علل گرایش مردان به دو همسری
کد خبر: ۵۰۹۵۱
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 March 24    -    ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
به وجود آمدن ترس در زندگی فرد، اختلالات در کارکردهای روزانه، پنهان‌کاری و دروغ که باعث شک و تردید و سوءظن در همسر اول می‌شود، ایجاد اضطراب در بین کودکان در خانه، از بین رفتن جایگاه و ارزش پدر، اختلال در خواب، کم شدن کیفیت در زندگی و از بین رفتن اعتبار و آبروی مرد در بین همکاران از عوارض تعدد زوجات است.
 
 
علل گرایش مردان به دو همسری   به گزارش «تابناک باتو»؛ اختلالات روانی شامل اختلال مانیک یا سرخوشی و شیدایی و اختلال دون‌ژوانیسم یا شخصیت خودشیفته، نازایی، نبود پیوند عاطفی قوی میان زوجین، سرد مزاجی خانم‌ها، عدم داشتن فرزند پسر از دیگر علل گرایش مردان به داشتن همسر دوم است.  
 
ناهید کرمی مشاور خانواده اظهار کرد: برخی از زنان با مشکل سردمزاجی مواجه بوده و متأسفانه به دنبال درمان آن نیستند که این موضوع موجب سردی رابطه بین زوجین می‌شود.
 
با وجود اینکه از لحاظ شرعی مجوز چند همسری برای عده‌ای فراهم است اما در جامعه ما از لحاظ عرفی مورد قبول قرار نگرفته و کاملا مخالف هستند به طوریکه کسی‌که به سوی تعدد زوجات می‌رود برچسب‌های منفی به او زده می‌شود.
 
به وجود آمدن ترس در زندگی فرد، اختلالات در کارکردهای روزانه، پنهان‌کاری و دروغ که باعث شک و تردید و سوءظن در همسر اول می‌شود، ایجاد اضطراب در بین کودکان در خانه، از بین رفتن جایگاه و ارزش پدر، اختلال در خواب، کم شدن کیفیت در زندگی و از بین رفتن اعتبار و آبروی مرد در بین همکاران از عوارض تعدد زوجات است.
 
دختران و پسران باید بسیاری از مهارت‌های زندگی را از پایه حتی از سنین پایین آموزش ببینند. مسائلی همچون شناخت مردان و زنان نسبت به هیجانات، عواطف  و مسائل جسمانی یکدیگر آموزش داده می‌شود و کتاب‌های فراوانی در این زمینه معرفی می‌کنیم تا دو طرف با دید علمی و منطقی نسبت به هم وارد زندگی شوند به طوریکه این عمل باعث کم شدن مشکلات در زندگی آینده آنها می‌شود.
 
دختران و پسران در بدو ازدواج بهتر است پیش از عقد به مشاوره‌های خانواده رجوع کنند تا از مهارت‌های زندگی و پیش از ازدواج برای پیشگیری از بسیاری مشکلات برخوردار شوند.
 
اگر با همکاری نهادهای مختلف چنین کارگاه‌هایی برگزار شود، نتیجه مطلوب‌تری خواهیم گرفت.
 
به عواقب این عمل بیشتر فکر کرده و اگر امکان اصلاح رفتار از سوی همسر یا تغییر وجود دارد، موضوع را به همسرشان اطلاع دهند.
تنوع‌طلبی پس از اصلاح سبک زندگی از رفتارهای پر استرس به رفتارهای کم استرس کاهش پیدا می‌کند.

ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
11
24
اتفاقا از نظر جامعه هم پذیرفته است...بخصوص جامعه آقایان..شاید واسه برخی خانم ها پذیرفته نباشه...والا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
19
21
بدبختای حسود انقدر حسادت کنید تا همتون مجرد بمونیین
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
بی نزاکت
ناشناس
| |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
مجرد بودن خیلی بهتر از زندگی مشترک با فردی مثل شماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
4
12
والا ما که تو همین اولیش موندیم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
اعتراف از این واضح تر: که اگر امکانات بیشتری داشته باشید هرچند تا شد اختیار می‌نمایید انگار که پولدارتر باشی هم خونه بیشتری می خری هم همسران بیشتری
ناشناس
| |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
ناشناس هفتم فروردین..احتمالا خانم باشی...بله ما در همین اولیش هم موندیم به خاطر هزینه های زندگی که قراره زندگی مشترک باشه...وقتی ملاک خانومها پول هست و تا ثروتی نباشه کششی ایجاد نمیشه پس این حق رو به آقایونی که توانایی مالی دارن بدید که چند تا زن بگیرن..دارندگی و برازندگی..خوب مثالی زدی هر چه پولدارتر باشی خونه بیشتری میخری احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
5
3
مغز انسان در ان واحد نمیتونه به دو موضوع فکر کنه، بر همین اساس هیچوقت دو نفر توی یه دل جا نمیشن! یعنی نمیتونین بیش از یک نفر رو دوست داشته باشین! حالا وقتی همسر دومی میگیرین معنیش اینه که؛ یا همسر اول در قلبتون دیگه جائی نداره، یا از اول جائی نداشته! یا هر دو جائی ندارن! (که همسر اول بدون علم به این موضوع هم این رو حس میکنه) بنابر این نباید با بهانۀ شرع و عرف و غیره خود رو گول زد! اگر بیشتر از یک همسر اختیار میکنین یعنی رابطه رو فقط به منزلۀ همباشی و بشکل سطحی، شهوانی و مکانیکی درک کردین!! یا ازدواج اول مصلحتی بوده، حالا این همسر اول بیخ ریشتون مونده!! من فکر میکنم فرهنگ ما تو این زمینه خیلی بیشتر غربیه تا عربی! هر چی باشه اروپائیا هم از زمان سلوکیان فرهنگ خودشون، هلنیسم و شخصیت مستقل دادن به زن رو بین ما رواج دادن! البته بقولی آریائیا با اونا هم ریشه هم هستن! در هر صورت چند همسری، ازدواج موقت و مانند اینا در روح جمعی فرهنگ ما جائی نداره! هر چند مردها ممکنه روابط پنهانیِِ موقت هم داشته باشن ولی اگه همسرتون متوجه بشه احتمال اینکه این موضوع رو بتونه ببخشه بیشتره! چون حس نمیکنه که زن دیگه ای شریک زندگی عاطفیش شده!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
1
13
من که هر دوشون رو دوست دارم.
اصلا هر کدومشون یک مدل متفاوت هستند و مشکلی پیش نمیاد
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
1
1
خطاب به ناشناس 18:34 باید عرض کنم:
اتفاقا اونا هم ممکنه همینطور فکر کنن!! .. ازدواج و داشتن همسر اصلا با رابطه متفاوته! یعنی رابطه بخش کوچکی از همسرداریه و یه جورائی چاشنی زندگیه، ولی اگه قرار باشه فقط به اون فکر کنید ازدواج اشتباهه و خودخواهی بحساب میاد! اگر اینطور فکر میکنید بهتره با هر چند نفر که دلت میخواد رابطه داشته باشی و طرف رو سر کار نذاری!!(صرفا برای خودخواهی خودت که زن گرفته باشی و پزشو بدی و یکی بشور بسابتو بکنه و کانون گرمی و غذای خوبی و ... اینا خیلی خودخواهیه و طرف مقابل با لوازم زندگیت با گوشیت با کامپیوترت با لباسشوئیت با پلوپزت، برات فرقی نداره!) .. من که اینا رو میگم، زن نیستم، فمینیست هم نیستم، از حق زنها هم نمیخوام دفاع کنم، فقط میخوام بدونین که باید یکم جلوتر از دماغتونم ببینین! فردای روزگار از زنتون، ازدواج ناموفقتون! دعواها و مرافه ها، خیانت همسر، سردی و طلاق عاطفی، آوارگی یا به فساد کشیده شدن فرزنداتون، کلا پشیمونی و نفرت از ازدواج، مسائل حقوقی، آبرو!، افسردگی، تهدیدات و باج خواهی همسر دوم(اگه زن مخفیتون باشه!) .. . خیلی گرفتاریای دیگه. .. باعث حسرت و پشیمونیتون نشه! اتفاقا یه جورائی دارم از حق مردا برای داشتن زندگی موفقتر دفاع میکنم! .. خیلی اگه مشکل دارین، شرع و عرف که دستتونو باز گذاشته! مردا اینجور مواقع اتفاقا خیلی هم متشرع میشن! و اعتقاد دارن که از واجباته! از حج که حتما واجب تره! صواب هم داره! اصلا عجیب مذهبی میشن!!.. البته برای مردائی که تمکن مالی دارن واجبه!! بقیه واجب نیست! نهایتا بعضیا میتونن یه پس اندازی وامی جور کنن برن تایلند و آنتالیا! خانومشون هم که تو خونه نشسته، صداشم که در نمیاد پس پاره قرآنه! با بقیه فرق داره! اگه صداش هم دراومد که سلیتست! بد اخلاقه! اصلا مشکل روانی داشته موقع ازداج بهت نگفتن! چند تا مدارک پزشکی و مصرف داروی عصبی و روانی هم جور میکنی تو دادگاه خانواده بدرد میخوره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
چه دل پرخونی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
0
2
جدی گرفتید ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
0
0
حماقت محضه ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار