک می‌شوند و این وضعیت در نهایت موجب افزایش فشار بر دیسک‌های بین مهره‌ای و بیرون‌زدگی آنها می‌شوند که با فشار بر ریشه‌های عصبی موجب علائمی مانند خواب‌رفتگی، سوزن سوزن شدن در اندام‌های فوقانی درد شدید و ضعف در بازوها و دست‌ها می‌شود.

وی افزود: خشکی گردن، سختی در انجام حرکات و مشکل فرد در صاف کردن سر جزو عوارض دیگر گردن‌پیامکی است.

این فیزیوتراپیست گفت: سردرد، تهوع، افزایش قوس پشتی گردن، کاهش ظرفیت ریوی، خستگی و کوفتگی عضلانی به ویژه صبح‌ها و حتی عوارض گوارشی جزو علائم ابتلا به گردن‌پیامکی است که باید جدی گرفته شود.

* مبتلایان به فیزیوتراپیست مراجعه کنند

پارسانژاد ادامه داد: مراجعه به فیزیوتراپیست برای استفاده از روش‌های دستی و تمرین درمانی تخصصی تحرک لازم را به مفاصل گردن بر می‌گرداند، عضلات ضعیف را تقویت می‌کند و عضلات کوتاه شده را کشش می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: فیزیوتراپیست وضعیت نادرست ایجاد شده را برای مراجع توضیح می‌دهد و از طریق اصلاح وضعیت نادرست موجود درد مراجع را کاهش می‌دهد.

فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
0
0
چون هزینه ها بالاست همینجا حرکات را اعلام فرمایید تا همه کج وکوله نشدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار