در این 6 ساعت حتما عینک آفتابی بزنید
کد خبر: ۳۵۵۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 May 02    -    ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
فریبا شیخی شوشتری با اشاره به ضرورت استفاده از عینک آفتابی در تمام فصول و بویژه فصول گرم سال، گفت: آفتاب می‌تواند موجب ایجاد صدماتی در چشم شده و به سطح قرنیه و عدسی داخل چشم صدمه وارد کند.
 
وی تصریح کرد: در همین راستا به محافظت از چشم با استفاده از عینک آفتابی تاکید شده و توصیه می‌شود افراد بویژه در ساعت اوج تابش نور خورشید یعنی از ساعت 10 صبح تا 16 بعدازظهر حتما از عینک آفتابی استفاده کنند.
 
شیخی شوشتری اظهار کرد: عینک آفتابی ابتدا باید به لحاظ توانایی مقابله با اشعه UV استاندارد باشد و به طور معمول عینک‌های آفتابی UV400 مناسب هستند.
 
این متخصص چشم تصریح کرد: از طرفی عینک آفتابی باید بتواند کره چشم را به خوبی بپوشاند و توصیه می‌شود افراد از عینک‌های آفتابی با قاب بزرگ استفاده کنند و از استفاده از عینک‌های خطی و باریک یا عینک‌های با قاب گرد کوچک خودداری شود.
 
شیخی شوشتری در خصوص رنگ عینک آفتابی نیز گفت: به طور معمول رنگ‌های دودی، قهوه‌ای و خاکستری برای عینک آفتابی استفاده می‌شود، اما رنگ‌های دیگر عینک آفتابی مانند زرد و قرمز هم برای زیبایی وجود دارد که در این میان هر عینک آفتابی که UV400 باشد، رنگ آن چندان اهمیتی ندارد.
ايسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید کلباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
1
0
چرا نوشته اید ساعت 16 بعداز ظهر؟! آیا ساعت
16 صبح هم داریم؟! پس باید بگویید ساعت 16 یا ساعت 4 بعداز ظهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار