مردم با اهدای خون بیماران را دریابند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۰۲۹
تاریخ انتشار: 2015 July 16    -    ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان ضمن ابراز نگرانی نسبت به امکان کمبود خون و فرآورده‌های خونی در تعطیلات عید فطر از مردم درخواست کرد که در تعطیلات نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

سهیلا خسروی با بیان اینکه در ایام تعطیلات از جمله عید سعیدفطر مردم به مسافرت می روند و ممکن است کاهش اهدای خون داشته باشیم، اظهار داشت: من از مردم درخواست می‌کنم در تعطیلات چند روزه، انتقال خون استان سیستان و بلوچستان را یاری کنند.

وی افزود: اگر مورد حمایت مردم قرار بگیریم می توانیم بدون دغدغه، نیازهای بیماران، مراکز درمانی و بیمارستانی را بر طرف کنیم.

کاهش اهدای خون در رمضان ۹۴

دکتر سهیلا خسروی بیان کرد: بر اساس آمارها، اهدای خون مردم در ماه مبارک امسال با کاهش بیش از ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه دیگر ایام سال روبرو بود، این در حالی است در ماه مبارک امسال نیز نسبت به ماه رمضان سال پیش، باز هم اهدای خون کمتری را شاهد بوده ایم.

وی افزود: کمبود خون در حالی ایجاد شد که در ۱۰ روز پایانی از ماه شعبان، به منظور افزایش ذخیره سازی بانک خون، افزایش تیم های خونگیری را در پایگاه های ثابت و بعضا سیار در دستور کار قرار دادیم اما باز هم ناکافی بود.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: اما با توجه به اینکه پلاکت خونی را نمی‌توان بیشتر از سه روز ذخیره کرد، به منظور جلوگیری از کمبود پلاکت خون مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی، طرح پلاکت فریزیست را اجرایی کردیم که تاکنون به خوبی توانسته است تعادل را میان تقاضا و اهدا برقرار کند.

وی افزود: در این زمینه باشناسایی افراد واجد شرایط تنها پلاکت خون آنان را دریافت کردیم که این امر سبب شد که به ازای هر بار اهدای خون این افراد با روش پلاکت فریزیست بتوان ۷ الی ۱۰ واحد پلاکت خونی تامین شود.

۲۶۰۰ بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان نیازمند خون

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان بیان کرد: دو هزار و ۶۰۰ بیمار تالاسمی در این استان زندگی می کنند که حجم بسزائی از اهدای ماهیانه را به خود اختصاص می دهند.

وی افزود: همچنین ۴۳۵ بیمار دیالیزی و بیماران دچار انعقاد خونی نیز از دیگر گروه های ثابت مصرف خون در سیستان و بلوچستان است که تامین خون مورد نیاز این گروه ها امری مهم و راهبردی است.

خسروی یاد آور شد: اکنون در استان روزانه ۳۵۰ واحد خون و فرآورده مصرف می شود که اگر روزانه ۲۸۰ نفر اهدای خون داشته باشیم دیگر به نقطه بحران نخواهیم رسید.

وی تاکید کرد: بیشترین گروه خونی که در ماه مبارک رمضان در زمینه تامین آن دچار بحران شدیم گروه او (o)  بود که با درخواست و حمایت دیگر استان ها این نیاز رفع شد.

خبرگزاری مهر

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv