ساخت دیوار کنار جاده‌ای در کاله فرانسه برای مقابله با مهاجران
کد خبر: ۳۵۲۴۳
تاریخ انتشار: 2016 April 29    -    ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
هنوز بسیاری از پناهجویان تلاش می کنند با وجود مشکلات زیادی که با آن روبرو هستند به هر طریق ممکن در این منطقه بمانند تا راهی برای عبور از کانال مانش و رسیدن به انگلیس پیدا کنند.

تعقیب و گریز نیروهای پلیس و پناهجویان، تبدیل به صحنه‌ای آشنا در تاریکی شب شده است. شماری از این مهاجران با قطع کردن درختان در جاده، مانع عبور کامیون‌هایی می شوند که می خواهند وارد کانال مانش شوند. آنها قصد دارند با متوقف کردن کامیون‌ها و هنگامی که راننده متوجه نمی شود از فرصت استفاده کنند و وارد قسمت بار کامیون شوند و به این طریق به انگلیس برسند.

انگلیس به دنبال ساختن دیوارهایی در مسیر تونل مانش است تا مانع مهاجرانی شود که از این طریق وارد کامیون‌ها می شوند. این اقدام حدود هشت میلیون هزینه در بر دارد.

«ونسان برتون» یکی از مقام‌های منطقه کاله می گوید: ما قصد داریم که حفاظ های کنار جاده را بیشتر کنیم. تا کنون حدود 300 متر از این حفاظ ها ساخته شده اند و در منطقه جنوب ما در فکر ساختن یک دیوار هستیم.

بعضی از مهاجران هم در قسمت بار قطارهایی که راهی انگلیس هستند مخفی می شوند. حدود دو ماه قبل دادگاهی در فرانسه با صدور حکمی از طرح دولت مبنی بر برچیدن اردوگاه پناهجویان در کاله حمایت کرد. بلافاصله کار تخریب خانه های موقت ساخته شده در منطقه موسوم به «جنگل» آغاز شد. اعتراض‌های نهادهای حقوق بشری و ساکنان این منطقه نتوانست مانع کار مقام‌های مسئول بشود.

زمانی که عملیات تخریب خانه ها در این منطقه آغاز شد، شمار افراد حاضر در آن بین 3700 و 5500 نفر تخمین زده شده بود.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار