همه چیز درباره سلامت و ایمنی کودک در استخر
کد خبر: ۴۷۷۱۷
تاریخ انتشار: 2016 August 31    -    ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
خفگی و غرق شدن یکی از مهم ترین عوامل مرگ کودکان است اما بازی و آب تنی در استخر رعایت موارد مهم دیگری را هم می طلبد، مثلا خطر ابتلا به عفونت.
همه چیز درباره سلامت و ایمنی کودک در استخر  پدر و مادرهای شناگر های کوچک هنگام آب تنی فرزندشان هم خیلی باید حواس شان جمع باشد و از قبل شرایط ایمنی را برای او فراهم کنند.
 
خفگی و غرق شدن یکی از مهم ترین عوامل مرگ کودکان است اما بازی و آب تنی در استخر رعایت موارد مهم دیگری را هم می طلبد، مثلا خطر ابتلا به عفونت. آیا اصلا بچه ای که هنوز یاد نگرفته دستشویی اش را نگه دارد، می توان در آب برد؟ در استخر خانگی چطور مواظب فرزندتان باشید؟ با واقعیت بلعیدن آب در استخر و دریا چه باید کرد؟ برای دستیابی به پاسخ تمام این پرسش ها بهتر است راهنمای ایمنی شیرخوار و نوپای زیر را مطالعه کنید.

 همه چیز درباره سلامت و ایمنی کودک در استخر
 
 
● ریختن ادرار کودک در آب مشکل ساز نیست؟

وجود ادرار در آب از وجود مدفوع در آب خطر کمتری دارد. اگر فرزندتان را هنوز پوشک می کنید بهتر است هر از چندگاهی او را از آب بیرون بیاورید و پوشکش را عوض کنید یا او را به دستشویی ببرید. در ضمن کودکی که پوشک می شود را نباید وارد جکوزی یا استخرهای آب گرم طبیعی کرد.

 

● آیا شیرخواران و نوپایان می توانند با پوشک وارد آب شوند؟

در بازار انواعی از پوشک های طراحی شده برای زیر آب وجود دارد. این پوشک ها از مواد آب گریزی ساخته شده اند که در ناحیه کمر و کشاله های ران روی پوست محکم می شوند و به آب اجازه ورود نمی دهند اما به هر حال ضدآب نیستند. اگر هنگام بازی در آب شکم فرزندتان کار کند ممکن است مدفوع از پوشک بیرون زده و باکتری های مدفوع را به آب منتقل کند. اگر کودکی به اسهال مبتلا باشد میکروب مولد اسهال به آب انتقال یافته و زمینه آلودگی برای دیگران فراهم می شود؛ خصوصا اگر سیستم ایمنی آن ها ضعیف باشد. یادتان باشد اگر فرزندتان اسهال دارد او را وارد آب نکنید.


● بهترین راه پیشگیری ازعفونت گوش چیست؟

 به دنبال ورود آب آلوده به گوش کودک، ممکن است گوش او عفونی شود. این عفونت با تجویز قطره های گوش مخصوص از بین می رود. برای پیشگیری از این مشکل:

در گوش های فرزندتان گوش گیر بگذارید.


بعد از خروج از استخر گوش فرزندتان را با حوله یا سشوار خشک کنید. استفاده از گوش پاک کن خود یکی از عوامل عفونی شدن گوش است زیرا گوش پاک کن سبب ایجاد خراش های بسیار ریزی در مجرای گوش شده و به این ترتیب محل مناسبی را برای رشد میکرو ب ها به وجود می آورد.


می توانید در گوش فرزندتان قطره ایزوپروپیل الکل بریزید که خروج و تبخیر آب را از گوش سرعت ببخشد.


● آیا کودک بعد از خوردن غذا می تواند وارد آب شود؟

شنا کردن بعد از یک میان وعده یا غذای سبک اشکالی ندارد اما اگر فرزندتان غذای حجیمی خورده و احساس بی حالی می کند بگویید اول کمی استراحت کند بعد داخل آب برود.
 
 
● آموزش شنا را باید از چه سنی برای کودک شروع کرد؟

پدر و مادرها باید اجازه دهند کودک ۴ ۵ ماهه شود و بتواند سر خود را بالا بگیرد، سپس او را برای آب تنی ببرند. اما بهتر است آموزش شنا را بگذارید برای ۴ سالگی به بعد. قبل از این زمان خودتان یا مربی باید شنایی را به او بیاموزید که لازم نباشد کودک سرش را زیر آب ببرد. به این ترتیب کودک کمتر آب می بلعد.

 
همه چیز درباره سلامت و ایمنی کودک در استخر 
 
● برای پیشگیری از قرمزی چشم چه کنیم؟

آب استخر کلر دارد و مجاورت این آب با قرنیه و صلبیه چشم سبب تورم و قرمزی آن می شود. برای کاهش این علائم چشم فرزندتان را با محلول استریل شستشو دهید یا در چشم او قطره اشک مصنوعی بریزید. اگر می خواهید چشم های فرزندتان دچار این حالت نشود برای او یک عینک شنا بخرید.

 
● آیا می توان شیرخوار یا نوپا را به جکوزی برد؟

دمای بدن بچه ها بعد از ورود به سونا، جکوزی یا استخر آب های گرم طبیعی به سرعت بالا می رود بنابراین مدت قرار گرفتن در آب با دمای داغ برای کودک باید بسیار کوتاه باشد و بزرگترها باید دقت کنند که سر کودک زیر آب نرود زیرا هم سبب ایجاد عفونت گوش او می شود هم ممکن است لباس یا موی کودک به میله های استخر گیر کند و سبب خفگی او شود. همان طور که گفته شد بچه هایی که هنوز پوشک می شوند نباید وارد سونا، جکوزی یا استخر آب گرم طبیعی شوند.

 
● ایمنی کودک در استخر خانگی

هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی فرزندتان را در استخر و محیط اطراف آن تنها نگذارید.

حتما دور استخر را حصار بلند بکشید. حصار باید حداقل یک متر و ۲۰ سانتی متر بلندی داشته باشد.

از بازوبندهای بادی به عنوان جلیقه نجات استفاده نکنید.
 
بعد از تمام شدن شنای فرزندتان در حصار را خوب ببندید تا کودک نتواند به محیط استخر بازگردد.

همیشه قبل از ورود فرزندتان به آب مطمئن شوید که میله نجات و تلفن کنار استخر هستند.

بعد از اتمام شنای فرزندتان تمامی اسباب بازی ها و وسایل متعلق به او را از داخل یا محیط استخر خارج کنید تا به هوای آن ها خودش را به خطر نیندازد.

سلامت پرشین پرشیا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار