چهره‌هایی که در تاریخ حمل مشعل المپیک درخشیدند +تصاویر
کد خبر: ۳۵۰۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 April 27    -    ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
حدود ۱۰۰ روز به بازی‌های المپیک ریو فرصت باقی است. تاریخ بازی‌های المپیک جدا از ستاره‌ها و قهرمانان معنی پیدا نمی‌کند و دقایقی که مشعل در اختیار ستاره‌های مردمی است، در تاریخ المپیک همیشه جاویدان خواهد ماند.

سایت ریو نگاهی به چهره‌های شاخصی دارد که به صلح جهانی کمک کردند چرا که نماد المپیک و پارالمپیک چیزی غیر از صلح نیست.

دیوید بکهام، لندن ۲۰۱۲: بازیکن پیشین دنیای فوتبال که یکی از ثروتمندان جهان و چهره‌ای مردمی است که در میزبانی لندن یکی از چهره‌های مشهور برای حمل مشعل المپیک بود که از یونان به سمت انگلیس حرکت کرد. شاید وقتی مشعل به دست بکهام رسید خودش هم هیجان‌زده بود. او معتقد است در دقایقی که در قایق بوده دلهره داشته تا اتفاقی برای خودش و مشعل نیفتد. راننده قایق هم در خاطراتش گفته از هیجان بکهام ما هم دلهره داشتیم.

1591755 505 چهره‌هایی که در تاریخ حمل مشعل المپیک درخشیدند +تصاویر

وین گرتژی، ونکوور ۲۰۱۰: وی به پله هاکی روی یخ معروف است. گرتژی در آن دوره از رقابت‌ها اتفاقا جدالی با پله داشت. چرا که همزمان بحث دادن المپیک به برزیل هم مطرح بود و کانادا با پیروزی خودش گرتژی را هم پیروز کرد. او یکی از ۲ چهره شاخص کاناداست. او کسی بود که به المپیک ۲۰۱۰ اعتبار داد. در بازی‌های زمستانی ۲۰۱۰ بزرگان دیگری مثل استیو ناش ستاره سابق بسکتبال، نانسی گرین قهرمان اسبق اسکی آلپاین و کاتریونا لومای دوان قهرمان پیشین پاتیناژ حضور داشتند اما در نهایت گرتژی بود که زیر ذره‌بین خبرنگاران قرار گرفت و به تاریخ پیوست.

1591756 998 چهره‌هایی که در تاریخ حمل مشعل المپیک درخشیدند +تصاویر

تام کروز،‌ آتن ۲۰۰۴: چهره‌های شاخصی در آتن بودند اما همه نگاه‌ها به سمت تام کروز بود. آتن به عنوان مهد المپیک تصمیم گرفت ستاره‌های سراسر جهان را در حمل مشعل المپیک داشته باشد. به همین دلیل جدا از دنیای هالیوود به سراغ بسکتبالیست‌های آمریکایی و حتی چهره‌های شاخص سینما و موسیقی رفت. حتی نمادهای بزرگ دنیا هم در آتن شرکت کردند. تماشای تام کروز در لباس ورزشی بدون گریم برای مردم بسیار جذاب بود.

1591757 280 چهره‌هایی که در تاریخ حمل مشعل المپیک درخشیدند +تصاویر

مجیک جانسون: سالت لیک سیتی ۲۰۰۲: اروین جانسون ملقب به مجیک (جادوگر) یکی از ستارگان مشهور بسکتبال آمریکا بود که در سال ۲۰۰۲ قبول کرد حمل‌کننده مشعل المپیک زمستانی باشد. وی با حضورش در این بازی‌ها، خاطره بارسلونا ۱۹۹۲ و درخشش بسکتبال آمریکا را هم زنده کرد. بی تردید المپیک زمستانی ۲۰۰۲ بدون این اسم‌های بزرگ بی‌معنا به نظر می‌رسید.

1591758 278 چهره‌هایی که در تاریخ حمل مشعل المپیک درخشیدند +تصاویر

ونوس و سرنا ویلیامیز، سالت لیک سیتی ۲۰۰۲:  وقتی از این دو خواهر درخواست شد برای المپیک زمستانی حضور پیدا کنند خودشان هم شگفت‌زده شده بودند. در آن زمان در دنیای تنیس مشهور بودند، اما هنوز به یک ابر ستاره جهانی تبدیل نشده بودند. این دو خواهر در المپیک سیدنی ۲۰۰۰ درخشیده بودند و با حمل مشعل المپیک ۲۰۰۲ به اعتبار این المپیک کمک کردند. سرنا البته از ستاره‌های دعوت شده به المپیک پکن ۲۰۰۸ و لندن ۲۰۱۲ هم بود.

1591759 614 چهره‌هایی که در تاریخ حمل مشعل المپیک درخشیدند +تصاویر

راپرت گرینت، لندن ۲۰۱۲: یکی از چهره‌‌های شاخص، اما نه ورزشی راپرت گرینت بود که در تولید سریال‌های هری‌پاتر نقش عمده‌ای داشت. تلاش او برای به ثمر رساندن این مجموعه هنری هرگز از خاطر مردم بریتانیا نمی‌رود. حمل مشعل توسط او راهی برای تقدیر و تشکر از وی به نظر می‌رسید.

1591760 135 چهره‌هایی که در تاریخ حمل مشعل المپیک درخشیدند +تصاویر

پاوو نورمی، هلسینکی ۱۹۵۲: این ورزشکار فنلاندی ستاره سرشناس این کشور در دوومیدانی بود که در آن زمان می‌توانست در چندین رشته خوش بدرخشد و در هر کدام از ماده‌ها یک مدعی برای قهرمانی بود. او در جوانی در آمستردام ۱۹۲۸ و آنتوئرپیا ۱۹۲۰ خوش درخشید و در سال ۱۹۵۲ هرچند سن و سالی از او گذشته بود، اما همه فنلاند او را یک ستاره مردمی می‌دانستند.

1591761 955 چهره‌هایی که در تاریخ حمل مشعل المپیک درخشیدند +تصاویر

ویلیام، لندن ۲۰۱۲: ویلیام موسیقی‌دان و ستاره دنیای موسیقی آمریکا و یکی از مشهورترین خواننده‌های ارکستر سمفونیک به شمار می‌رفت که در سال ۲۰۱۲ به عنوان یکی از ستاره‌های دنیای موسیقی برای حمل مشعل المپیک انتخاب شد. این ستاره سیاه‌پوست سخنرانی‌های جالبی درباره صلح جهانی داشت و در آن سال به عنوان یکی از چهره های تاثیرگذار در عرصه صلح و آرامش شناخته شد.

1591762 219 چهره‌هایی که در تاریخ حمل مشعل المپیک درخشیدند +تصاویر

دیدیه دروگبا، لندن ۲۰۱۲: بازیکن فوتبال اهل ساحل عاج بین مردم انگلیس به خصوص شمال لندن و منطقه چلسی به یک بت فوتبال تبدیل شده بود. او با حمل مشعل المپیک بیش از پیش به شخصیت جهانی خود اعتبار داد.

1591763 401 چهره‌هایی که در تاریخ حمل مشعل المپیک درخشیدند +تصاویر

مایکل جانسون، آتلانتای ۱۹۹۶ و لندن ۲۰۱۲: جانسون از معدود ستارگان دنیای ورزش بوده که دوبار افتخار حمل مشعل المپیک نصیبش شده است. او به هر حال یک بریتانیایی محسوب می‌شود، اما پیشینه آفریقایی‌اش باعث شده به فکر کمک به مردم این قاره و حرکت در جهت تحقق صلح در این منطقه باشد. وی در دوی ۲۰۰ و ۴۰۰ متر در زمان خود یکی مدعی جدی قهرمانی بود و رقیب نداشت.

1591764 436 چهره‌هایی که در تاریخ حمل مشعل المپیک درخشیدند +تصاویر

پله، آتن ۲۰۰۴: در سال ۲۰۰۴ آتن بسیاری از ستارگان جهانی را به خانه المپیک دعوت کرده بود که یکی از مهمترین آنها پله نام داشت. برای انتقال پله به اتن با توجه به وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مشکلات زیادی وجود داشت و باید هماهنگی‌های زیادی صورت می‌گرفت. به هر حال او قبول کرد و میهمان آتنی‌ها شد.

1591765 792 چهره‌هایی که در تاریخ حمل مشعل المپیک درخشیدند +تصاویر

محمد کلی، آتلانتا ۱۹۹۶: یکی دیگر از بزرگان دنیای المپیک بدون تردید محمدعلی است. مدال‌آور طلا در المپیک رم ۱۹۶۰ و ستاره بی رقیب دنیای بوکس کلاسیک. میهمانی آمریکایی با ریشه آفریقایی که همیشه پیام آور صلح، آرامش و بی مرزی بود که به آتلانتای ۱۹۹۶ اعتبار داد.

1591766 936 چهره‌هایی که در تاریخ حمل مشعل المپیک درخشیدند +تصاویر

اوسکار اشمیت، آتن ۲۰۰۴: این ورزشکار رکوددار کسب امتیاز در جهان بسکتبال است که توانست ۴۹ هزار و ۷۳۷ امتیاز را به نام خود ثبت کند. او در آتن ۲۰۰۴ فردی مسن به نظر می‌رسید، اما میهمانی معتبر و باارزش برای آتنی‌ها محسوب می‌شد. وی ۵ المپیک را تجربه کرده و در مسکوی ۱۹۸۰ و آتن ۱۹۹۶ خوش درخشید.

1591767 357 چهره‌هایی که در تاریخ حمل مشعل المپیک درخشیدند +تصاویر

پاتریک استوارت، لندن ۲۰۱۲: استوارت ستاره دنیای سینما قبول کرد یکی از حمل‌کنندگان مشعل المپیک ۲۰۱۲ لندن باشد. این بازیگر انگلیسی در فیلم‌های تاثیرگذاری چون X-Men درخشیده است.

1591768 252 چهره‌هایی که در تاریخ حمل مشعل المپیک درخشیدند +تصاویر

لوئیس همیلتون، لندن ۲۰۱۲: ستاره فرمول یک، اهل لوتون انگلیس محال بود در فهرست حمل‌کنندگان مشعل نباشد. او اتفاقا آخرین مرحله از نتقال مشعل را برعهده داشت تا بیش از پیش مشهور شود و البته به لندن ۲۰۱۲ اعتبار ببخشد. همیلتون همیشه زودتر از بقیه به خط پایان می‌رسد و این بار هم مشعل المپیک ۲۰۱۲ با او به خط پایان رسید.

1591769 920 چهره‌هایی که در تاریخ حمل مشعل المپیک درخشیدند +تصاویر

شريان نيوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
3
به نظرم این لیست تا وقتی من توش نباشم هیچ ارزشی نداره
فقط منو کم داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار