طراحی لباسی از پلاستیک و چاپ چهار بعدی
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۲۵۲۳
تاریخ انتشار: 2016 April 02    -    ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
استودیوی طراحی نروس سیستم (Nervous System) در ماساچوست لباسی طراحی کرده است که در آن از 1600 تکه نایلون تولید شده با تکنیکی به نام پرینت چهار بعدی استفاده شده است.
طراحی لباسی از پلاستیک و چاپ چهار بعدیاستودیوی طراحی نروس سیستم (Nervous System) در ماساچوست لباسی طراحی کرده است که در آن از 1600 تکه نایلون تولید شده با تکنیکی به نام پرینت چهار بعدی استفاده شده است.
این لباس با نام پتالز (Petals) برای نمایشگاه «سبک فن‌آوری» طراحی شده است که اکنون در موزه هنرهای زیبای بوستون برگزار شده است. این نمایشگاه به تاثیر پیشرفت‌های فن‌آوری در عرصه مد می‌پردازد.



طرح این استودیو از تکه‌های کوچک و گردی ساخته شده است که شکل آنها از گلبرگ، پر و پولک الهام گرفته شده است. استودیوی طراحی این لباس در معرفی آن می‌گوید: «هرچند این لباس متشکل از بیش از 1600 تکه جدا است که با 2600 گیره به هم متصل شده‌اند اما زمانی که آن را از پرینتر سه بعدی بیرون می‌آوریم، کاملا سر هم شده و آماده پوشیدن است.

برای رسیدن به این هدف، استودیوی نروس سیستم از روندی استفاده کرده است که آن را پرینت چهاربعدی می‌نامند که با استفاده از آن می‌توان لباسی بزرگ با اتصال‌های مختلف را بصورت یک تکه پرینت کرده و بعد از بیرون آوردن از پرینتر، شکل آن را تغییر داد.
طراحی لباس در این روش باید به شکل نمونه‌ای کوچک از اندازه اصلی انجام شود که با استفاده از نرم افزاری خاص به پرینتر فرستاده می‌شود. تیم طراحی درباره این روش می‌گوید: «بعد از پرینت، لباس به شکل رول بیرون می‌آید و وقتی آن را باز کنید لباسی آماده پوشیدن دارید که اندازه آن از دستگاه پرینت کننده بسیار بزرگتر است.»
این لباس در واقع از تکه‌های کوچک نایلونی ساخته شده است که خود آنها نیز با استفاده از روش پرینت سه بعدی و با جوش لیزری تهیه شده‌اند. این طرح جدیدترین نمونه از سری لباس‌ها و تجهیزات جانبی طراحی شده با پرینت سه بعدی توسط این استودیو است که آنها را با نام سری سینماتیک عرضه می‌کند.



تیم طراحی این لباس می‌گوید: «همانند لباس‌های قبلی، این لباس را نیز می‌توان بر اساس اندازه‌ها و ویژه یک فرد سفارش‌دهنده بر اساس اسکن سه بعدی بدن او تولید کرد و در ضمن هر بخش آن اکنون بصورت جداگانه نیز قابل تغییر از نظر جهت، طول و شکل است.
استودیوی نروس سیستم در سال 2007 توسط جسیکا روزنکرانز و خسه لوئیس روزنبرگ دو طراح لباس، بنیانگذاری شد. این استودیو علاوه بر لباس و تجهیزات پوشیدنی، با استفاده از فن‌آوری سه بعدی، لوازم روشنایی، لوازم خانه و پازل نیز طراحی و تولید می‌کند.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv