ممنوعیت استفاده از شومینه در منازل
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۲۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 July 07    -    ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران یک فوریت طرح ممنوعیت استفاده از شومینه گاز سوز و زغال‌سوز به عنوان یک وسیله گرمایشی در منزل مورد بررسی قرار گرفت.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این طرح، اظهار داشت: تصویب چنین طرحی مانند این است که طرح بنویسیم مردم باربیکیو نسازند.

وی با اشاره به مقررات ملی سازمان گفت: مهندس ناظر باید بر استانداردبودن شومینه خانگی نظارت کند و نمی‌توانیم بگوییم مردم در خانه‌هایشان شومینه نسازند درست است که مصرف گاز شومینه زیاد است اما نمی‌توانیم ساخت آن را غیرقانونی کنیم چرا که این امر جزو اختیارات شورای شهر نیست.

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این طرح، تأکید کرد: این طرح یا باید به صورت عادی در شورا بررسی و یا باید از دستور خارج شود چرا که ما نمی‌توانیم در همه امور مردم دخالت مستقیم داشته باشیم.

وی افزود: اگر استفاده از شومینه به دلیل مصرف بالای گاز ممنوع شود استفاده از برخی یخچال‌ها به دلیل مصرف زیاد برق باید ممنوع شود به عقیده بنده شأن شورای شهر را باید رعایت کنیم.

غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز اظهار داشت: طی سال‌های گذشته به دلیل گسترش آلودگی هوا ستادهایی شکل گرفته است که این معضلات بعضاً به دلیل گسترش بی‌رویه مصرف گاز است. در حالی که می‌توانیم با جایگزینی انرژی‌های نو از مشکلات امروزی جلوگیری کنیم. بنابراین فوریت این طرح هم بحث کاهش آلودگی هوا و هم امنیت جانی شهروندان را در خود دارد.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از استنشاق مونوکسید کربن بسیار مهم است، گفت: این ممنوعیت‌ها به نفع خانواده‌ها خواهد بود و ما قصد دخالت در حقوق مدنی خانواده‌ها را نداریم.

در نهایت بعد از اظهارنظرهای اعضای شوری شهر تهران یک فوریت این طرح به تصویب رسید.

افکارنیوز
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
0
اگه جان مردم براتون مهمه و راست می گید قلیون خونه ها رو جمع کنید . اثبات شده که خطرش هزاران برابر شومینه هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv