خرج و مخارج بلاگری در ایران چند؟
کد خبر: ۳۲۱۲۷۳
تاریخ انتشار: 2024 August 11    -    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴

خرج و مخارج بلاگری در ایران چند؟

این روزها حتی اگر نخواهید به خیل عظیم بلاگرهایی که روزمرگی‌ها را منتشر می‌کنند بپیوندید، باز هم برای موفقیت در مشاغل مختلف، به‌خصوص اگر فروشنده کالا یا خدماتی باشید، نیاز به تولید محتوای استاندارد در فضای مجازی دارید.
این روزها حتی اگر نخواهید به خیل عظیم بلاگرهایی که روزمرگی‌ها را منتشر می‌کنند بپیوندید، باز هم برای موفقیت در مشاغل مختلف، به‌خصوص اگر فروشنده کالا یا خدماتی باشید، نیاز به تولید محتوای استاندارد در فضای مجازی دارید.
 
خرج و مخارج بلاگری در ایران چند؟
 
چند وقتی است دید کاربران فضای مجازی به بلاگرها منفی شده است؛ چون خیلی از آن‌ها که در زمینه بیان روزمرگی‌ها، آشپزی، چیدمان، سینما، کتاب و رستوران‌گردی فعال هستند نه تنها حرف تازه‌ای ندارند، بلکه با کمی تغییر، فقط در حال تولید و انتشار محتوا براساس آثار دیگران هستند. کافی است یک سناریو با قلاب ابتدایی موفق و پایان‌بندی جذاب یا بامزه بگیرد؛ ناگهان اکسپلور اینستاگرام پر می‌شود از کلیپ‌های مشابه که فقط لوکیشن و آدم‌های‌شان متفاوت هستند. با این حال اگر شما می‌خواهید به‌جای یک بلاگر معمولی که مدام منتظر است از روی ایده‌های دیگران تولید محتوا کند، با ایده‌های اختصاصی و جالب، کسب‌وکار، خدمات یا دنیای خودتان را معرفی کنید؛ در کنار تکنیک کار شامل تسلط به نرم‌افزارهای ساده تدوین، خلاقیت‌های ساده گرافیکی، استفاده از موزیک روی کلیپ‌ها و ... به جنبه‌های سخت‌افزاری کار نیاز دارید که در این مطلب ضمن معرفی آن‌ها، محدوده قیمتی‌شان را هم توضیح خواهیم داد.
 
رینگ لایت   از ۴۰۰ هزار تا ۶ میلیون تومان
 
رینگ لایت‌ها چراغ‌های حلقه‌ای بزرگی هستند که با اتصال چند چراغ ال‌ای‌دی کوچک به ‌وجود آمده‌اند و برای ضبط ویدئو نور مناسب و متمرکزی تولید می‌کنند. به‌هرحال اگر بخواهید کاری استاندارد را که خیلی هم حرفه‌ای نباشد، تولید کنید به جای رفتن به استودیو و کمک گرفتن از یک متخصص، به چنین ابزاری که کمک کند تصویر خوبی از محیط ارائه کنید، نیاز دارید. البته رینگ‌لایت‌ها چندان قابلیت آن‌که با آن‌ها طراحی نور دینامیک انجام داد و در چند لوکیشن به کار بیایند را ندارند. اما قطعاً برای یک کار ساده که جلوی دوربین بنشینید و صحبت کنید، کار راه‎انداز هستند. رینگ ‌لایت‌ها انواع مختلفی دارند و با تنظیم دمای رنگ و کم یا زیاد شدن روشنایی در تولید عکس و ویدئو بسیار تاثیرگذارند. به‌ عنوان مثال برای عکاسی سلفی رینگ لایت‌های سلفی، برای برگزاری کلاس آنلاین و لایو اینستاگرامی رینگ لایت‌های رومیزی و برای سالن‌های آرایش بزرگ و عکاسی حرفه‌ای رینگ لایت‌های پایه‌دار مناسب هستند. راستی اگر می‌خواهید برای تولیدمحتوا عکس یا ویدئوی سلفی بگیرید باید دوربین یا تلفن همراه خود را در یک جای ثابت بگذارید. بنابراین باید در هنگام خرید رینگ‌ لایت به این موضوع توجه‌ کنید که خود رینگ ‌لایت یک نگه‌دارنده گوشی داشته ‌باشد تا تلفن همراه‌تان در مرکز آن ثابت قرار بگیرد.
 
 میکروفون هاش اف از یک تا ۱۰ میلیون تومان 
 
چند سالی‌ است میکروفون‌های یقه‌ای جای میکروفون‌های بزرگ و دست‌وپاگیری را که بیشتر وقت‌ها اتصالی داشتند، گرفته‌اند. میکروفون‌های بیسیم که یک گیرنده جداگانه دارند در ایران به  «HF» یا «هاش ‌اف» معروف ‌شدند. گیرنده‌های هاش اف فقط کمری نیستند. بعضی از این گیرنده‌ها بزرگ‌تر هستند و روی سطوح یا دوربین‌ها سوارمی‌شوند. بنابراین لازم است براساس نیازی که دارید، اندازه میکروفون را انتخاب‌ کنید. اگر در زمان استفاده از میکروفون باید زیاد حرکت ‌کنید میکروفون یقه‌ای انتخاب بهتری است.از میکروفون‌های یقه‌ای بیشتر برای ضبط ویدئوهای آموزشی، کلاس‌های آموزشی و مصاحبه‌های رادیویی و تلویزیونی استفاده می شود.  اگر بخواهید پادکست تولید کنید یا ویدئوی لایو پخش کنید، می‌توانید از میکروفون‌های یقه‌ای دور شوید و به سمت رومیزی‌های ساده یا داینامیک‌ها بروید که برای هر ویدئویی، حتی لایو کیفیت بسیار بالایی دارند. یک میکروفون داینامیک خوب حدود ۷ میلیون تومان قیمت دارد. هرچند می‌تواند بخشی از اکسسوری استودیوی شما هم باشد. 
 
پایه نگه‎دارنده  از ۱۰۰ هزار تا حدود ۹میلیون تومان
 
اگر می‌خواهید برای عکاسی یا ضبط ویدئو گوشی‌تان را ثابت و بدون لرزش نگه‌ دارید پایه‌نگه‎دارنده بهترین انتخاب است. این پایه‌ها قیمت بالایی ندارند ولی تاثیر چشمگیری روی کیفیت ویدئوی تان دارند. به این شکل که گوشی‌تان را روی این پایه‌ها نصب ‌کنید، در مکان و ارتفاع مناسبی بگذارید و ضبط فیلم را شروع‌ کنید. 
 
۱۰ نکته طلایی برای تولید محتوای موفق
 
۱. اگر کافه، رستوران، آنلاین شاپ و... دارید حتماً اسم پیج، برند، هویت بصری محل فعالیت و نوع تولید محتوای‌تان باید در یک راستا باشد. به‌طور مثال برای مخاطب یک کتاب‌فروشی تولید ویدئوی فان در پیج آن کسب وکار چندان خوشایند نیست.
 
۲. سبک‌تان را در تولید محتوا پیدا کنید؛ انواع روش‌ها را امتحان نکنید. سعی کنید با یک دست‌فرمان جلو بروید حتی اگر خوب دیده نشدید.
 
۳. تعادل و تبادل با دیگران را در پست‌های مشترک، لایوهای هدفمند و موضوعی و تولید محتوا فراموش نکنید تا هم کارتان بیشتر دیده شود هم فشار کار را بشکنید؛ اما با هر کسی هم تعامل نکنید.
 
۴. در هر شبکه و پلتفرمی متناسب با اقتضائات و مخاطب آن فعالیت کنید.
 
۵. مواظب باشید آن‌چنان سرگرم جذب مخاطب، دیده شدن و... نشوید که از معرفی محصول و خدمات یا کار اصلی‌تان باز بمانید.
 
۶. اگر کارتان گرفت و تبلیغ جذب کردید، در ازای پول هرچیزی را تبلیغ نکنید. 
 
۷. کلمات کلیدی، هشتگ‌ها و شناخت الگوریتم یک شبکه اجتماعی در مسیر بهتر دیده شدن آن‌چه تولید کرده‌اید را جدی بگیرید.
 
۸. کار خوب، با اصالت و حرفه‌ای دیده می‌شود؛ به‌خصوص اگر دغدغه و خلاقیت را چاشنی آن کنید. پس زود دلسرد نشوید و سراغ روش‌های اشتباهی مثل خرید ممبر و فالوئر فیک و حتی واقعی نروید.
 
۹. آغاز یک ویدئو باید قلاب داشته باشد؛ میانه باید همراه کننده باشد و پایان‌بندی به‌یاد ماندنی. برخی چون شناخت دقیقی از اصول تولید محتوا ندارند روی ویدئو می‌نویسند «تهش قشنگه»، «تا آخر نگاه کن» و... یا به هرنحوی می‌خواهند تعامل مخاطب را با لایک و کامنت جلب کنند که جالب نیست.
 

۱۰. وقتی وارد کار تولید محتوا می‌شوید باید از مخاطب خود در فرم و محتوا جلوتر باشید تا حرفی برای گفتن داشته باشید، در عین حال از ترفندهای نرم‌افزاری به شکل ذوق‌زده‌ای استفاده نکنید و از طرفی کار را خشک و ساده جلو نبرید. نیاز مخاطب هدف‌تان را بشناسید تا محتوای‌تان برایش کاربردی باشد و خواسته‌اش را پیدا کنید تا محتوا برایش جذاب باشد. بنابراین باید اهل مطالعه کتاب، سینما و... باشید تا دنیای‌تان را وسیع کنید و رشد کنید تا محتوای‌تان روی مخاطب اثر بگذارد.     

روزنامه خراسان

آخرین اخبار