تصاویری از یک مدرسه خیره‌کننده در صحرا
کد خبر: ۳۲۲۵۶۶
تاریخ انتشار: 2024 August 28    -    ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

تصاویری از یک مدرسه خیره‌کننده در صحرا

یک مدرسه در میان صحرای "تار" هند با طراحی خیره کننده و تلفیق تکنیک‌های قدیمی و جدید معماری، خنکی را برای برخی از دختران این منطقه راجستان ایجاد کرده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مدرسه دخترانه "راجکوماری راتناواتی" با همان ماسه ای ساخته شده که قلعه زرد رنگ قرن دوازدهم جیسالمر در ایالت غربی راجستان ساخته شده است. قلعه ای که به خاطر رنگ زردش شهر طلایی خوانده می‌شود.

مدرسه مانند قلعه دارای دیوارهای قلوه سنگی است که باعث بازتاب گرما به خارج از دیوارهای آن می شود. فضای داخلی آن نیز با ترکیبات آهک ساخته شده که ماده ای متخلل با قابلیت حفظ رطوبت است.

کلاس های مدرسه در محیط بیضی شکل قرار گرفته و بیشتر شبیه کلوسئوم های (تماشاخانه) رومی است. دیوارها نیز که سایه ایجاد می‌کنند مشبک ساخته شده اند تا باعث جریان بیشتر هوا شوند.

پنجره‌های مرتفع به گونه ای قرار گرفتند که هوای گرم بالا رونده را خارج کنند. آب باران نیز از سقف صاف مدرسه برداشت خواهد شد.

در برخی مکان ها فضای بین دیوارها به شکلی خاص پر شده اند. این شیوه معماری که در این منطقه "جالی" نامیده می‌شود پیشتر به شکل سنتی به عنوان پوششی برای راحتی زنان در جوامع سنتی و محافظه کار مورد استفاده قرار می‌گرفت.

از این تکنیک در مدرسه برای تهویه بیشتر استفاده می شود و باعث حرکت نسیم در سازه بیضی می‌شود. مدرسه سازگاری زیادی با محیط زیست دارد.

آخرین اخبار