ذهن‌ مه‌‌آلود: مشکل شایع در بیماران سرطانی
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۱۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 July 29    -    ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
علائم ذهن مه آلود
مغز مه آلود یا مغز شیمیایی (chemo brain) از نظر متخصصان پزشکی، وضعیت پزشکی به حساب نمی آید و تشخیص واقعی ندارد اما برای افرادی که از این وضعیت رنج می‌برند و بسیاری از متخصصان طب‌های جایگزین مغز مه آلود بسیار واقعی است.
ذهن‌ مه‌‌آلود: مشکل شایع در بیماران سرطانی بنا به گفته دکتر لارنس ویلسون، پزشک و مشاور تغذیه و رئیس مرکز رشد پرسکات آریزونا، ذهن مه آلود یا مغز مه آلود (Brain fog) مشکل شایعی در بیماران سرطانی است که شیمی درمانی را پشت سر گذاشته‌اند.

به گزارش «تابناک با تو»، نشانه‌های ذهن مه آلود با چند وضعیت پزشکی مانند فیبرومیالژیا، لوپوس و هپاتیت سی همراه است. به طور کلی مغز مه آلود یا مغز شیمیایی (chemo brain)  از نظر متخصصان پزشکی، وضعیت پزشکی به حساب نمی آید و تشخیص واقعی ندارد اما برای افرادی که از این وضعیت رنج می‌برند و بسیاری از متخصصان طب‌های جایگزین مغز مه آلود بسیار واقعی است و می‌تواند موجب مشکلاتی در محل کار، دانشگاه یا روابط فردی شود. واژه مغز مه آلود یا برین فوگ معمولا علائمی را توصیف می‌کند که می‌تواند در چند گروه دسته بندی شود و نتیجه مه آلود یا مبهم شدن ذهن یا عدم شفافیت ذهن را به دنبال دارد. 



مه آلود شدن حافظه

میو کلینیک (Mayo Clinic) بیان می‌دارد، ذهن مه آلود میتواند حاصل مشکلات کوتاه مدت حافظه باشد. این نوع حافظه در ‌یاد‌آوری چیزهایی مثل این که کلید یا کیف پولتان را کجا گذاشته اید، اهمیت دارد. افرادی که مغز مه آلود دارند ممکن است در ‌یاد‌آوری حافظه کلامی مشکل داشته باشندِ مثلا فرد در ‌یاد آوردن یک گفت‌وگو، پیدا کردن واژه مناسب برای توصیف چیزی یا ترکیب کلمات، مشکل دارد.

بنا بر این گزارش،‌ حافظه تصویری نیز ممکن است در این وضعیت دچار نقص شود و به یاد‌آوری تصاویر یا فهرستی از واژه ها مشکل باشد. این مشکلات حافظه ممکن است موجب شرمندگی فرد شده و برای او اضطراب ایجاد کندِ مثلا زمانی که باید از طرف مقابل بخواهد حرفش را دوباره تکرار کند یا سؤالی را که پیش تر پاسخش را شنیده دوباره بپرسد.

کمبود تمرکز و توجه

عدم توانایی تمرکز و مدت زمان بسیار کوتاه توجه، دو علامت چالش بر انگیز مغز مه آلود است. عدم تمرکز و دشواری توجه باعث می‌شود یادگیری مهارت‌های جدید و انجام چند کار همزمان برای فرد دشوار شود. به علاوه بی‌توجهی باعث می‌شود کارهای روزمره بسیار بیشتر طول بکشد، چون ذهن تمرکز ندارد و به راحتی حواس پرت می‌شود.

در این باره «باربارا کدی» دکتر و متخصص فیبرومیالژیا به مجله FOG می‌گوید این لغزشهای ذهن مه آلود در تمرکز می‌تواند منجر به از دست دادن رشته افکار ‌و دنبال کردن گفت‌وگو مشکل شود. وب سایت سلامت Jigsaw  بیان می‌کند، این علائم شامل احساس گیجی و احساس مداوم شفاف نبودن ذهن می‌شود.

سردرگمی و افسردگی

گیجی و سردرگمی می‌تواند خود را در علائمی مانند مه آلود شدن ذهن نشان دهد. کدی در مجله FOG میگوید مغز مه آلود در افراد باعث میشود از احساس گیجی یا مبهم بودن افکار به ستوه بیایند. این امر باعث میشود افراد قرارهای خود را از دست بدهند یا در روز یا زمان اشتباهی سر قرار حاضر شوند. ویلسون بیان میدارد که سردرگمی ذهنی می‌تواند موجب احساس انزوا، دلسردی و افسردگی در افراد شود. علائم مغز مه آلوده می‌تواند افسردگی، اضطراب و ناآرامی زیادی برای افرادی که آن را تجربه می‌کنند، به همراه داشته باشد.


