بلومبرگ در گزارشی به شکوفایی صنعت مد و پوشاک اسلامی پرداخته است. این گزارش با اشاره به قرارگرفتن مد اسلامی در هفته مد نیویورک، هفته مد گالری ساعتچی در لندن، برند Burberry، DKNY و دیگر برندهای معتبر که هرسال مجموعه رمضان خود را برای بانوان مسلمان و غیرمسلمان عرضه می کنند افزود اکنون صنعت مد و پوشش اسلامی از خواب چندین دهه ای بیدار شده و درحال عرض اندام است.
زمانی بود که دینا تورکیا مدل ۲۷ ساله مسلمان تنها در یوتیوب ویدئوهایی از ۲۷ مدل روسری بستن می گذاشت و میلیونها نفر مخاطب داشت اما هم اکنون کار مد و پوشش اسلامی به هفته های مد جهانی رسیده است. دینا هم اکنون ۱/۱ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد.
دینا و بسیاری از مدل های مسلمان با تولیدکنندگان معروف و جهانی چون Harvey Nichols و لیبرتی همکاری می کنند.
بلومبرگ می نویسد هم اکنون زنان مسلمان سالیانه ۴۴ میلیارد دلار در صنعت مد و پوشاک اسلامی هزینه می کنند. اکنون مد و پوشش اسلامی دیگر تنها در خانه ها و خیابان ها دیده نمی شود چرا که بسیاری از زنانی که می خواهند با حیا لباس بپوشند راهی برای رسیدن به آرزوی خود دارند.
منبع: جام نیوز