خطرات استفاده از محصولات مراقبت پوستی در بین دختران
کد خبر: ۳۲۳۰۴۷
تاریخ انتشار: 2024 September 04    -    ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

خطرات استفاده از محصولات مراقبت پوستی در بین دختران

دختران تحت تأثیر بمباران اینفلوئنسر‌های رسانه‌های اجتماعی هستند که روتین‌های پیچیده و گران‌قیمت مراقبت از پوست را با انواع سرم‌ها، میست‌های آب‌رسان و کرم‌های لوکس تبلیغ می‌کنند. اما روتین مراقبت از پوست مناسب برای کودکان پیش از نوجوانی چیست؟

خطرات استفاده از محصولات مراقبت پوستی در بین دختران؛ روتین‌هایی که بیش از ۴۵ دقیقه طول می‌کشد

«تابناک با تو» - دختران تحت تأثیر بمباران اینفلوئنسر‌های رسانه‌های اجتماعی هستند که روتین‌های پیچیده و گران‌قیمت مراقبت از پوست را با انواع سرم‌ها، میست‌های آب‌رسان و کرم‌های لوکس تبلیغ می‌کنند. اما روتین مراقبت از پوست مناسب برای کودکان پیش از نوجوانی چیست؟

متخصصان پوست می‌گویند سادگی بهترین است. قبل از شروع بلوغ، اکثر بچه‌ها فقط به سه چیز نیاز دارند: یک پاک کننده ملایم، یک مرطوب‌کننده و ضد آفتاب.

متخصص پوست اهل مینیاپولیس در این رابطه می‌گوید: «همین بس است، نقطه تمام. اصلا به هیچ چیز دیگری نیاز ندارید.»

او و سایر متخصصان پوست در این روز‌ها شاهد پدیده افزایش روی آوردن دختربچه‌ها و دختران نوجوان به استفاده از محصولات مراقبت از پوست ضدپیری هستند. در برخی موارد، محصولات مراقبت از پوست بزرگسالان به پوست دختران جوان آسیب رسانده است. علاوه بر این، وسواس فکری در رسیدن به ظاهری که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینند، باعث نگرانی در مورد تأثیر آن بر سلامت روان دختران شده است.

بسیاری از محصولات معروف برند‌هایی مانند درانک الفنت (Drunk Elephant) و گلو رسیپی (Glow Recipe) که اغلب حدود ۷۰ دلار یا بیشتر قیمت دارند، حاوی مواد فعالی مانند رتینول‌ها و اسید‌های هیدروکسی هستند که برای پوست‌های بالغ طراحی شده‌اند. در نتیجه، این محصولات می‌توانند پوست‌های جوان‌تر را تحریک کرده و به سد محافظ آن آسیب برسانند. کارشناسان معتقدند که این محصولات برای کودکان غیر ضروری و هدر دادن پول هستند.

وی می‌گوید: «من دائماً از همه بیمارانم که دختر بچه یا دختران نوجوان دارند، می‌شنوم که آنها به محصولات مراقبت از پوست بزرگسالان و تبلیغ‌های شبکه‌های اجتماعی همچون تیک‌تاک توجه زیادی دارند و از حد خود فراتر رفته‌اند.»

خطرات استفاده از محصولات مراقبت پوستی در بین دختران؛ روتین‌هایی که بیش از ۴۵ دقیقه طول می‌کشد

خبرگزاری آسوشیتدپرس در مطلبی به توصیه متخصصان در مورد اینکه چه چیزی برای پوست نوجوانان بی‌خطر است پرداخته و اینکه خانواده‌ها چگونه می‌توانند روند رو به رشد هیجان مراقبت‌های غیرضروری از پوست را کنترل کنند.

آیا کودکان باید از محصولات ضد پیری استفاده کنند؟

کودکان و نوجوانان به محصولات ضد پیری نیاز ندارند. حتی انجمن تجاری شرکت‌های لوازم آرایشی آمریکا به نام «شورای محصولات مراقبت شخصی» می‌گوید: «محصولات ضد پیری به طور کلی برای پوست‌های جوان غیر ضروری هستند.»

برای سنین پیش از نوجوانی (۸ تا ۱۲ سال)، متخصصان پوست برند‌هایی از پاک‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌ها مانند «ستافیل / Cetaphil»، «سراوی / CeraVe» و «لاروش پوزای / La Roche-Posay» را توصیه می‌کنند که معمولاً در داروخانه‌ها موجود هستند.

با شروع بلوغ، نوجوانان ممکن است نیاز به رفع مشکلات پوستی ناشی از تغییرات هورمونی مانند آکنه، چربی اضافی، لکه‌های تیره، جوش‌های سرسیاه و موارد دیگر داشته باشند. اگر این مشکلات جدی به نظر می‌رسد، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید.

هنگام استفاده از یک محصول جدید، به خصوص محصولی با ترکیبات قوی، حتما با احتیاط عمل کنید.

دکتر شیلاگ مگینس، استاد پوست اطفال در دانشگاه مینه‌سوتا، می‌گوید: «اگر آنها مشتاق هستند محصولی را امتحان کنند و ببینند این همه هیاهو در مورد چیست، پیشنهاد دهید ابتدا یک آزمایش پوستی انجام دهد. مقدار کمی از آن را برای چند روز روی قسمت داخلی بازو بمالید. در صورت عدم وجود واکنش نامطلوب، ممکن است استفاده از آن بر روی صورت بی‌خطر باشد.»

چگونه تشخیص دهیم آیا یک محصول مراقبت از پوست مضر است؟

علائم یک واکنش آلرژیک می‌تواند از قرمزی، خارش، پوسته پوسته شدن پوست، سوزش، و برجستگی‌ها یا لکه‌های کوچک روی پوست باشد.

دکتر کارلی ویتینگتون، متخصص پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا، می‌گوید: «این‌ها همه نشانه‌هایی برای توقف استفاده از یک محصول هستند. استفاده مداوم از محصولاتی که باعث تحریک می‌شوند می‌تواند منجر به آسیب شدیدتر پوست شود.»

بچه‌ها اغلب متوجه نمی‌شوند که محصولات مد روزی که استفاده می‌کنند حاوی مواد مضر هستند.

دکتر بروک جفی در آریزونا، یک بیمار ۱۱ ساله با بثورات شدید در اطراف چشم داشت. کودک از کرم دور چشم رتینول استفاده می‌کرد که باعث تحریک و خارش شده بود. با ادامه استفاده از این محصول و خاراندن ناحیه آسیب دیده، وضعیت او بدتر شد.

دکتر جفی، یکی از متخصصان پوست است که اکنون در تیک‌تاک و اینستاگرام تلاش می‌کند تا در مورد تبلیغات مضر آگاه‌سازی کند و باید‌ها و نباید‌های مراقبت از پوست اطفال را گوشزد می‌کند. او در این رابطه گفت: «بیمار ۱۱ ساله من از کرم دور چشم استفاده می‌کرد و اکنون این مشکل چشمگیر را ایجاد کرده است که حل آن ماه‌ها طول می‌کشد.»

خطرات استفاده از محصولات مراقبت پوستی در بین دختران؛ روتین‌هایی که بیش از ۴۵ دقیقه طول می‌کشد

روتین‌های مراقبت از پوست سالم

برای ترویج روتین‌های مراقبت از پوست سالم، دکتر انگلمن توصیه می‌کند که یک تایمر برای این فرآیند تنظیم کنید، مشابه روشی که والدین از تایمر استفاده می‌کنند تا به کودکان یادآوری کنند که دندان‌های خود را به مدت دو دقیقه مسواک بزنند. او توصیه می‌کند که یک روال مراقبت از پوست نباید بیش از پنج تا ده دقیقه طول بکشد.

او می‌گوید: «وقتی یک روتین ۱۳ مرحله‌ای مراقبت از پوست دارید که ۴۵ دقیقه در شب طول می‌کشد، این خیلی زیاد است.»

دکتر مگینس به والدین توصیه می‌کند که با کودکان خود که نوعی وسواس فکری در مورد ترند‌های مراقبت از پوست در فضای مجازی دارند صحبت کنند ودلیل آن را بپرسند.

او می‌گوید. «آن را به عنوان زمانی برای آموزش و پرسیدن سؤال تلقی کنید: بپرسید در رسانه‌های اجتماعی چه می‌بینید؟ فکر نمی‌کنی که فلان سلبریتی توسط این شرکت پول می‌گیرد؟ فکر نمی‌کنی که آنها فقط سعی دارند چیزی به تو بفروشند؟ آیا فکر می‌کنی این واقعا برای پوست تو خوب است؟»

او می‌گوید که از نوجوان خود بپرسید که او سعی دارد به چه مشکل پوستی رسیدگی کند - آکنه، لکه‌های تیره و ... - و سپس سعی کنید یک روال ساده و متناسب با این نیاز‌ها پیدا کنید. بگذارید بدانند هر چه چیز‌های بیشتری روی پوست خود بگذارند، خطر تحریک پوست را افزایش دهد.

متخصصان پوست می‌گویند تمرکز بر مراقبت از پوست یک مزیت دارد.

انگلمن می‌گوید: «حداقل یک جنبه مثبت این روند این است که بچه‌ها به طور مداوم از ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود استفاده می‌کنند و کاملاً به آن متعهد هستند.»

بر خلاف بسیاری از بیماران بزرگسال، بسیاری از اینفلوئنسر‌ها و دنبال‌کنندگان نوجوانشان از کرم ضد آفتاب به عنوان آخرین مرحله در برنامه روتین خود استفاده می‌کنند. گامی مهم که تنها روزنه امید در مراقبت از پوست است.

 منبع: خبرفوری

آخرین اخبار