منبع: livestrong
زینب رهامی

 


bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
khkljlk
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
0
1
با سلام

من حدود یکسال پیش من شروع به خوردن آب آلبالو کردم به مدت 2 ماه (2 لیوان صبح و 2 لیوان شب) که بعد از مدتی این اتفاقات در من افتاده است
1- بالا بردن دید چشمی به میزان 3 برابر (به طوری که الان جزئیات را کامل می بینم )
2- از بین بردن بیماری و درمان 90 درصدی بیماری مه مغزی (از بچگی این بیماری را داشتم)
3 – از بین بردن بیماری و درمان بیماری درونگرایی من (من خیلی درونگرا بودم و خیالبافی می کردم)
4- درمان کامل میگرن (من میگرن داشتم) و سالها از این بابت رنج می بردم
5 – بالا بردن پردازش مغز و بالا بردن قدرت تصمیم گیری و اراده در من (در جلوگیری از توهمات ذهنی) (این قضیه مهمترین نتیچه است که اتفاق افتاده است)
6 – احساس جوانی بیش از حد (مخصوصا" در مغز من)
7 – احساس نو شدن مغز می کنم و فکر می کنم که مغز من نو شده است
8 – درمان (بله درمان کامل) و بسیار زیاد خیلی از مشکلات روانی من (خصوصا" درونگرایی و قدرت تصمیم گیری من )
9 – درمان (بله درمان نه موقت و جلوگیری کننده ) بسیاری از مشکلات روانی
10 – درمان بسیار زیاد افسردگی و مشکلات روانی وابسته به آن
brain fog درمان کامل و بطور 90 درصدی بیماری مه مغزی
در ضمن این اتفاقات به طور دائمی در من افتاده است (به معنی درمان این بیماریها نه درمان موقت و زودگذر) چون یکسال صبر کردم تا ببینم که این درمانها موقت بوده است یا دائمی که الان می بینم دائمی بوده است و علت خوردن آب آلبالو به علت استفاده راحت و راحتی استفاده آن است (در ضمن یکماه تمام هم هر روز آلبالو خوردم که روزی 200 گرم)
البته دوستان اگر می خواهید این کار را تکرار کنید باید به نکات زیر حتما" توجه کنید:
1 – مشکلی پزشکی با خوردن آب آلبالو (نوع کارخونه ای آنرا استفاده کنید نه آب آلبالویی که در خانه با جوشاندن آن درست می شود چون من نوع کارخونه ای آنرا و خیلی غلیظ آنرا استفاده کردم و نمی دانم آیا نوع خانگی آن جواب می دهد یا نه (چون مدل کارخانه ان آب آلبالو را تغلیظ می کنند ولی در نوع خانگی آن آنرا می جوشانند
2 – مشکلی معده و گوارشی نداشته باشید
3 – در مورد خوردن طولانی مدت آب آلبالو یا آلبالو با یک دکتر گوارش صحبت کنید یا تحقیق کنید
4 – آب آلبالو را با معده پر مصرف کنید (بعد از صبحانه و بعد از شام)
شما اگر می ترسید روزی یک لیوان صبح و یک لیوان شب بخورید و اگر هر گونه مشکل روانی دارید بهتر است که یک امتحانی بکنید باید مصرفتان طولانی مدت باشد و با یک بار خوردن به جایی نمی رسید (حداقل 40 روز)
در هر صورت این اتفاقات در من افتاده است و از خدا ممنون هستم که این کار را بمن یاد داده است بطوری که من خوردن آب آلبالو و آلبالو را می خواهم همیشه انجام بدهم و به نتایج شگفت انگیز آن برسم
در ضمن من یک فرد عادی هستم و برای شرکتهای آب میوه هم تبلیغ نمی کنم (چون آنقدر فروش دارند که نیاز به تبلیغ این مدلی ندارند ) و هدف من از انتشار این قضیه کمک به افرادی مثل خودم می باشد چون یک عمر با این بیماریها سپری کردم و می دانم که چقدر تحمل این بیماریها سخت است و علت اینکه اینطوری با اینترنت به بقیه دارم می گویم چون دسترسی به کسی که روی این قضیه تحقیق کند را ندارم و می خواهم به این طریقه بقیه را خبردار کنم خصوصا" بیمارانی که از این قضیه رنج می برند
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv