دردسر پرداخت 50 میلیون تومان به پزشک قلابی
کد خبر: ۳۳۳۴۸
تاریخ انتشار: 2016 April 10    -    ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵

دردسر پرداخت 50 میلیون تومان به پزشک قلابی

این مرد که هیچ دوره تخصصی دکتری را در دانشگاه ها ندیده است زنان علاقه مند به جراحی پلاستیک را فریب می داد و به کلاهبرداری دست می زد.

روز پنجم اسفند ماه سال گذشته  زن جوانی با مراجعه به دادسرای ویژه جرایم پزشکی و طرح شکایتی عنوان کرد که مردی با معرفی خود به عنوان "جراح زیبایی" و به بهانه انجام عمل زیبایی اقدام به گرفتن 50 میلیون تومان از وی کرده و پس از آن متواری شده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل عنوان پزشک و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 19 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره 13 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .

زن جوان در این مرحله  به کارآگاهان گفت :  " از طریق یکی از دوستان با یک پزشک که خود را جراح زیبایی معرفی می کرد ، آشنا شدم ؛ این مرد با ادعای انجام جراحی تضمینی در خصوص زیبایی مرا راضی به انجام جراحی کرد و به این بهانه ، در چندین نوبت 50 میلیون تومان از من دریافت کرد " .

وی افزود : " این پزشک پس از دریافت پول مدعی شد که قصد انجام یک مسافرت خارج از کشور را دارد و به این بهانه زمان عمل جراحی را به تأخیر انداخت ؛ در همین مدت که از وی خبری نبود ، بنده بواسطه مشاوره با تعدادی از دوستان و همچنین برخی پزشکان متخصص ، از عمل جراحی منصرف شدم سپس برای بازپس گرفتن پول خود به محل زندگی این پزشک در منطقه یوسف آباد که مطب اوهم  بود  رفته و درخواست بازپس گیری پول خود را کردم  دکتر "معین . ز" چندین روز از من مهلت خواست اما پس از گذشت این مدت ، زمانیکه مجددا به خانه اش  مراجعه کرده بودم ، متوجه شدم که وی از آنجا به مکان دیگری رفته است . برایپیگیری موضوع به سازمان نظام پزشکی رفته اما در آنجا به من اعلام شد که اپزشکی با مشخصات دکتر "معین . ز"  در میان پزشکان سازمان نظام پزشکی وجود ندارد " .

با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که معین 34 ساله از طریق شبکه های مجازی بویژه "اینستاگرام" و "لاین" اقدام به قرار دادن تصویر خود با روپوش پزشکی و همچنین اعلام مشخصات خود تحت عنوان پزشک و جراح زیبایی کرده است ؛ همچنین کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که "معین . ز" تا چندی پیش نیز با یک دستگاه خودرو بی ام و (BMW ) به ارزش 800 میلیون تومان تردد داشته که به تازگی نسبت به فروش خودرو نیز اقدام کرده است .

در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی ، سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی خانه "معین . ز" در منطقه یوسف آباد  وخیابان شهید جهان آرا  شدند که این محل تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت و پزشک قلابی روز 16 فروردین ماه  دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که معین به هیچ عنوان سابقه تحصیل در هیچکدام از دانشگاه های کشور را نداشته و تنها دارای مدارک تحصیلی دیپلم است .

این پزشک قلابی در اظهاراتش بااعتراف صریح به جعل عنوان پزشک و جراح زیبایی ، انگیزه خودش از جعل عنوان پزشکی را اینگونه بیان کرد : " چند سال پیش در آزمون ورودی در رشته پزشکی قبول شدم ولی به دلایل شخصی از ورود به دانشگاه انصراف دادم ، با این وجود در میان بستگان و دوستان نمی توانستم عنوان کنم که از ادامه تحصیل در رشته پزشکی انصراف دادم ؛ پس از گذشت چند سال و در حالیکه همه دوستان و بستگان مرا به عنوان دانشجوی پزشکی می شناختند ، مدعی شدم که مقطع عمومی پزشکی را به پایان رسانده و در حال طی کردن دوره تخصصی هستم " .

وی در خصوص معرفی خود بعنوان جراح زیبایی نیز به کارآگاهان گفت : "در حالیکه پس از گذشت چند سال دیگر در بین بستگان بعنوان پزشک متخصص معرفی می شدم ، از طریق ایشان و همچنین شبکه های مجازی با تعدادی از زنانی آشنا شدم که قصد انجام عمل جراحی زیبایی را داشتند ؛ با طرح این ادعا که به زودی مطب خود را افتتاح خواهم کرد ، آنها را برای انجام معاینات پزشکی  و صحبت در خصوص نحوه انجام عمل جراحی و هزینه های آن ، به خانه خود دعوت می کردم ؛ مدعی می شدم که جراحی در یک کلینیک مجهز پزشکی در منطقه نیاوران انجام خواهد شد و به این شیوه و ترفند ، اقدام به گرفتن پول از آنها می کردم " .


ركنا
آخرین اخبار