نمایی از یگان های فوق پیشرفته زرهی ارتش در روز ارتش+ تصاویر
کد خبر: ۳۴۰۲۲
تعداد نظرات: ۶۳ نظر
تاریخ انتشار: 2016 April 17    -    ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

نمایی از یگان های فوق پیشرفته زرهی ارتش در روز ارتش+ تصاویر

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌های گسترده‌ای در جهت ساخت و بهینه سازی انواع تجهیزات نظامی دارند. یکی از این تجهیزات تانک‌ها و زره پوش‌ها هستند که نیروهای مسلح و بخش‌های خودکفایی تابعه در ساخت‌ و بهینه سازی آن‌ها گام برمی‌دارند.

"نزاجا" یکی از نیروهای نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده که در حوزه تولید تجهیزات زرهی گام‌های مهمی را برداشته که اخیرا در رونمایی دستاوردها، نمونه‌هایی از آن در معرض دید رسانه‌ها قرار گرفت.

اخیرا تانک "چیفتن (Chieftain Tank)" توسط نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بهینه سازی شده و چند دستگاه با حضور  امیر سرتیپ "احمد رضا پوردستان" فرمانده نزاجا در اختیار  "لشکر 16 زرهی قزوین"  قرار گرفت.

**ویژگی‌های تانک "چیفتن"

"چیفتن" یک تانک ساخت کشور انگلیس  بوده که تولید و کاربرد آن به دهه 60 میلادی باز می‌گردد؛  این تانک از سال 1965 وارد ارتش انگلیس شده و در برخی کشورها به صورت عملیاتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

 

 "چیفتن (Chieftain Tank)" به عنوان اولین یگان‌های زرهی ارتش انگلیس شناخته شد و پس از آن "چلنجر" جای این تانک را گرفت تا در دهه 90 میلادی به طور کلی "چلنجر " به عنوان تانک اصلی ارتش انگلیس شناخته شد.

تانک  "چیفتن (Chieftain Tank)"   با طول بیش از 7 عرض بالغ بر 3 متر، ارتفاع قریب 3 متر و ظرفیت 4 خدمه، 56 تن وزن دارد و دارای تسلیحاتی همچون  "توپ 120میلی متری"، "تیر بار 7.62 میلی متر"، بردی معادل 500 کیلومتر  دارد و سرعت  آن 30 تا 50 کیلومتر در ساعت است.

موتور تانک "چیفتن (Chieftain Tank)" بیش از 700 اسب بخار قدرت داشته و سوخت آن چندگانه بوده و ظرفیت سوختیگری آن قریب به 900 لیتر بوده و دارای  قابلیت‌های ویژه‌ای بوده که البته موتور آن بهینه سازی شده است.

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر کار ارتقا بر روی این تانک را انجام داده که تعویض موتور، تعویض محفظه سوخت و شاسی تانک، افزایش توانمندی در برابر موشک‌های ضد زره، هدف گیری لیزری و ... از جمله این اقدامات بوده است.

**ارتقا سامانه پیشران و نصب جهت یاب لیزری تانک "چیفتن"

اما در نسخه جدید تانک  "چیفتن (Chieftain Tank)" که به یگان‌های لشکر زرهی قروین تحویل داده شد؛ ارتقا سامانه‌های پیشران و نصب جهت یاب لیزری بر روی این تانک از جمله موارد بهینه سازی زره پوش مذکور بوده است.
 

 

بر اساس منابع رسانه‌ای مهمترین ویژگی‌های تانک جدید "چیفتن (Chieftain Tank)" ، بهینه سازی بر اساس تانک"تی 72" روسی بوده که در این تانک به سامانه "کلاچ مغناطیسی" و "سامانه  آتش خاموش کن" و "سیستم مسافت یاب لیزری"  شده است.

 


 

البته گسترش تحریم‌های اقتصادی از سوی بلوک غرب باعث شده تا انگلیس از همکاری‌های نظامی با جمهوری اسلامی ایران امتناع ورزد و نتیجه آن حرکت جهاد و خودکفایی نزاجا برای بهینه سازی تانک‌های موجود در ارتش جمهوری اسلامی ایران است. البته اخیرا هم یک نشریه غربی مدعی شده ایران از انگلیس در زمینه تحریم تسلیحات شکایت کرده است. 

**شکایت ایران از وزارت دفاع انگلیس؟

ایندیپندنت در سال 2013  گزارش داد: دولت ایران شکایت خود از شرکت تسلیحاتی "خدمات بین الملل نظامی" (IMS) وابسته به وزارت دفاع انگلیس را در دادگاه عالی انگلیس مطرح کرد.  این شکایت به موجب عمل نکردن شرکت " IMS " به تعهدات خود در خصوص تحویل تانک‌های "چیفتن" به ایران، در دادگاه عالی انگلیس مطرح شده است.

به موجب قراردادی که پیش از انقلاب اسلامی در ایران و شرکت  "IMS " به امضا رسیده بود تهران سفارش ساخت یک هزار و 750 دستگاه تانک "چیفتن" به ارزش 650 میلیون پوند را به وزارت دفاع انگلیس داد اما تا زمان وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1979 (1357) فقط 185 عدد از این تانک ها به ایران تحویل داده شد و بعد از انقلاب تحویل آنها متوقف گردید.

در سال 2009 میلادی اتاق بین المللی بازرگانی انگلیس و ایران در مورد این پرونده به دادگاه رفته بودند؛ اما نتیجه مشخصی از آن حاصل نشده بود. به نوشته ایندیپندنت، در سال 2010 میلادی نیز تماس هایی میان ایران و انگلیس برای حل این موضوع انجام شد و حتی دیدارهایی نیز میان نمایندگان دو کشور در استانبول صورت  گرفت؛ اما بنا به دلایلی مذاکرات دو طرف برای حل پرونده تانک های چیفتن راه به جایی نبرد.

بر اساس این گزارش، هیچ یک از وزیران دفاع انگلیس حاضر نشده اند توضیحی در این خصوص که پس از سال 1979 تاکنون چه اتفاقی برای این قرارداد 650 میلیون دلاری رخ داده، بدهند و همین امر باعث شده تا ایران بار دیگر شکایتی را در دادگاه عالی مطرح کند که این شکایت هم اکنون در حال رسیدگی است.

در همین رابطه یکی از مقامات وزارت دفاع انگلیس گفت: تا زمانیکه تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران وجود داشته باشد هیچ پولی در خصوص قرارداد تانک های چیفتن به تهران پرداخت نمی شود. در همین رابطه مذاکراتی بین نمایندگان شرکت IMS  و ایران در حال جریان است اما این گفتگوها هنوز به نتیجه نرسیده اند.

امیر سرتیپ "احمد رضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش در این زمینه عنوان داشت: ما تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردیم که این نشان دهنده قدرتمندی نظام جمهوری اسلامی ایران است ما قدرت و خلاقیت خود را در زمان تحریم‌ها به جهانیان نشان دادیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:  ما متناسب با تهدیدات خود را آماده نگه می‌داریم  و  نیروی زمینی برای دفاع از مرزها در بالاترین سطح آمادگی  قرار دارد.

**طراحی تانک چیفتن بر اساس پتانسیل های بومی

تانک  "چیفتن (Chieftain Tank)" با توجه به سخنان فرمانده  "نزاجا"  توسط نیروهای بومی طراحی شده و می تواند بخشی از وظایف محوله در یگان های زرهی را بر عهده بگیرد.

در مجموع تانک‌های  "چیفتن (Chieftain Tank)"   بهینه سازی شده نزاجا، توان یگان‌های زرهی نیروی زمینی ارتش را در نبردهای سطحی افزایش خواهد داد و کاربری زره پوش‌ها را در زمان نبرد احتمالی توسعه می‌دهد.

  باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
12
75
برد پانصد كيلومتر؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
برد حرکتی بله دیگه برادر. برد توپش نیست که. الان پژو با یک باک 800 کیلومتر برد داره!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
5
492
جالبه ، تانک تولبد دهه ۶۰ لقب فوق پیشرفته گرفته، جوک جالبی بود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
ضعیف ترین زره دا در برابر مهمات انرژی جنبشی داره
سرباز جنگي
| |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
در زمان جنگ ايران و عراق تمام تانك هاي چيفتن موقع فرار از سربالايي ها جا مي ماندند و طعمه موشك ميراژ يا آرپي جي مي شدند. لوله هايشان هم خيلي زود مي تركيد و مثل گل لاله وامي رفت. التماس دعا .
ناشناس
| |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
واسه ما فوق پیشرفته است و جوک هم نیست حقیقته!
ناشناس
| |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
تانک T72 خودش از رده خارجه چجوری الگو برداری ازاش شده فوق پیشرفته.؟؟؟خالی بندی هم اندازه داره
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
5
70
این که تانکهای اوکراین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
3
251
پس با این حساب جنگ افزارهای فوق پیشرفته حداقل ساخت چهل سال پیش هستند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
50 sal
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
3
146
اینا دیگه از رده خارج شدند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
2
200
ميترسم اينقدر اينها رو بگيم كه خودمون هم باورمون بشه!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
8
178
تانک های فوق پیشرفته ی ارتش!!! ، هیچ شانسی در مقابل تانک های مدرن امروزی ندارند همانطور که جنگ عراق ثابت کرد تانک های مدرن روسی ارتش عراق ، حتی توفیق منهدم کردن یکی از تانک های مدرن آبرامز و چلنجر را پیدا نکردند و تانک های عراقی قبل از اینکه بتوانند به برد شلیک توپ هایشان برسند توسط گلوله های اورانیومی شلیک شده از تانک های غربی ، تبدیل به ذغال می شدند !!! ...
تانک های چیفتن از همان اول هم مشکل موتوری داشتند و موتور ساخت لیلاند ، اصلا موتور قابل اطمینانی نبود ولی در برابر تانک های روسی آن زمان ، برتر بودند ولی در حال حاضر هیچ شانسی در مقابل گلوله های زره شکاف اورانیومی امروزی ندارند و زره ی این تانک ها همانند مقوا در مقابل این گلوله ها ، سوراخ خواهد شد و خدمه ی بیچاره ی این تانک ها ، در شعله ی ناشی از سوختن اورانیوم ضعیف شده با دمای 5 هزار درجه ی سانیگراد ، تبخیر خواهند شد...
پاسخ ها
مهندس بالستیک
| |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
دوست عزیز گرچه با بخش اول صحبت های شما مبنی بر بهتر بودن ابرامز و .. نسبت به چیفتن موافقم. ولی تانک فوق حتی نسبت به تانک تی 72 روسی اون زمان هم تانک خوبی نبود. چه برسه به تانکهای امروزی... ولی جهت افزایش اطلاع شما عرض کنم که مشکل اصلی این تانک سنگین بودن و ارتفاع بالای ان همجنین سطح مقطع زیاد برجک است که نسبت به سلاحهای ضد زره اسیب پذیرش میکنه. بدنه تانک فوق با بهسازی توسط زره واکنشی و پوشش وِیژه کامپوزیتی میتواند در برابرگلوله های اورانیومی مقاومت کند.
حسینی
| |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
همه مهندس همه کار بلد . هواپیمارو رو هوا تعمیر میکنیم ما با دیدن چند تا عکس از ساختار بدنه تا نوع پیچ باک گازوییل صحبت میکنیم. ولی یه پرایدو هنوز بعد 25 سال تولید میکنیم بااااااااا انواع 131 تا 198
ناشناس
| |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
دوست عزیز اورانیوم ضعیف شده یعنی اورانیومی که با ترکیبات سنگین دیگری ترکیب شده تا نیمه عمرش افزایش پیدا کنه. این اورانیوم ضعیف شده قابلیت واکنش با اکسیژن رو نداره و در نتیجه نمیسوزه، کاربردش هم فقط و فقط سنگین کردن سر جنگی گلوله توپ هست تا تعادلش موقع حرکت و شدت ضربه گلوله بیشتر بشه.
ناشناس
| |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
قابل توجه دوست عزیزی که گفتن اورانیوم ضعیف شده قابل اشتعال نیست ...

"اورانیوم ضعیف شده 3 ویژگی دارد که آن را برای استفاده های نظامی مورد توجه قرار داده است. اول، اورانیوم دارای چگالی زیادی است (07/19گرم بر سانتی متر مکعب) که دو برابر چگالی سرب است. یعنی این که مرمی های تولید شده با اورانیوم دارای همان وزن مرمی های سربی هستند اما اندازه شان نصف آن است که موجب تمرکز انرژی جنبشی اصابت گلوله در مساحت کمتری می شود و به اورانیوم اجازه می دهد که در زره پوش های دشمن بهتر نفوذ کند. دومین ویژگی قابلیت اشتعال آن است. اورانیوم می تواند به راحتی مشتعل شود و با دمایی بالاتر از شش هزار درجه سانتی گراد بسوزد. سومین ویژگی اورانیوم ضعیف شده هم که خیلی خوشایند است این که زباله ارزان قیمتی است. این ماده ضایعاتی است که در فرآیند غنی سازی اورانیوم به دست می آید و استفاده غیر نظامی کمی دارد"

بهتره به مقاله های انگلیسی ویکی پدیا در مورد اورانیوم ضعیف شده و معرفی گلوله های زره شکاف موجود و عکس های موجود از تانک های ذغال شده ی عراقی مراجعه کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
9
23
عزیز یه بازنگری در اعداد بکن.
بردی معادل 500 کیلومتر؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اصلا به عقل جور در نمیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
منظور برد عملیاتی است . فاصله ای را که میتواند با یک باک سوخت طی نماید و نه برد توپ آن .
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
1
86
تازه رنگ شدن
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
چقدر هم بی سلیقه
کیان
| |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
آره خیلی بی سلیقه رنگ شدن. ما باید برای ظاهر هم یک طراح داشته باشیم نه اینکه همینطوری دلبخواهی دو تا تیکه لکه بندازیم روش.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
3
167
با این تیتری که زدی به کلی ناامید شدم واقعا تانک دهه 60 میلادی, امروز برای ارتش ایران فوق پیشرفته به حساب میاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
1
112
آخه تانک سال 1965 که تانک پیشرفته نیست
خورشید خراسانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
4
19
الان با شرایط جدید جنگهارفتن به سمت تانک یعنی هدر سرمایه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
50
ارتش چند وقتی است کارش شده رنگ آمیزی و نصب دوربین ، با این کار سلاحهای فوق پیشرفته درست میکنند!!!!!
پس ایران خودرو با تولید rd هم ماشین های جلوتر از زمان را که در 10 سال بعد قرار است ساخته شوند را تولید کرده.
لااقل دوستان نظامی ما از خودرو سازها کمی یاد بگیرند و آپشن ها را بیشتر کنند مثلا بگویند "تانک سال" و ...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
کجاشو دیدی قراره نیرو زمینی جدیدا قراره دست به تولید تانک وانت ! بزنه تا به جنگ نیسان آبی بره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
46
اين تانك ها برا يك جا بسيار مناسب هستند و آن هم موزه نظامي ايست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
35
نویسنده و تایید کننده این مطلب یا تانکهای روز دنیا رو نمی شناسند یا نمی دونن معنی عبارت فوق پیشرفته چیه که چنین تیتر و خبری رو منتشر کرده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
17
این برد 500 کیلومتر واسه زمانی هست که موتور سالم باشه. ولی این تانکها جنبه تزئدنی داشتند تو جنگ و به لحاظ عملیاتی بودن به پای M47 و M60 ها نمی رسیدند. تا می اومد تکون بخوره موتورش داغ می کرد و آب رادیاتش سرازیر می شد. حالا باید وسط بر بیابون واسظ 200 لیتر آب رادیات جور می کردند. اصلا به خاطر موتور ضعیفشون بود که پروژه شیر ایران 1 و 2 تعریف شد. شیر ایران 1 که تحویل ایران نشد و دادنش عمان. شیر ایران 2 هم فکر کنم همین چلنجر باشه.
علی
|
United States
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
30
ناامید کننده بود
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
1
28
خجالت آوره افسرده شدم خداییش همه رسته های نظامی ما تو بخش خودکفائی خیلی خوب و به روز پیش رفتن ولی انگار تو نزاجا فقر دانش و تکنولوژی در حد بیداد کردنه واقعا که حتی زیر فقر دانشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
