جسد کوهنورد بندرعباسی در ارتفاعات دماوند پیدا شد+عكس
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۰۳۲۳
تاریخ انتشار: 2016 June 17    -    ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
محمد هادی مفضل جمعه با اعلام این خبر  افزود: این کوهنورد 55 ساله 30 اردیبهشت ماه امسال هنگام صعود به قله دماوند ناپدید شده بود که تیمی متشکل از کوهنوردان استان همدان روز پنجشنبه جسد این کوهنورد را در دره یخار قله دماوند پیدا کرد.
 


وی با اشاره به اینکه عملیات گسترده ای برای پیدا کردن جسد مرحوم برکت صادقی توسط گروه امداد ونجات هیات کوهنوردی استان وفدراسیون انجام شدکه منجر به نتیجه شد ، بیان داشت: پیکر این کوهنورد از ارتفاعات دماوند به شهرستان آمل انتقال می یابد .

رئیس هیات کوهنوردی هرمزگان اظهارکرد: هم اکنون یک گروه 13 نفره از گروه امداد هیات کوهنوردی هرمزگان جهت هماهنگی با گروه های امداد فدراسیون به منطقه صعب العبور در دره یخار جهت بالا آوردن جسد اعزام شده اند.

وی گفت: این کوهنورد که به تنهایی قصد صعود به قله دماوند را داشت ، پیش از عزیمت به قله به تذکر مسوول پناهگاه بارگاه سوم مبنی بر فراهم نبودن صعود انفرادی و نامناسب بودن هوا بی توجهی کرده و اقدام به صعود کرده بود.

مفضل خاطرنشان کرد: تاخیر در بازگشت سبب شده بود تا از اول خردادماه جست و جو برای پیدا کردن این کوهنورد با اعزام نیروهای امداد و نجات کوهستان مستقر در پلور آغاز شود.
 
یک تیم از نیروهای امداد و نجات هلال احمر هم از مسیر ملاخوران اقدام به صعود مسیر جنوبی کرده بودند و با توجه به مه آلودگی هوا و نبود دید کافی تا ارتفاع 4500 متری صعود کردند و به جست و جو پرداختند اما اثری از این کوهنورد بندرعباسی نیافتند.

وی در پایان با اشاره به اینکه اردیبهشت و خرداد بدترین شرایط کوهستانی در منطقه دماوند است ، گفت: پس از آن هم یک تیم 12 نفره برای جست و جو و پیدا کردن صادقی از بندرعباس اعزام شده بود که به علت برودت هوا در ارتفاعات دماوند که به منفی 23 درجه سانتی گراد می رسید و بارش متناوب برف و تگرگ موفق به پیدا کردن اثری از این کوهنورد نشدند.

رییس جمعیت هلال احمر آمل نیز پنجشنبه شب در این باره  گفت: تیمی متشکل از کوهنوردان استان همدان روز پنجشنبه جسد این کوهنورد را در دره یخار قله دماوند پیدا کرد.
جمشید نیکزاد اضافه کرد: تلاش برای انتقال پیکر این کوهنورد از ارتفاعات دماوند به شهرستان آمل ادامه دارد.

برکت صادقی کوهنورد 55 ساله اهل بندرعباس از پنجشنبه 29 اردیبهشت ماه به تنهایی قصد صعود به قله دماوند را داشت که بدون توجه به تذکر مسئول پناهگاه بارگاه سوم مبنی بر فراهم نبودن صعود انفرادی و نامناسب بودن؛ اقدام اما پس از ترک بارگاه سوم دیگر به بارگاه بازنگشته است.

چهارم خرداد ماه سال 88 هجری خورشیدی در صعود دسته جمعی گروه کوهنوردی 11 نفره‌ از هرمزگان به قله دماوند سه نفر از آنان جان خود را از دست دادند. این اتفاق در حالی چهارم خرداد رخ داد که طی آن 2 نفر از بانوان و یک نفر از آقایان این تیم کشته شدند 
ايرنا
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv