زن چه هنگامی در نیمی از دارایی مرد سهیم می‌شود؟
کد خبر: ۵۵۷۷۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: 2016 November 22    -    ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
شرط بعدی (سوم) بر این امر تکیه می کندکه اموالی که مقرر است به زن تعلق گیرد باید پس از ازدواج در مالکیت شوهر او درآمده باشد و در صورتی که اموال مرد پیش از ازدواج نیز در ید اختیار و تملک او بوده،زن نمی تواند از این دارایی برخوردار شود.
 
 
زن چه هنگامی در نیمی از دارایی مرد سهیم می‌شود؟  به گزارش «تابناک باتو»؛ بر اساس ضوابط و قوانین تعریف شده،این ظرفیت در مواردی برای زن پیش بینی شده که در ذیل این گزارش در گفت و گویی با کارشناسان حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری به آن پرداخته خواهد شد.

 
مصطفی حب اولیاء، دانش آموخته رشته حقوق و وکیل پایه یک دادگستری در تشریح قوانین مرتبط با مالک شدن زن در نصف اموال منقول و غیر منقول شوهر عنوان کرد: حصول این امر، منوط به چهار شرط است و به واقع در صورت وجود این شروط،زن می تواند از مالکیت نیمی از اموال مرد برخوردار شود.

 
ابتدا به ساکن باید درخواست طلاق از سوی مرد مطرح شود و در صورت طرح جدایی از سوی زن و ارائه دادخواست از سوی او،زن نمی تواند از اموال شوهر خود منفعتی ببرد یا نیمی از اموال او را تحت تملک خویش در آورد.

شرط دوم این تملک معطوف به این امر می شود که عامل طلاق به دلیل سوء اخلاق یا سوء رفتار زن نباشد و به واقع در صورت اثبات این امر،زوجه نمی تواند از نصف اموال شوهر خویش برخوردار شود.

شرط بعدی (سوم) بر این امر تکیه می کندکه اموالی که مقرر است به زن تعلق گیرد باید پس از ازدواج در مالکیت شوهر او درآمده باشد و در صورتی که اموال مرد پیش از ازدواج نیز در ید اختیار و تملک او بوده،زن نمی تواند از این دارایی برخوردار شود.

 
برای  نمونه ارثی که به مرد تعلق می گیرد در زمره اموالی است که پیش از ازدواج تحت تملک وی قرار گرفته،حتی اگر انحصار ورثه بعد از ازدواج محقق شده باشد.

 
شرط چهارم معطوف به این امر می شود که اموالی به زن تعلق می گیرد که موجود باشد و در صورت از بین رفتن اموال،پیش از داد خواست،امکان برخورداری از آن وجود ندارد و به واقع حصول این امر تنها مشمول دارایی موجود می باشد نه آنچه که در گذشته وجود داشته و در طول زمان از بین رفته یا اثری از آن باقی نمانده است.

 
به واقع این قانون از ظرفیت هایی است که دال بر جنبه حمایتی از حق و حقوق زن پس از طلاق است و در صورت عدم برخورداری از شروط قید شده،زن به حصول و وصول آن قادر نخواهد بود.

البته ممکن است مرد در هنگام عقد، متعهد شود که نیمی از اموال خویش را تحت مالکیت او (زوجه) آورد که در چنین شرایطی این توافق و تعهدی است میان طرفین که در شرایط خاص،ضرورتی برای جاری بودن چهار شرط مورد اشاره وجود ندارد.
منبع: پارس نیوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
12
17
خیلی جالبه همه قوانین به نفع مردان هست
شرط اول خیلی مسخره س زنی که مرد بهش خیانت می کنه کتک میزنه و مورد آزار و اذیت روحی و روانی زن رو قرار میده اگه زن برای نجات خود از این شرایط بخواد نجات پیدا کنه و حداقل جبران براش مهیا بشه از طریق مهریه و یا اموال قانون میگه هی وایستا حق نداری با این همه درد و رنج باز حقی نداری
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
متأسفانه تمام قوانین کشور ما رو مردها نوشتند و در اون هیچ جایگاه و حقی برای زن در نظر گرفته نشده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
2
10
اگه خود زن کارمند باشه چی؟؟؟؟ و در این سالها هرچی که در اورده صرف خانوادش کرده باشه چی ؟؟؟؟ اون موقع هم بهش تعلق نمیگیره؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
4
10
اینها که نوشتید به زبان ساده میشه "هیچوقت"
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
6
3
زنان واقعا مظلوم هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
5
3
با تمام وجودم برای بانوان سرزمینم متاسفم
عاطی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
4
1
واقعاً مسخره ست... به این شروط میگید حمایت از حق و حقوق زن پس از طلاق!!!!!! واقعاً شرط اول رو مسخره ست... در کل انقدر شروط میذارید که در آخر یشه هیچی........
غضنفر
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
2
3
خیال ما مردها رو راحت کردی دمت گرم تقریبا هیچ وقت زن به نصف دارائی ما مردها دسترسی پیدا نمی کنه. انصاف هم همینه نمیشه همه فشار زندگی روی دوش ما مردها باشه و حتی کمتر از زنها عمر کنیم بعد خانوما بیان صاحب نصف اموال ما بشن
قانونگذار مچکریم
پاسخ ها
سمیه
| |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
هیشششششششششششششش
ماحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
1
0
این نظریه کامل نیست فرض بر این است که زن در فعالیت های مرد سهمی ندارد ‌‌اگر زن با بد اخلاقی و نا ساز گازی علاوه براین که موجب دل گرمی واسایش روح روان شوهر نیست تا بتواند به فعالیت وکسب ثروت همت گمارد بلکه هر روز کار شکنی کرده طبیعی است که سهمی نمی برد .از قدیم گفتن مطابق عرف که زن یا همسر شریک زندگی یک دیگر هستند یعنی زن مانند ملکه مادر در حفظ ثروت خانواده از مرد حریص تر است وبخیلتر است ‌‌د رشرایط آن زن واقعا شریک است وا ن زن هیچگاه حاضر نمی شود به ضرر کانون خانواده ومخصو صا فرزندانش آتش به ثروت خانواده بزند .و همیشه به فکر راه حل مسئله است پاک کردند استدلال چار گانه در ست است چون فرض براین است شوهر یک سرمایه زندگی مثلا یک مغازه و به پست بانه همان تشکیل خانواده داده بعد از مدت کوتاهی مجبور به ترک زندگی مشترک شود در اینجا زن سهمی از این باب ندارد. اما زن و شوهری هر دو شاغل هستند در صورتی زن حقوقش را صرف امور زندگی کرده می تواند همه آنرا به اضافه نفقه متعارف از زندگی جدا کند چون زن علاوه براینکه آورده حقوقش مال خودش بوده هزینه وخرج زندگی با شوهر بوده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار