هفت راه برای خوشحال کردن دیگران
کد خبر: ۳۲۲۹۸۷
تاریخ انتشار: 2024 September 03    -    ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶

هفت راه برای خوشحال کردن دیگران

راه‌های مختلفی برای خوشحال کردن دیگران و ایجاد حس خوب در آنها وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌شود. حتی کوچک‌ترین کار‌ها می‌توانند رابطه دوستی را صحیح و سالم نگه‌دارند. این‌که مورد توجه باشیم و از ما قدردانی شود.

هفت راه برای خوشحال کردن دیگران (خبرفوری)

«تابناک با تو» - راه‌های مختلفی برای خوشحال کردن دیگران و ایجاد حس خوب در آنها وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌شود.

حتی کوچک‌ترین کار‌ها می‌توانند رابطه دوستی را صحیح و سالم نگه‌دارند.

این‌که مورد توجه باشیم و از ما قدردانی شود، حس خوبی دارد. ما می‌توانیم همین حس را در دیگران ایجاد کنیم و به آنها حس خوبی بدهیم.

به اندازه راه‌های خوشحال کردن دیگران، برای این کار دلیل وجود دارد. مهم‌ترین دلیلش این است که ایجاد حس خوب در دیگران- درباره خودشان یا روزی که پشت سر گذاشته‌اند- راهی برای اعطای عشق و مهربانی به جهان است. همه انسان‌ها در زندگی خود به عشق نیاز دارند و بهترین راه برای دریافت عشق این است که عشق بورزید.

راه‌های مختلفی برای خوشحال کردن دیگران و ایجاد حس خوب در آنها وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌شود:

۱. سؤالات مرتبط بپرسید

تقریباً هرکسی می‌تواند وانمود کند که به حرف‌تان گوش می‌دهد یا به شما توجه دارد، اما طرح پرسش‌های متفکرانه بی‌چون و چرا نشان می‌دهد که به حرف‌های طرف مقابل اهمیت می‌دهید. وقتی می‌فهمیم کسی درباره حرف‌هایمان کنجکاوی می‌کند و ما با سؤالات خوب تشویق می‌کند که بیشتر حرف بزنیم، ارتباط عمیقی را تجربه می‌کنیم که حس خوبی دارد.

۲. به شکل علنی به تعریف و تمجید بپردازید

تعریف و تمجید‌های صمیمانه و خاص حس خوبی دارند، اما وقتی به‌صورت علنی از کسی تعریف می‌کنید، به مراتب حس بهتری دارد. حتماً نباید در مقابل یک گروه بزرگ دست به کار شوید که ممکن است باعث خجالت‌تان شود. موردی که برای خودم پیش می‌آید این است که یکی از دوستانم در مقابل دوستی دیگر در زمینه خاصی از من تمجید می‌کند. چه هدیه ساده و لذت‌بخشی که می‌توانیم به دیگران پیشکش کنیم.

۳. بین قرار‌های ملاقات یک کار خاص انجام دهید

برخی از دوستی‌ها در لحظه فوق‌العاده هستند. وقتی با هم هستید، به یکدیگر توجه دارید و اوقات خوش و ارتباط معناداری را با هم تجربه می‌کنید. بعد از پیش هم می‌روید و ممکن است تا دیدار بعدی از یکدیگر خبر نداشته باشید. هیچ ایرادی ندارد، اما اگر او در غیاب شما کار خاصی برایتان بکند- مانند ارسال مقاله‌ای که گمان می‌کند دوستش دارید- نشان می‌دهد که درباره شما فکر می‌کند.

هفت راه برای خوشحال کردن دیگران (خبرفوری)

۴. فعالیت‌های سرگرم‌کننده ابداع کنید و لذت ببرید

وقتی به روش خودتان برای یک گردش یا دورهمی سرگرم‌کننده تدارک می‌بینید، نشان می‌دهید که می‌خواهید با دوست‌تان باشید و به خوش‌گذرانی با او اهمیت می‌دهید. چنان‌که با برنامه‌ریزی برای یک قرار عاشقانه و سنجیده می‌توانید دل یارتان را به دست آورید، می‌توانید همین کار را با دوستان خود انجام دهید و همان میزان عشق را به آنها پیشکش کنید.

۵. به نظرات یکدیگر احترام بگذارید

اغلب ما عاشق دوستانی هستیم که از ما نظر می‌خواهند و به نظر می‌رسد که حرف‌هایمان را جدی می‌گیرند. این کاری است که می‌توانیم برای دیگران هم انجام دهم. وقتی از دوستان خود مشورت می‌خواهید یا درباره بازخورد و طرز فکرشان می‌پرسید، نشان می‌دهید که به طرز فکرشان اعتماد دارید و به قضاوت آنها احترام می‌گذارید.

۶. لبخند بزنید و با دیدن دیگران چهره خوشحال به خود بگیرید

انسان‌ها در شناخت حالات و زبان بدن یکدیگر خوب عمل می‌کنند. فریب دادن دیگران با نگاه بسیار سخت‌تر از این است که آنها را با زبان خود فریب دهید. از این‌رو، همیشه قدردانِ دوستانی هستیم که از دیدنم به وجد می‌آیند و برایشان مهم نیست آخرین دیدارمان چه موقع بوده است. این‌که حضورمان روزِ آنها را می‌سازد، حس خوبی به ما می‌دهد.

هفت راه برای خوشحال کردن دیگران (خبرفوری)

۷. هدیه‌های کوچک بدهید

خیلی از ما دوست داریم در مناسبت‌های مختلف هدیه بگیریم. وقتی کسی بدون مناسبت به ما هدیه می‌دهد، هرچقدر هم که کوچک باشد، به این زودی‌ها فراموشش نخواهیم کرد.

منبع: خبرفوری

آخرین اخبار