شعار المپیک: به نام خدای رنگین کمون
کد خبر: ۴۴۱۰۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2016 July 24    -    ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
طنز هفته؛

شعار المپیک: به نام خدای رنگین کمون

وقتی دوخت این لباسها چهار سال طول کشیده فکر نمی کنم با هیچ نوع طنزی بشه چهار روزه لباس ها رو فاخر کرد. نظرم اینه که بجای عوض کردن لباسها به مسئولین المپیک پیشنهاد بدیم که استثنائا شعار المپیک امسال رو عوض کنند...
شعار المپیک: به نام خدای رنگین کمون  اختصاصی «تابناک باتو»؛ نمی دونم چی شده چند روزیه که کاربران عزیز به شکل عجیبی جویای واکنش بنده در مورد لباس کاروان المپیک هستن؟! البته من هم هر بار سعی کردم با صبر و حوصله به تک‌تک‌شون توضیح بدم که از طراحی لباس چیزی سرم نمی‌شه و حتی نمی‌دونم گل مریم و گلایل چه ریختین، چه برسه به اینکه بخوام در مورد گل شاه عباسی مانتوها نظر کارشناسی بدم. اما اونها بازم دست بردار نبودن و برای اینکه خیال منو راحت کنند، می گفتن: اصلا نیازی به تخصص و این حرفها نیست. اگه لباس ها رو ببینی کلی سوژه طنز میاد دستت! مگه تو همیشه نمی‌گی، طنز برای اصلاح کژی هاست؟ چی از این لباس ها، کج و کوله‌تر و درب و داغون تر! یه چیزی بنویس بلکه بشه اونها رو با کوک و رفو، رفع و رجوع کرد!   
 
برای اینکه کمی آرومشون کنم، گفتم: درسته که هنر فقط نزد ما هست و بس، اما در عین حال توجه داشته باشید که لباس زیبا نشان آدمیت و حتی ورزشکار بودن نیست. لابد ورزشکاران و مسئولین ما، می خوان حرفشون رو در میدون مسابقات بزنند.

گفتند: ای بابا وقتی مسئولین تو چهار سال نتونستن یه لباس طراحی کنند تو واقعا فکر می کنی در مورد کسب مدال برنامه ای داشته باشن؟ فقط دعا کن مثل بازی‌های آسیایی اینچئون کره، «تفاوت فرهنگی» نکنند، بقیه‌اش پیشکش! بزار حداقل دلمون به این خوش باشه که لباس هامون  شیکه! هیچی بدتر از عقده‌ای شدن نیست! می دونی وقتی بقیه دارند پز مدال هاشون رو می دن، ما اگه چیزی واسه رو کردن نداشته باشیم، ممکنه دچار چه کمپلکس های روانی و آسیب های اجتماعی خطرناکی بشیم؟ اعتیاد با همین چیزها شروع می شه دیگه!  

گفتم: خیلی هم سخت نگیرید حالا مگه کجای کارمون درسته که بخواهیم این یکی درست باشه؟ اصولا باید همه چیزمون بهم بیاد.
گفتند: اتفاقا حرف ما هم همینه که این لباسها به همه چیزمون نمیاد! از این ور، کلی زحمت می‌کشیم و کنسرت های ساز و آواز رو لغو می کنیم، اون وقت هر تیکه‌ای از رنگ لباس هامون دارند ساز خودشون رو می‌زنند! هیچ می دونی اگه لباس ساز بزنه، خیلی وقیح تر از اینه که آدمیزاد ساز بزنه!  
گفتم: مگه رنگشون چیه؟
گفتند: با اینکه لباسها رنگ به رنگه اما به شکل اتفاقی هم، یه رنگ از پرچممون توش نیست! حتی رنگشون به رنگ حلقه های المپیک هم نمی خوره تا مثلا بگیم از اون الهام گرفتیم! یه ملغمه ای از رنگ تیم سایپا و استقلاله! بهتره اسم کاروان المپیک ایران رو هم بزارند منتخب استقلال و سایپا.         
گفتم: خب، چرا از راه حل همیشگی استفاده نمی‌کنید؟ به سایت طراحش و چند تا سایت با ربط و بی ربط دیگه حمله سایبری کنید و با چند تا کامنت و فحش ناموسی یه حالی بهشون بدید.
گفتند: زکی، زحمت کشیدی. اون کار رو که همون اولش کردیم حالا دنبال راه حل هستیم! این طور که پیش می ره می ترسیم مثل المپیک های دوره یونان باستان کاروانمون مجبور بشن زبونمون لال، بدون لباس رژه برن! اسم «ژیمناستیک» هم از همین جا اومده که به زبون یونانی می شه: لخت و عور! حالا یه طنز فاخر و سازنده بگو تا این داستان عاقبت به خیر بشه!  

گفتم: وقتی دوخت این لباسها چهار سال طول کشیده فکر نمی کنم با هیچ نوع طنزی بشه چهار روزه لباس ها رو فاخر کرد. نظرم اینه که بجای عوض کردن لباسها به مسئولین المپیک پیشنهاد بدیم که استثنائا شعار المپیک امسال رو عوض کنند تا مردم دنیا فکر کنند این طراحی لباس بر اساس اون شعار بوده؟ فکر می کنم در این مدت کم، عوض کردن شعار المپیک خیلی راحت‌تر از عوض کردن طرح لباسمونه! اونها هم بالاخره آدم اند و حتما ما رو درک خواهند کرد و همکاری لازم رو می کنند!   
گفتند: یعنی پیشنهاد بدیم شعار 120 ساله صلح و دوستی و اتحاد المپیک رو عوض کنند؟ اونوقت چی بزارند؟
گفتم: همون چیزی که نماینده عزیز مجلسمون گفت: «بدو و بپر و بجنبون .... به نام خدای رنگین کمون».
 
نویسنده: فرزین پور محبی    

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
3
اینجاش عالی بود : "اتفاقا حرف ما هم همینه که این لباسها به همه چیزمون نمیاد! از این ور، کلی زحمت می‌کشیم و کنسرت های ساز و آواز رو لغو می کنیم، اون وقت هر تیکه‌ای از رنگ لباس هامون دارند ساز خودشون رو می‌زنند! هیچ می دونی اگه لباس ساز بزنه، خیلی وقیح تر از اینه که آدمیزاد ساز بزنه!" :)))))))))))
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
2
خیلی خوب بود. ولی به نظر من یه نکته ظریفش این بود " وقتی مسئولین تو چهار سال نتونستن یه لباس طراحی کنند تو واقعا فکر می کنی در مورد کسب مدال برنامه ای داشته باشن؟" باعث تاسف هستش که ورزش ایران در طول این سالهای المپیک فقط به صورت فردی باعث افتخار شدند نه تیمی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
1
جرا با وجود طراحان لباس و شرکت های تولیدی توانمند در کشور خودمان،طراحی و تولید لباس های المپیک (که پای غرور ملی ما در میان است)را به چینی ها واگذار کردند؟واقغا متاسفم
آخرین اخبار