1
20
با خواندن نظرات دوستان متوجه شدم که الحدلله در مملکت بطور کلی کمبود کارشناس و متخصص تجهیزات نظامی نداریم.
مهدی
|
United States
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
46
3
این تانکها کاملا زره چند پوششه دارند و برخورد چهار گلوله آرپیجی هم نتوانست آنرا از حرکت بازدار دلت به حال خدمه تانک اسراییلی بسوزه که با توفانهای ایرانی به ذغال تبدیل شد ضمنا ما که اورانیوم غنی شده داریم از اورانیوم ضعیف شده نمیترسیم ضمنا توکه با اولین صدای تیر سوراخ موش رو صد تومن میخری نیازنیست دلت به حال عزیزانی بسوزه که با دست خالی ۸ سال جنگیدند و برای داعش خون آشام جهنم درست کرده اند مهم ایمانه که بعضی در جاده های شمال و سواحل آنتالیا آنرا جا گذاشتند
پاسخ ها
کیان
| |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
سلام مهدی عزیزم. میدونم حرفهای شما هم قابل تقدیره، ما نباید خودباخته و خودکم بین باشیم. باید بدونیم که حرف اول رو ایمان میزنه، هرچند ما به این زودی ها به تکنولوژی نظامی غرب نمی رسیم ولی می رسیم. ولی خب این مدیر سایت بوده که تیتر رو بد زده و خواسته تعریف بکنه بدتر خراب کرده.
ناشناس
| |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
اقا کیان همون ایمانی که شما می گید نگفته هر چی میتونید تجهیزات پیشرفته مهیا کنید تا دشمن بترسد؟!
ناشناس
| |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
مهدی جان .. اینقده جوش نخور .. اول یک لیوان آب سرد بخور جوشت بشینه بعد هم سعی کن بجای جوش زدن ، بیشتر مطالعه کنی...
فعلا دشمن ما ، آمریکاست و نمیشه با دست خالی جلوس وایساد .. دوران آر پی جی و تانک های از رده خارج تی 55 عراقی هم به سر اومده ... اگه جنگ بشه با تانکی به اسم آبرامز طرف میشی که آر پی جی و تاو ، نمیتونه حتی روش خط بندازه ...
بیشتر مطالعه کن عزیزم و اگه حال مطالعه هم نداری ، بشین دست به دعا بردار که یه وقت جنگ نشه .. چون با چهارتا فشفشه که ضریب خطاشون دهها و صدها متره و یا با یک سری جنگنده ی قدیمی و تانک و توپ از رده خارج ، نمیشه جلوی آمریکا جنگید...
اگر هم میخای خودتو با دلخوشکنک هایی خو کنی مثل این تانک های چیفتن رنگ شده و تانک وصله پینه ای به نام ذوالفقار که هر تکه ایشو از یه تانکی برداشتن و یا اف 5 هایی که با صرف میلیاردها تومان از پول بی زبون بیت المال ، یک سکان عمودی بهشون اضافه کردن و احمقانه با اف 18 براربریشون میدن ، اون دیگه به خودت مربوطه ... میخای خودتو گول بزنی گول بزن .. ولی الان دوران انفجار اطلاعاته
ناشناس
| |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
ناشناس 1:30 عالی بود
ناشناس
| |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
ناشناس 1:30
توهم بشین اب پرتقال تو بخور و تحلیل های ارباباتو بلغور کن شاید یک سنت جلوت بندازند
ali
| |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
ناشناس 13:49 خیلی خندیدم:)))
ناشناس 1:30 حرف دل مارو زدی ایول.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
3
54
یه جوری گفتن فوق پیشرفته گفتم الان یا اس 400
رومیبینم یا F 22 رو. خدا نکنه یه جنگ کلاسیک برای کشورمون پیش بیاد واقغا . ولی با این تانک و دو تا هواپیمای 40 سال پیشو چهار تا فشفشه ( موشک) خدا یه خیر بگذرونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
30
عزیزم ... به تناسب شرایط کلی کشور اینها فوق پیشرفته محسوب میشن.... چرا توجه نمی کنید...
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
22
14
تانک در جنگ های آینده نقش موثری ندارد. فرقی نمیکند که آبرامز یا چلنجر یا تی ۹۰ و یا چیفتن دهه ی ۶۰ باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
فیلم های تخیلی زیاد نگاه می کنی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
30
این ها که خیلی فوق پیشرفته! هستند باید می نوشتی مافوق پیشرفته !!!!
خواننده آماتور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
29
يعني چي ...!؟ سه تا عكس اول اصلن ايران نيست و هيچ ارتباطي با رژه ارتش نداره ... تازه اون خبرگزاري محترم لوگوي خودش رو هم زده پايين عكسها ...... !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
46
بنظرمن برای موفقیت درساخت تانک این کارروبه سایپا وایران خودرومحول کنید.چیزایی میسازن که دهنتون بازبمونه.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
تانک وانت - تانک هاچ بک - تانک آردی - تانک 151
خخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
37
بهتره یک دوره کلاس آموزشی برای پرسنل نظامی و آشنا کردنشان با سلاحهای فوق پیشرفته گذاشته شود هر چند هیچ سلاحی در بربر ایمان واعتقاد کار ساز نیست ولی خود بزرگ بینی بی دلیل نیز در جای خودش مایه شر می گردد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
22
خوشم میاد رنگ استتارشون کامل با منطقه ایران میخونه
آخه سبزززز... سبز کجا بود تو بیابون؟
نجفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
1
29
باتشکر لطفا وانت فوق پیشرفته این تانک را هم بسازید. دوباره باتشکر!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
1
18
تبلیغات الکی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
8
7
تانک هرچقدر هم پیشرفته باشد با یک موشک ضد تانک ارزان قیمت منهدم می شه . تانک مرکاوا اسراییل خیلی پیشرفته است ولی توسط حزب الله نابود شد ب چند تا موشک دهلاویه
رضا
|
Germany
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
1
19
باحال بود يادمه بچه بوديم بردنمون نشونمون دادن.اينا جاشون تو موزس.فيلم كردين دنيارو با اين اسباب بازيا:(
میانالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
4
4
تانک دهه 60 برای ارتش ما خوب نیست. و تازه دولت باید اون 650 پوند رو از انگلیس یه جورایی بگیره کلی پول ملته و من شنیدم که همچین قراردادی بین ایران و امریکا هست بین جنگنده های اف 14 که از اون تعداد فقط امریکا 72 تاش رو به ایران داده بقیه رو چون انقلاب شده دیگه نداده که باید ایران دنبال شکایتش باشد تا پول خودش رو بگیرد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
10
چند روز پیش تابناک یه مطلب در مورد 10 تانک برتر جهان گذاشته بود هر کس فقط اونو مطالعه کنه به ضعف و بی ارزشی تانکی مثل چیفتن پی میبره
حمید
|
Australia
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
4
4
مقاله خوبی بود. مثل اینکه حق خوری غربی ها تمومی نداره.
فکر می کنم اگر نیرو های مسلح بیشتر به فکر تولید واحدهای کوچک و چابک باشند بهتره. مثل کاری که سپاه تو دریا کرده.
تانک با اینکه مزیت های خاص خودشه داره ولی به همون اندازه هم نقاط ضعف داره .
داوود
|
United States
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
12
2
آقایان بااین اوضاع فقط وفقط وفقط برای ظهورمهدی فاطمه دعاکنیم اونم از ته دل آقایان مومن.
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
6
درستش، برد 30تا 50 کیلومتر، سرعت 500کیلومتر.
مقایسه؟؟این تانک فوق پیشرفتس، !!!سلاحهای فوق پیشرفته و البته پیشرفته اقایان مدعی را فراموش نکنید.
تقى صالحى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
9
خدايى من ازنزديك به سازى اين تانكها را ديده ام حيف از جوان ها كه با اين تانك ده شصتى دست كارى شده ايرانى چه شود آدم توبشگه پناه بگيره بهتره
علی
|
Seychelles
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
4
در برابر تانکهای پیشرفته غربی مثل تانک آبرامز تکنولوژی محسوب نمیشود!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
كارشناسان عزيز !!!بهتر است بدانند چيفتن دو به سفارش ارتش ايران ساخته يعنى اصلاح شده چيفتن ١بود و به يكى از بهترين زره پوش ها ى ى جهان تبديل شد و اون چيزى كه انگليس تحويل نداد چيفتن ٢ بود كه تا مدت ها ارتش بريتانيا به آن مى نازيد در واقع نبوغ ارتش مارا به اسم خود تمام كردند
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
کامران درست میگه، برد گلولش 30 تا 50 کیلومتره و سرعت گلولش 500 کیلومتر،یکی از آیتمهای تانکهای جدید سرعت بالای گلولشونه که رد یابی نمیشه و طرف مقابل غافلگیر میشه.که این تانک نداره....
آخرین اخبار