زاهدان 40 دقیقه به تهران نزدیک تر شد
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۹۰۸۸
تاریخ انتشار: 2016 June 06    -    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv

ارباب افضلی- افزایش سرعت قطار در محور زاهدان ـ شوره گز موجب کاهش 40 دقیقه ای مدت زمان سیر قطار مسافری زاهدان-تهران شد. سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق به خبرنگار ما گفت: با اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل و پس از تأیید کمیسیون تعیین سرعت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سرعت قطارهای مسافری در بسیاری از بلاک های محور ریلی زاهدان– شوره گز افزایش پیدا کرد و مدت زمان سیر قطار مسافری زاهدان - تهران کاهش یافت.

 «مجید ارجونی» افزود: براساس بازدید این کمیسیون از طول خطوط راه آهن جنوب شرق، سرعت قطار در بلاک های، ایستگاه مسافری زاهدان – باری از 50 به 80 کیلومتر، باری – شورو از 110 به 120 کیلومتر، شورو – رودماهی از 80 به 100 کیلومتر و نمکزار – شوره گز از 50 به 80 کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.

 وی ادامه داد: بخش عمده ای از این مسیر با سرعت 140 کیلومتر در ساعت نیز آزمایش شده که در نهایت افزایش سرعت قطار به 120 کیلومتر در ساعت از طرف کمیسیون تعیین سرعت تایید شد که این افزایش سرعت موجب کاهش 40 دقیقه ای مدت زمان سیر قطار مسافری زاهدان – تهران می شود.

 وی با اشاره به به سازی خطوط در مناطق ماسه گیر و نقاط بحرانی مسیر زاهدان- شوره گز خاطرنشان کرد: از سال 92 تاکنون حداکثر سرعت قطار در برخی از این مسیر ریلی 110 کیلومتر در ساعت بود که با تمهیدات اندیشیده شده نظیر زیرکوبی مسیر، تنظیم بالاست، دیلم گیری، سوزن کوبی، تخلیه ترانشه ها از انباشت ماسه و ماسه روبی نقاط بحرانی و ماسه گیر و به کارگیری نیروی انسانی و ماشین آلات ریلی این خط قابلیت افزایش سرعت را پیدا کرد که نهایتاً با پیشنهاد این اداره کل و اعزام کمیسیون تعیین سرعت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به 120 کیلومتر در ساعت افزایش یافت.

خراسان
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv